کد خبر 474940
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امروز 200 دستگاه اتوبوس استاندارد یورو 4 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد و این اتوبوس‌ها دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی هستند.

 به گزارش مشرق، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، در مراسم ورود 200 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید، راه‌اندازی خطوط شبانه، ورود اتوبوس‌های هیبریدی و بهره‌برداری از سیستم جدید اتوبوس‌های برقی که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر تحول عظیمی در حوزه حمل و نقل نسبت به 10 سال گذشته به وجود آمده است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ناوگان اتوبوسرانی فرسودگی و تاخیر در رسیدن اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها بود که با تلاش‌های صورت گرفته این معضل حل شده است.

وی ادامه داد: سیستم جدید اتوبوس‌های برقی امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تکنولوژی سیستم اتوبوس‌های برقی که در گذشته در شهر تهران فعالیت می‌کردند به روز و جدید شده است.

سنندجی خاطر نشان کرد: در سیستم اتوبوس‌های برقی از باطری نیز استفاده می‌شود که باطری این اتوبوس‌ها توسط متخصصین دانشگاه تهران طراحی شده است و بیش از یک و نیم ساعت قادر است اتوبوس را بدون برق حرکت دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران افزود: در گذشته اتوبوس‌های برقی در خیابان‌های 17 شهریور و شهدا تردد می‌کردند که کابل‌های برق بسیاری در آن فضا وجود داشت که اکنون با سیستم‌های جدید دیگر شاهد کابل‌های بسیاری برای تردد اتوبوس‌های برقی نخواهیم بود.

وی افزود: اتوبوس‌های هیبریدی نیز به عنوان یک ناوگان ایمن و بدون آلودگی وارد شهر تهران می‌شود و این اتوبوس‌ها به صورت سه کابین و مترو باز هستند و ظرفیت بالایی را برای جابه‌جایی مسافران دارند.

سنندجی یادآور شد: از اتوبوس‌های هیبریدی در خطوط جنوبی شهر تهران و در خط خاوران تا آزادی استفاده می‌شود تا آلایندگی‌های موجود در این مناطق نیز کاسته شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران خبر داد: مطالعاتی نیز در حوزه خطوط شبانه انجام شده است و حمل و نقل عمومی شبانه نیز در شهر تهران وجود ندارد و به همین منظور مطالعاتی برای احداث خطوط شبانه انجام شده که دو خط آن راه‌اندازی و به 9 خط افزایش خواهد یافت.

وی افزود:‌امروز 200 دستگاه اتوبوس استاندارد یورو 4 وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران شد و این اتوبوس‌ها دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی هستند.

سنندجی افزود: اتوبوس یورو 4 به بالا فاقد هرگونه آلایندگی است و محل معلولین و دیگر نیازهای اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی را دارا است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران ادامه داد: حدود 100 دستگاه از این اتوبوس‌ها در روز 4 مهر ماه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شد و 100 دستگاه دیگر نیز امروز اضافه می‌شود. خط 5 و خط 7 شرکت واحد اتوبوسرانی از این اتوبوس‌ها استفاده خواهند کرد.

وی گفت: سامانه حمل و نقل جانبازان نیز راه‌اندازی شده است و برابر دستور شهردار تهران 55 مدرسه معلولین رایگان تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی تهران قرار گرفته است.

سنندجی تأکید کرد: ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده دارد و 700 دستگاه اتوبوس فرسوده نیز بازسازی شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس