کد خبر 476531
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

یکی از مدیران نفت تایید می‌کند باشگاه در صورتی که از عملکرد کادرفنی و بازیکنان خود راضی نباشد، می‌تواند بخش قابل توجهی از قرارداد آنها را کسر کند.

به گزارش مشرق، نفت تهران برای لیگ پانزدهم قراردادهای عجیبی با بازیکنان و مربیان خود امضا کرده است، قراردادهایی که به نظر می‌رسد تنها منافع و حقوق باشگاه در آن دیده شده است.

نفت باشگاهی است که در تمام این سال‌ها که در لیگ برتر فعالیت می‌کند همیشه به ثبات مدیریتی معروف بوده است. البته شاید به دلیل نتایج خوبی که این تیم در این سال‌ها کسب کرده است سوء مدیریت در این باشگاه کمتر دیده شده است ولی حالا که روزهای سخت منصور قنبرزاده فرا رسیده است همه به اتفاقاتی که در این باشگاه رخ می‌دهد، توجه می‌کنند. اتفاق‌هایی که می‌تواند ثابت کند این تیم در تمام این سوال‌ها با اشکلات عدیده مدیریتی اداره شده است.

گفته می شود در قرارداد اعضای کادرفنی نفت تهران بندی گنجانده شده است که در آن باشگاه می‌تواند یک طرفه قرارداد آنها را فسخ کند. نفت تهران  با این اقدام حقوق اعضای کادرفنی خود را نادیده گرفته است و شاید آنها هم به خاطر این که هنوز نتوانسته‌اند در فوتبال برای خودشان نامی دست و پا کنند تن به این قرارداد داده‌اند. موضوعی که اگر  صحت داشته می‌تواند نقطه‌ای تاریک در پرونده منصور قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران و البته اعضای هیأت مدیره این باشگاه باشد.

کادرفنی و اجحافی بزرگ
به نظر می‌رسد در قراردادی که باشگاه با کادرفنی خود امضا کرده است، هرگز سود مربیان خود را در آن در نظر نگرفته است. مربیانی که یک فصل تلاش می‌کنند تا بازیکنان را در شرایط خوب آمادگی نگه دارند. با این حال گفته می‌شود باشگاه در صورتی که از عملکرد آنها راضی نباشد می‌تواند یکطرفه قرارداد آنها را فسخ کند بدون این که مربیان حق شکایت داشته باشند. البته این تمام ماجرا نیست. در قراردادی که این باشگاه با کادرفنی خود امضا کرده است، اعضای هیأت مدیره می‌توانند قرارداد کادرفنی خود را فسخ نکند اما به دلیل نتایج ضعیف بخش عمده‌ای از قرارداد آنها را کسر کنند.

یکی از مدیران نفت تهران که نمی‌خواست نامش فاش شود در این باره می‌گوید: این موضوع درست است. ما برای این که از اعضای کادرفنی خود مطمئن شویم، قراردادی را با مربی‌های خود امضا کردیم تا در صورتی که از آنها راضی نباشیم، بتوانیم خیلی راحت مربی‌های با کیفیت دیگری را به جای آنها جایگزین کنیم.

مورد عجیب در قرارداد بازیکنان
با توجه به بازیکنانی که نفت تهران در این فصل جذب کرده است، به نظر می‌رسد مورد عجیب‌تر از قرارداد مربیان قوانین عجیبی باشد که برای آنها وجود دارد. گفته می‌شود در قرارداد بازیکنان بندی وجود دارد که اگر حتی این بازیکنان عملکردشان از نظر فرهنگی و اخلاقی هم مناسب نباشد باشگاه می‌تواند بخش عمده‌ای از قرارداد آنها را کسر کند. البته تمام باشگاه‌ها حق دارند که در صورتی که بازیکنان‌شان از نظر انضباطی مشکلاتی را به وجود بیاورند، بخشی از قراردادش را کسر کنند اما کسر قرارداد از بازیکنان معمولا یک درصد مشخصی دارد. در باشگاه نفت تهران دست مدیران برای کسر از قرارداد بازیکنان باز است و آنها محدودیتی در مورد این مساله ندارند.

بیرانوند نقره داغ می‌شود؟
دروازه‌بان نفت تهران در بازی با استقلال در هفته پنجم لیگ برتر ذخیره بود و در اعتراض به این موضوع حاضر نشد در کنار سایر بازیکنان بدن خود را گرم کند. به همین دلیل هم بیرانوند با تصمیم علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران از تیم کنار گذاشته شد. با این شرایط دست مدیران نفت باز است که بیرانوند را طوری از نظر مالی جریمه کنند که این بازیکنان بخش عمده‌ای از دستمزد خود را از دست بدهد. شاید هم به همین دلیل باشد که بیرانوند که هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد روزگذشته از طریق سایت رسمی فدراسیون از منصوریان عذرخواهی کرد تا بتواند دوباره به تمرینات این تیم برگردد.

قرارداد عجیب مربی بدنساز نفت
هرچند از انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ برتری حدود یک ماه می‌گذرد و البته دیگر تب و تاب آن برای رسانه‌ها فروکش کرده است اما همچنان رقم قرارداد مربی بدنسازی باشگاه نفت علامت سوال بزرگی را در ذهن فوتبالی‌ها ایجاد کرده است.

 علی اکبر دارستانی برای این فصل قراردادی به ارزش 365 میلیون تومان با باشگاه نفت تهران امضا کرده است، موضوعی که وقتی با مدیران سازمان لیگ آن را درمیان گذاشتیم اعلام کردند که این قرارداد به درستی انتشار یافته است. حالا این قنبرزاده است که باید پاسخ بدهد طبق چه اصولی قرارداد مربی بدنساز این تیم تنها 72 میلیون کمتر از علیرضا منصوریان سرمربی این تیم است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس