کد خبر 476053
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

مقام های کره جنوبی از برنامه این کشور برای توسعه برد موشک های بالستیک تا800 کیلومتر به منظور مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی تا سال 2017 خبردادند.

به گزارش مشرق،  اداره توسعه دفاعی این کشور سال 2017 را برای توسعه برد موشک های بالستیک هدف گذاری کرده و این بخشی از برنامه پنج ساله توسعه برد این موشک ها بر اساس نقشه راه دفاعی سئول در دولت فعلی است.

با اجرای این طرح، برد موشک های بالستیک کره جنوبی از 500 به 800 کیلومتر افزایش می یابد.
مقام های رسمی ارتش کره جنوبی اعلام کرده اند، به دنبال تکمیل این طرح تا سال 2017 و استقرار موشک ها برای مقابله با وضعیت موجود (تهدیدات کره شمالی) هستند.

کره جنوبی با توسعه برد این موشک ها قادر خواهد بود در هر زمانی هر نقطه از کره شمالی را مورد هدف قرار دهد.

کره جنوبی در حال حاضر موشک های بالستیک از نوع 'هیون مو 2 بی' با برد 500 کیلومتر را در اختیار دارد و در خردادماه گذشته با موفقیت آن را آزمایش کرد.

برنامه توسعه برد موشک های بالستیک کره جنوبی در پی توسعه توان هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی و با تجدید نظر آمریکا در سال 2012 شروع شده است.

براساس این برنامه سئول این اجازه را دارد که برد موشک های بالستیک خود را تا 800 کیلومتر افزایش دهد و این در حالی است که این رقم در قبل از این تاریخ 300 کیلومتر بود.

کره شمالی در نظر دارد تا به مناسبت شصت و هفتمین سالگرد تشکیل دولت کمونیستی و حزب کارگر در این کشور در 18 مهرماه جاری موشک دوربرد خود را آزمایش کند و همین موضوع موجب نگرانی کشورهای همسایه و منطقه بویژه کره جنوبی، ژاپن و آمریکا شده است و این کشور ها این اقدام کره شمالی را نقض کامل قطعنامه های شورای امنیت علیه این کشور عنوان می کنند.

دولت چین نیز از پیونگ یانگ خواسته است از انجام این آزمایش که صلح منطقه ای را تحت الشعاع قرار می دهد خودداری کند اما مقام های کره شمالی اعلام کرده اند که این آزمایش با هدف حمل ماهواره ها صورت می گیرد و بعد نظامی ندارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس