کد خبر 475404
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

مفسر قرآن کریم گفت: به واقعه غدیر نباید تنها به عنوان جشن نگاه شود، بلکه یک مراسم و برنامه الهی است که باید آن را برگزار کرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار دکتر صحراییان، نائب رئیس انجمن« ام اس» و اعضای انجمن« ام اس» ایران و قم اظهار کرد: انبیای الهی در زمینه احیا فعالیت داشتند، در دوران کنونی انبیا و عالمان دین نیز راه و روش ائمه اطهار(ع) را ادامه دادند و در زمینه آگاه‌بخشی مردم فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سخنی از امیر مومنان(ع)، ائمه اطهار(ع) مسئولیت مردم را به عهده دارند، علما نیز راه آنها را ادامه می‌دهند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه عالمان و اندیشمندان واسطه‌ای برای احیا و زنده کردن جامعه هستند، گفت: این امر حیات جاویدان را به افراد می‌دهد، خداوند نیز مردم را به اطاعت از انبیا دعوت کرده است، بنابراین اطاعت از انبیا معادل با اطاعت و تبعیت از خدا است.

 وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز همین تعبیر را درباره امام علی(ع) به کار بردند، در واقعه غدیر جانشین رسول اکرم(ص) تعیین شد، بنابراین با فهم رسالت رسول خدا(ص) می‌توان مفهوم امامت را فهمید، زیرا امامان جانشینان پیامبر اکرم(ص) هستند.

جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: انسان‌های کامل با اراده قاطع و مصمم به فعالیت می‌پردازند و از دید برزخی برخوردار هستند، که این موضوع درباره امام سجاد(ع) و امام محمد باقر(ع) به صورت عینی ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت خدا،‌ سبب شناخت رسول اکرم(ص) می‌شود، شناخت رسول خدا(ص)، زمینه شناخت امام را فراهم می‌کند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه به واقعه غدیر نباید تنها به عنوان جشن نگاه شود، بلکه یک مراسم الهی است،‌ گفت: جامعه‌ای را می‌توان دینی نامید که بر اساس آموزه‌های قرآنی و در زمینه دستورات الهی در آن فعالیت شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس