در حالی مسئولان وزارت صنعت و خودروسازی‌ها پیشتر افت شدید خرید خودروی صفر را منکر می شدند، که وزیر صنعت بالاخره اعتراف کرد، صنعت خودرو در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از 100.000 خودرو کف کارخانه رسیده است.

به گزارش مشرق ، طی یکی دو ماه اخیر کمپین "خودروی صفر نخرید" برای مقابله با افزایش قیمت خودرو و افت کیفیت تشکیل شد که واکنش های زیادی را به همراه داشت.

در عین حال مسئولان وزارت صنعت و مدیران عامل خودروسازی‌ها تاثیرگذاری این کمپین بر صنعت خودروی کشور را منکر می شدند و تاکید کردند که روند فروش خودرو عادی شده است.

تا اینکه امروز نامه ای از 4 وزیر از جمله محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور در خصوص افت بازار سرمایه منتشر شد که در بخشی از این نامه آمده است: "در بعد عوامل داخلی کاهش ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، می توان به نبود تقاضای کافی برای محصولات، مشکل حاکم بر فعالیت‌های اقتصادی و افزایش انباشت موجودی و حساب‌ای دریافتنی صنایع مختلف اشاره نمود. به عنوان نمونه در صنعت خودرو صورت‌های مالی زیان انباشته ای معادل 4.200 میلیارد تومان را نشان می دهد و این در حالی است که به دلیل بحران نقدینگی، صنعت مزبور در معرض توقف است و موجودی انبار محصول خودروسازان به متجاوز از 100.000 خودرو کف کارخانه رسیده است."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مسعود ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    اگر خودرو سازان کمی هم به فکر مشتریان چه از لحاظ قیمت وچه از لحاظ کیفیت بودند الان اینطوری نمیشد
  • محمدی نسب ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    مردم پول کافی برای خرید ماشین های گران و کم کیفیت ندارند
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    0 0
    جناب نعمت زاده خودرو ارزان بدهید تا مردم بتوانند بخرند وقتی ارابه مرگ پراید 21 میلیون است چطور مردم پول بدهند و ابزار قتاله خانواده بخرند. نه پول میدیم نه ارابه مرگ و سایر ارابه ها را می خواهیم.
  • حمید23 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام به مشرق سانسورچی، اگه خودروسازان عزیز از فروش نرفتن 100 هزار خودرو ناراحتند چرا قیمتها رو پایین نمیارن؟؟ با سپاس از مشرق سانسورچی و ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس