کد خبر 476928
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱

فیلیپ هاموند و مایکل فالون وزیران خارجه و دفاع انگلیس روز یکشنبه در کنفرانس سراسری حزب محافظه کار در منچستر، ضمن انتقاد از روسیه، تصریح کردند که دولت محافظه کار دیوید کامرون خواهان گسترش حمله هوایی این کشور علیه مواضع داعش در سوریه است.

به گزارش مشرق، فیلیپ هاموند، وزیرخارجه انگلیس در اظهاراتی در کنفرانس سراسری حزب محافظه کار از احتمال اجماع نمایندگان مجلس عوام انگلیس بر سر حمله هوایی علیه مواضع به داعش در سوریه خبر داد.
فیلیپ هاموند، در جریان کنفرانس حزب محافظه کار که امروز ( یکشنبه ) در شهر منچستر گشایش یافت، اظهار داشت: حس اینکه باید اقدامی به منظور مقابله با داعش در سوریه و یا عراق صورت گیرد در میان نمایندگان پارلمان انگلیس رو به افزایش است.
وی همچنین پس از این اظهارات به خبرنگار ' بی بی سی ' گفت: احساس می شود اجماعی در پارلمان انگلیس مبنی بر اینکه ما باید جنگ با داعش را به 'رقه' بکشانیم تا اینکه صرفاً در عراق به آن ها حمله کنیم، در حال ایجاد شدن است.
هاموند همچنین خاطرنشان ساخت که دولت انگلیس خود را متعهد می داند که برای حمله نظامی به مواضع داعش در سوریه از پارلمان این کشور کسب تکلیف کند.
تارنمای روزنامه گاردین روز یکشنبه در یادداشتی در این خصوص نوشت: با توجه به اظهارات وزیر خارجه انگلیس، و از آنجا که به نظر نمی رسد دیویدکامرون (نخست وزیر انگلیس) پیش از کسب اطمینان از حمایت نمایندگان مجلس، مساله حمله نظامی به سوریه را در پارلمان مطرح کند، اکنون به نظر می رسد که دولت انگلیس برداشت مثبتی را از حمایت نمایندگان مجلس عوام به رغم مخالفت های جرمی کوربین رهبر جدید حزب کارگر حاصل کرده است.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز در این کنفرانس با اشاره به اینکه انگلیس نمی تواند حفظ امنیت خیابان هایش را به آمریکا، فرانسه و یا استرالیا واگذار کند، تصریح کرد که این کشور خواهان حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه است.
وی همچنین با اشاره به حملات هوایی روسیه در سوریه و بحران اوکراین اظهار داشت: ولادیمیر پوتین در حال تغییر مرزهای بین المللی است - اتفاقی که از زمان جنگ جهان دوم تاکنون رخ نداده است.
فالون تصریح کرد: اما انگلیس در مقابل تجاوزها و مداخله جویی های روسیه خواهد ایستاد.
فیلیپ هاموند نیز در جریان اظهاراتش در کنفرانس محافظه کار در خصوص آنچه آن را مداخله جویی های روسیه در منطقه خواند، خاطرنشان ساخت که انگلیس در خط مقدم تلاش ها برای اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور است.
وزیر امور خارجه انگلیس همچنین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت: روسیه با تقویت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و اعلام اینکه درحال هدف قرار دادن گروه داعش است وارد یک جنگ نامتقارن قدیمی شده است.
فیلیپ هاموند در این مصاحبه افزود :« به نظر می رسد این بخشی از جنگ نامتقارن قدیمی روسیه باشد. شما می گویید در حال انجام دادن کاری هستید اما در حقیقت چیزی کاملا متفاوت با آن را انجام می دهند و زمانی که شما را به چالش می کشند آن را رد می کنید.»
وی تصریح کرد انگلیس با روسیه گفت وگوهایی انجام داده اما با همان پاسخ روبرو شده است؛ این که این کشور در حال جنگ با ستیزه جویان داعش در سوریه است.
دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس نیز روز یکشنبه در گفت وگو با تلویزیون 'بی بی سی'، از روسیه خواست به تلاش های آمریکا و انگلیس در جنگ علیه گروه تروریستی داعش ملحق شود.
نخست وزیر انگلیس گفت:« رویکرد خودتان را تغییر دهید و در حمله علیه داعش به ما بپیوندید و به این مسئله اذعان کنید که اگر بخواهیم منطقه ای امن داشته باشیم باید اسد ( بشار اسد رئیس جمهور سوریه ) از قدرت کنار برود و فرد دیگری جایگزین او شود.»
به دنبال حمله نظامی روسیه علیه مواضع گروه های تروریستی از جمله داعش در سوریه اختلافات میان غرب و روسیه طی روزهای اخیر پرتنش شده است.
ارتش روسیه از سه شنبه هفته گذشته پس از اخذ مجوز پارلمانی براساس درخواست رسمی دولت سوریه، عملیات بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش را آغاز کرد.
روسیه با اعلام اینکه فقط مناطق فعالیت تروریست با اولویت مراکز آموزشی، شبکه ها و پایگاه های ارتباطی، انبار مهمات و تسلیحات را هدف قرار خواهد داد، با وجود درخواست کشورهای اردوگاه ضدسوری بویژه آمریکا، انگلیس، عربستان و فرانسه تاکید کرده که بمباران ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.
نیروی هوایی روسیه از حدود 60 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 24، 25 و 34 برای اجرای عملیات علیه تروریست ها بهره می گیرد.
آمریکا و انگلیس از اعضای اصلی کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری که از چهار سال پیش تسلیح و تجهیز تروریست های افراطی و تکفیری بویژه اعضای گروه داعش و جبهه النصره را علیه دولت سوریه ساماندهی و به خاک سوریه گسیل کردند، از عملیات بمباران روسیه ابراز نگرانی کرده و این اقدامات را خطرناک خوانده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس