کد خبر 476934
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید بگذاریم خون جان‌باختگان حرام شود و با نامگذاری کوچه و خیابان‌ها به نام قربانیان حج امسال و یا با مقاله و شعر و ... باید نام و خاطره آنها را زنده نگهداشت

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسن قرائتی یکشنبه شب در آئین گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا در مسجد عابدینیه سمنان افزود: اگر امام خمینی(ره) اکنون در قید حیات بودند، این شکل اسلام آل سعود را نه اسلام آمریکایی، بلکه اسلام اسرائیلی می نامیدند.

وی با تاکید بر اینکه خانه کعبه ملک کسی نیست و این حرم برای ساکنان اطراف و بادیه نشینان تفاوتی ندارد و متعلق به همه است، ادامه داد: نه تنها انسانها، بلکه حیوانها در مکه که حرم امن الهی است در امانند، اکنون با این فاجعه سیمای واقعی آل سعود مشخص می شود.

وی با اشاره به آیه ای مبنی بر اینکه تولیت مسجدالاحرام از آن متقین است، تصریح کرد: آیه ای در قرآن وجود دارد که به اهالی قریش هشدار می دهد که به خاطر قریش بودن شان، حق داشتن مسیر جداگانه در منطقه حرم الهی را ندارند.

قرائتی با بیان اینکه قربانیان فاجعه منا روز عرفه را پشت سر گذاشته بودند و پاک از این دنیا رفته اند، تاکید کرد: آل سعود نابود شدنی است زیرا حکومت ممکن است با کفر پایدار بماند، ولی حکومت با ظلم ماندنی نیست.

وی جان باختن تعداد زیادی از حاجیان ایرانی و کشورهای مسلمان در حج امسال را داغ سنگین نامید و اظهار کرد: نباید بگذاریم خون جان باختگان حرام شود و با نامگذاری کوچه و خیابانها به نام قربانیان حج امسال و یا با مقاله و شعر و ... باید نام و خاطره آنها را زنده نگهداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به شاهنشاهی بودن نوع حکومت آل سعود در عربستان، گفت: حکومت شاهنشاهی صد در صد ضد دین اسلام است زیرا هیچکس جز خداوند، حق حکومت بر مردم ندارد.

قرائتی با اشاره به هشدار رهبری معظم انقلاب به آل سعود درباره نگهداشتن حرمت حجاج ایرانی، خاطرنشان کرد: اگر هشدار رهبر معظم انقلاب نبود، معلوم نبود که پیکر جان باختگان را هم به ایران می دادند.

وی با زیر سوال بردن برخی اعتقادات وهابیت آل سعود و با بیان اینکه اشکال اصلی این است که خط حکومت آنها انحرافی است، افزود: آل سعود ایجاد روشنایی برای قبرستان بقیع را اسراف و نوشتن نام امام حسن(ع) را بر سنگ مزارشان شرک می داند، پیکر از دنیارفتگان را جماد می پندارد که هیچکدام از این ها سیره اهل بیت(ع) نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این پرسش که چه کسی گفته آل سعود باید بر حجاز حکومت کند، افزود: مردم حجاز از تولد تا مرگ یکبار هم پای صندوق رای نمی روند و آل سعود نیز در تقوا، ایمان، شهامت و ... بر مردم حجاز برتری ندارند که بر آنها حکومت کنند.

قرائتی تاکید کرد: هیچ معیار عقلی و قرآنی برای حکومت آل سعود بر سرزمین وحی وجود ندارد.

امروز پیکر دو جان باخته فاجعه منا به نام های علی صرفی و حجت الاسلام نصرت الله واحدی از اهالی دامغان که از کاروانهای تهران به مکه مشرف شده بودند، به استان سمنان وارد شد و برنامه تشییع آنها در سمنان سیزدهم مهر 94 فردا صبح و در دامغان فردا عصر برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، محمد وکیلی استاندار و جمعی از مسئولان و مردم متدین سمنان در این آئین حضور داشتند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس