وزیران امور خارجه آمریکا و ترکیه آخرین تحولات سوریه به ویژه حملات هوایی اخیر روسیه به تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با «فریدون سینیرلی اوغلو» همتای ترکیه ای خود دیدار و درباره حملات هوای اخیر روسیه در سوریه علیه گروه تروریستی داعش دیدار و رایزنی کرد.

منابع آکاه در وزارت امور خارجه ترکیه درباره این دیدار که در پشت درهای بسته در نیویورک انجام شد گفتند که محور اصلی این مذاکرات، بررسی تحولات اخیر در کشور سوریه و حمله روسیه به تروریست های داعش در سوریه بوده است.

این نشست به فاصله اندکی از آغاز حملات روسیه در غرب سوریه و در بحبوحه تشدید تنش ها میان روسیه و غرب بر سر مبارزه با گروه تروریستی داعش در کشور سوریه انجام شد.

ائتلاف اصلی مخالفان سوریِ تحت حمایت غرب مدعی شدند که روسیه در این حملات اهدافی را مورد حمله قرار داده که عاری از داعش بوده است.

جان کری پیشتر و در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل با عنوان مبارزه با تروریسم  گفته بود: آنچه اهمیت دارد آن است که روسیه نباید وارد هرگونه فعالیتی به جزء عملیات علیه داعش شود. این موضوعی است که کاملاً آن را روشن کرده ایم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته حملات هوایی کشورش به مواضع مخالفان سوری را رد کرده و اعلام کرده بود که روسیه همانند ائتلاف ضد داعش که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد، مواضع گروه های تروریستی در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

گفتنی است، مقامات روسیه قبلاً با استاد به اصول «عدم مداخله» و «عدم توسل به زور» در قوانین بین المللی، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی و مردم-برخواسته این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای  مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی محسوب می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس