کد خبر 475363
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اشاره به تحصیل 750 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور گفت: کیفیت بخشی به آموزش از اولویت‌های دانشگاه پیام نور است.

به گزارش مشرق، غلامرضا بخشی خانیکی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه و مدت‌زمان فعالیت دانشگاه پیام نور در کشور اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در مهر ماه سال 1367 با پنج رشته دانشگاهی آغاز به کارکرده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته این دانشگاه از نظر کیفی و کمی و توسعه فضای دانشگاهی پیشرفت بسیاری کرده است، گفت: تا سال 84 تنها 310 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند و تعداد اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه270 نفر بود.

 معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابیان اینکه در مقطع زمانی مذکور تعداد مراکز دانشگاهی تنها 280  مورد بود، اضافه کرد: پس از این برهه زمانی دانشگاه پیشرفت بسیاری کرده و بنا به‌ضرورت و سیل مشتاقانی که تمایل به ادامه تحصیل داشتند، دانشگاه پیام نور توسعه پیدا کرد.

بخشی خانیکی بابیان اینکه با پیشرفت‌های صورت گرفته هم‌اکنون دانشگاه پیام نور جزو 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرارگرفته است، گفت: همچنین بر اساس رتبه‌بندی اعلام‌شده در اواخر سال 1393 توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره 100 شاخص آموزشی‌، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه‌های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرده است.

این مسئول بابیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه پیام نور یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور است، گفت: دانشگاه پیام نور دارای شیوه آموزشی خاص و منحصر به فردی است که همین امر هم موجب افزایش ارتقای سطح علمی دانشجویان آن شده است.

وی با اشاره به انتقادات وارده به دانشگاه پیام نور بیان کرد: کسانی که از این دانشگاه انتقاد بی‌خود دارند، یا از سیستم آموزشی آن اطلاعاتی ندارند و یا مغرضانه به دنبال بیان این نکات هستند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور ادامه داد: البته قبول داریم دانشگاه پیام نور هم نواقصی دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به سیستم آموزشی حاکم بر این دانشگاه بیان کرد: امتحانات این دانشگاه به‌صورت متمرکز و در دو نوبت برگزار می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه بر اساس حرکت رو به جلویی که در مسیر فعالیت دانشگاه وجود دارد، هم‌اکنون شاهد حضور 750 هزار دانشجو در این دانشگاه هستیم.

بخشی خانیکی با اشاره به فعالیت 10 هزار کارمند در دانشگاه پیام نور کشور افزود: دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دستگاه دولتی است که این تعداد کارمند قراردادی دارد.

وی با اشاره به فعالیت 4 هزار هیئت‌علمی در این دانشگاه اضافه کرد: باید نسبت به این موضوع نیز بازنگری کنیم و این تعداد از نظر کیفی افزایش پیدا کند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور بابیان اینکه همه تلاش مجموعه دانشگاه پیام نور ارتقای سطح کیفی آموزش‌های قابل‌ارائه در این دانشگاه و فراهم‌سازی زمینه لازم برای دانشجویان است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به مأموریت اصلی خود، را جزء اهداف اصلی دانشگاه پیام نور دانست. کیفی بخشی توسعه آموزش عالی در همه نقاط کشور به‌ویژه مناطق محروم، از دیگر مأموریت‌های دیگر دانشگاه پیام نور است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس