کد خبر 474758
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر این که رعایت ایمنی اولویت اصلی صنعت نفت است از راه اندازی و بهره برداری ٥ فاز پارس جنوبی تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش مشرق، علی اکبر شعبانپور دیروز در آیین روز ملی آتش نشانی و ایمنی که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور مدیران و کارکنان شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد، با تسلیت فاجعه خونین منا در فریضه حج امسال و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان صنعت نفت گفت: حوادثی که این روزها بسیاری از ایرانیان را داغدار کرده است به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی است.

وی توجه به ایمنی را یکی از اولویت های اصلی صنعت نفت دانست و افزود: با توجه به این که فعالیت در صنعت نفت همراه با مخاطرات فراوان است بنابراین ایمنی جایگاه خاصی در صنعت نفت دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به حساس بودن صنعت نفت افزود: فعالیت در این صنعت به دلیل ماهیت و خواص مواد نفتی مخاطره انگیز است و به همین دلیل باید فرهنگ ایمنی را در تمام سطوح این صنعت پیاده کنیم.

شعبانپور با اشاره به ضرورت آموزش نیروی انسانی در تمام سطوح از مدیران تا کارگران بخش های عملیاتی گفت: با توجه به این که امسال فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی مراحل راه اندازی را طی کرده و بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ نیز در حال راه اندازی است، رعایت مسائل ایمنی از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: امسال همچنین یک ترین از فاز ١٩ پارس جنوبی نیز راه اندازی شده و واحد یوتیلیتی فازهای ٢٠ و ٢١ نیز  وارد مدار می شود و از سوی دیگر فازهای ٢٢ تا ٢٤ و فاز ١٣ پارس جنوبی با وجود این که در اولویت قرار ندارند اما در حال انجام مراحل پیش راه اندازی بوده و از اینرو باید به فکر رعایت مسائل ایمنی در این پروژه ها نیز باشیم.

شعبانپور همچنین خواستار توجه ویژه به رعایت ایمنی و حریم خطوط لوله در منطقه پارس جنوبی از سوی ساکنان بومی این منطقه شد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت ایمنی و حریم خطوط لوله از شهرداری و فرمانداران پارس جنوبی درخواست کرد تا به این مسئله توجه ویژه داشته باشند تا از بروز هرگونه حوادث ناشی از رعایت نکردن حریم خطوط لوله جلوگیری شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس