کد خبر 476099
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

هفته اول مهر ۹۴ هفته‌ای بود که در آن کتاب‌هایی با موضوعات مختلف پرفروش شد که شعر و کتب دینی از آنها بود.

به گزارش مشرق، «تاریخ مستطاب آمریکا» اثر محمدصادق کوشکی کتابی بود که در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانست در برخی کتاب‌فروشی‌ها عنوان پرفروش را به خود اختصاص دهد.

این کتاب که تاریخ آمریکا را با بیانی طنز مطرح کرده است به تازگی منتشر شده است. همچنین این کتاب حاوی کاریکاتورهای طنز مازیار بیژنی است. این کتاب به گفته محمدصادق کوشکی اجازه لبخند زدن به آمریکا را از برخی می‌گیرد.

ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول دختر شینا
پرفروش دوم آن بیست و سه نفر
پرفروش سوم سلام بر ابراهیم

در هفته ابتدایی فصل پاییز باز هم «دختر شینا» از بازار کتاب دلبری کرد و توانست به عنوان پرفروش‌ترین کتاب این هفته دست پیدا کند. این کتاب خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان از همسرش حاج ستار ابراهیمی هژیر است که بهناز ضرابی‌زاده آن را نوشته و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

*هفته شاعرانه‌های بازار کتاب

هفته اول پاییز 94 در بازار کتاب هفته شاعرانه‌ها نیز بود و اشعار شاعران توانست مثل همیشه حال و هوای بازار کتاب را شاعرانه کند. «ضد»، «گریه‌های امپراطور»، «دکتر بازی»، «مثنوی دانشجویی» و ... از جمله مجموعه‌های شعری بود که در فصل عاشقانه‌ها پرفروش شدند.

یکی دیگر عوامل پرفروش شدن که در هفته گذشته نیز خودنمایی کرد پرفروش شدن کتاب‌های خندوانه‌ای بود. در آخرین معرفی کتابی که رامبد جوان انجام داد، سه کتاب «جای پای فرهاد»، «مسیح در شب قدر» و «سلام بر ابراهیم» را معرفی کرد و همین مسئله موجب پرفروش شدن آنها شد.

*غدیر در «زیر بازارچه کتاب»

عید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمین که در آن حضرت امیرالمومنین به جانشینی رسول پیامبر اسلام (ص) منتخب شد. این مناسبت در روز پایانی هفته گذشته عاملی بود تا هفته گذشته کتاب‌های مرتبط با غدیر خم پرفروش شود.

ردیف نام نویسنده
نویسنده اول بهناز ضرابی‌زاده
نویسنده دوم احمد یوسف‌زاده
نویسنده سوم نادر ابراهیمی

سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شخصیتی است که مورد توجه بوده و از همین رو هرجا نامی از او باشد توجه عمومی بیشتری وجود دارد. حال کتابی با عنوان «حاج قاسم» از سوی نشر یا زهرا(س) منتشر شده که در آن خاطراتی از این فرمانده دفاع مقدس نقل شده که در ظرف یک هفته از ورودش به بازار کتاب توانست پرفروش شود.

*کتابی که پس از سال‌ها پرفروش شد

کتاب «زندگینامه والری ژیسکار دستن» که انتشارات اطلاعات آن را در سال 79 منتشر کرده نیز توانست در این هفته پرفروش شود.

والری ژیسکار دستن، بیستمین رئیس جمهور فرانسه از سال 1974 تا سال 1981 است که خاطراتش را ژان‌پیر کورسولت نوشته و گیلدا ایروانلو آن را به فارسی ترجمه کرده است.

حال ماجرای پرفروش شدن این کتاب نیز جالب توجه است. کتابفروشی که این کتاب در فروشگاهش پرفروش شده بود گفت این کتاب را ناشر نتوانسته بود پخش کند و در انبارش مانده بود و با توجه به قیمتش که تنها 850 تومان بود آن را در فروشگاه قرار دادیم و مخاطبان به آن اقبال نشان دادند و حتی برخی 1000 تومانی می‌دادند و باقی پول خود را نیز طلب نمی‌کردند.

ردیف عنوان ناشر
ناشر اول سوره مهر
ناشر دوم موسسه جهادی(صهبا)
ناشر سوم ابراهیم هادی - دفتر نشر معارف



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس