کد خبر 475897
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱

وزیر بهداشت فردا در معیت 110 زائری که اعضای خانواده خود را در فاجعه منا از دست دادند از فرودگاه مهرآباد وارد کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید حسن هاشمی که بامداد سه‌شنبه  با هدف سرکشی به و ضعیت مصدومان حادثه اندوهناک منا، تسریع در درمان مجروحان و نیز انتقال سریع‌تر پیکر جان باختگان به عنوان سرپرست هیئت ایرانی به مکه مکرمه رفته بود، فردا در معیت 110 زائری که اعضای خانواده خود را در فاجعه منا از دست دادند وارد کشور خواهد شد.

گفتنی است؛ دکتر هاشمی و هیئت ایرانی اعزامی به مکه مکرمه با همکاری مسئول بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زیارت و هیئت پزشکی هلال احمر در مکه، ضمن حضور در بیمارستان‌های مکه و عیادت از مصدومان حادثه منا، در جمع کاروان‌های حجاجی حاضر شدند که شمار زیادی از اعضای خانواده خود را در این حادثه دلخراش از دست داده بودند و ضمن ابراز همدردی با آنان قول مساعد داده بودند که از تسریع در انتقال پیکرهای پاک حجاج جان باخته از هیچ کوششی دریغ نکنند.

همچنین هیئت ایرانی و وزیر بهداشت کشورمان در دو جلسه مجزا در جده با مقامت سعودی و وزیر بهداشت عربستان سعودی جلساتی را برگزار کرده و در نهایت مواردی از جمله انتقال پیکر جان باختگانی که هویت آنها شناسایی شده و نیز آن دسته از افرادی که امکان شناسایی هویت دقیقشان نیست اما ایرانی بودن شان محرز شده است را به کشور فراهم کنند.

بر همین اساس نیز امشب پیکر پاک 104 تن جان باختگان فاجعه منا وارد کشور می‌شود و امید می‌رود بر اساس تلاش‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته در این سفر با مقامات سعودی زمینه انتقال  پیکرهای همین تعداد از جان  باختگان در روزهای آتی نیز به کشور محقق شود.

همچنین مقامات سعودی متعهد شدند زمینه انجام ادامه اعمال حج را برای سایر زائرینی در که در روزهای آتی در مکه و مدینه به انجام اعمال مشغول خواهند بود، در نهایت احترام و امنیت فراهم کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    یعنی اگر حرف رهبر نبود الان سعودی ها واسه وزیر تره هم خرد نمیکردن . برید خدا رو شکر کنید . هر چند دولتی ها دارن تمام زورشونو میزنن بگن همش کار وزیر بوده !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس