در پی انتشار خبر دست دادن اتفاقی ظریف با اوباما در راهروهای سازمان ملل و عدم تکذیب آن توسط دولت، نمایندگان مجلس با شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، دو سال قبل روحانی با اوباما به طور اتفاقی مکالمه تلفنی داشت و بعد از آن سال گذشته ظریف و کری بدون هیچ قصد قبلی در برابر دوربین های بین المللی به طور اتفاقی در خیابان قدم زدند. در نهایت امسال پس از پایان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که در حال خروج از سالن مجمع بود با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روبرو شد و سلام و احوالپرسی کرد و دست داد.

در پی انتشار این خبر و عدم تکذیب آن توسط دولت، نمایندگان مجلس با شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی مجلس به آن واکنش نشان دادند.
 برخی دیگر از مسوولان نیز در تایید این عمل اظهاراتی مطرح کردند که مشروح سخنان موافق و مخالف این ماجرا در ادامه می آید:

 از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیشعار مرگ بر آمریکای نمایندگان در واکنش به دیدار ظریف و اوباما

در ابتدای جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان تقاضای بیان تذکر و اخطار نسبت به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور آمریکا را داشتند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس که خواهان بیان تذکری در این زمینه بود با مخالفت هیئت رئیسه مجلس مواجه شد و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد رئیس جلسه به وی گفت که در پایان جلسه امروز می‌تواند تذکر خود را بیان کند اما این نماینده مجلس معتقد بود که مناسب نیست تا پایان جلسه امروز بیان این تذکر به تعویق بیفتد.

وی با صدای بلند در صحن علنی مجلس خطاب به هیئت رئیسه می‌گفت اجازه دهید که تذکر خود را بیان کنم؛ این مطلب در شلوغی جلسه امروز گم می‌شود. اینها با اجازه چه کسی با اوباما دیدار کردند. دفعه قبل که با اوباما به صورت تلفنی صحبت کردند و این دفعه نیز معلوم نیست ظریف با اجازه چه کسی به بغل اوباما رفته است.

برخی از نمایندگان مجلس نیز با گفتن احسنت در صحن علنی مجلس سخنان این نماینده را تایید کردند.

پس از این ماجرا نمایندگان مجلس شعار مرگ بر آمریکا در صحن مجلس سر دادند. (مشروح خبر)


از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیحقیقت‌پور: دست دادن ظریف با اوباما و کری ناپسند بود

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست دادن و احوال‌پرسی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خارجه اقدام بسیار بدی را مرتکب شده و باید از ملت بزرگ ایران به خاطر این اقدام خود عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: دست دادن وزیر امور خارجه با وزیر خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا اقدام قبیحی است و اینکه ما بخواهیم با آمریکایی‌ها دست بدهیم و با آنها نسکافه بخوریم و این باید در شرایطی اتفاق بیفتد که آنها از ملت ما عذرخواهی کرده باشند. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیایزدی: دست‌دادن با آدمکش‌ها آبرو خریدن برای آنهاست

فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی، درباره خبر دست دادن محمد‌جوادظریف، وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور آمریکا گفت: خبر دست دادن ظریف با اوباما توسط یکی از مقامات آمریکایی بدون ذکر نام  توسط بولمبرگ منتشر شده است. لذا هیچ یک از مقامات رسمی و دو کشور خبر مطرح شده را تایید نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر فرض کنیم که  مسئله دست دادن اتفاق افتاده است ، باید بدانیم که تنها یک دست دادن موضوع و مشکل اصلی نیست، بلکه موضوع و مشکل اصلی، سیاست خارجی ایران است که به گونه ای عمل می‌کند که سبب خوشحالی مقامات آمریکایی می‌شود. همان طور که بارها اشاره شده است، ایران در مواجهه با غرب دارای اهرم‌های قدرت است که متاسفانه یکی پس از دیگری این اهرم‌ها را از دست می دهیم. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیتذکر قاضی پور به وزیر امور خارجه به خاطر دست دادن با اوباما

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکر به رئیس جمهور خواستار برخورد با وزیر امور خارجه کشورمان به خاطر دست دادن با اوباما (در جریان مجمع عمومی سازمان ملل) شد؛ قاضی پور همچنین در تذکر دیگری به رئیس جمهور بر لزوم تسریع در انتخاب اعضای شورای رقابت تاکید کرد.

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیترقی: دست دادن ظریف با اوباما «دیپلماسی ذلت» بود

حمید رضا ترقی مسئول امور بین‌الملل حزب موتلفه با اشاره به دست دادن ظریف و اوباما در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: اگر دیپلمات‌های ما نتوانند در شرایط خاص و در وقایع غیرمنتظره سیاسی تصمیم درستی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت کشور اتخاذ کنند، این نقص در روابط دیپلماتیک است.

ترقی ادامه داد: نباید همه چیز را به وزیر امور خارجه دیکته کرد که اشتباه نکند از این رو وقتی او می‌داند که این دیدار برخلاف عزت کشور است بر فرض قرار گرفتن در شرایط غیرمنتظره نیز وقتی با اوباما مواجه شد دلیلی نداشت با او دست بدهد. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیرسایی: آقای ظریف با همین دست هم برجام را امضا کردید؟

روز گذشته حمید رسایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: باور نمی کنید، تاریخ را ورق بزنید و البته جالب اینجاست که به طور اتفاقی، هیچ یک از اینها به گندم ری نرسیدند.
 
چطور می توان اتفاقی با اوباما برخورد کرد، دست داد و احوالپرسی کرد اما نمی توان به طور اتفاقی راه را کج کرد، به طور اتفاقی نمی توان دست نداد و به طور اتفاقی نمی توان دشمن این ملت را جسورتر نکرد؟! آقاي ظريف فقط وقتی برگشتی، دستت را به سوی دستان رهبری که با بمب دست ساز همان آمریکایی ها به درجه جانبازی رسیده، دراز نکن. (مشروح خبر)

همچنین صبح امروز رسایی در جلسه علنی با انتقاد از دیدار ظریف و اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل طی سخنانی در تذکری اظهار داشت: دو سال قبل گفتند به طور اتفاقی روحانی با اوباما تلفنی صحبت کرد. سال قبل گفتند به طور اتفاقی ظریف و کری نیم ساعت قدم زدند و امسال گفتند به طور اتفاقی ظریف و اوباما مواجه شدند و با هم دست دادند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: آقای ظریف! چطور به طور اتفاقی راه خود را کج نکردی تا با دست چدنی مواجه نشوی؟ چرا به طور اتفاقی راهت را کج نکردی تا با دستی که به خون مسلمانان و ملت ایران آلوده است دست ندهی؟ ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم. (مشروح خبر)


از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیزاکانی: دست دادن ظریف با اوباما مستحق برخورد جدی است

رییس کمیسیون ویژه برجام با اشاره به دست دادن آقای ظریف با اوباما گفت: این اقدام غیرقابل توجیه و مستحق برخورد جدی است و مجلس در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

علیرضا زاکانی افزود: آنچه در نیویورک توسط آقای ظریف اتفاق افتاد از دو حال خارج نیست: یا تلاش عامدانه برای عادی‌سازی ارتباط با آمریکاست که پشت پا زدن به آرمان‌های انقلاب است یا ناتوانی در پیش‌بینی حرکت دشمن و اتخاذ اقدام مناسب در برابر آن که خلاف هوش دیپلماتیک است.

وی گفت: دست دادن آقای ظریف با اوباما مصداق بارزی از زمینه سازی عامدانه یا جاهلانه برای نفوذ سیاسی دشمن در شرایط پسابرجام و خطایی نابخشودنی است و مایه تأسف است که وزیرخارجه ما که باید نخستین سنگر در برابر نفوذ سیاسی استکبارجهانی باشد خود دست به تابوشکنی بزند و دست شیطان بزرگ را بفشارد. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیرحماندوست: امضای بیانیه‌ای اعتراضی نسبت به دست دادن وزیر امور خارجه امضا می کنیم

 مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در حال امضای بیانیه‌ای هستند که در آن اعتراض خود را نسبت به دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند.

وی افزود: ذهنیت عمومی مجلس این اقدام وزیر امور خارجه را محکوم می‌کند و ارزش‌مداران عالم باید بدانند که ایران هیچگاه با آمریکا دست نمی‌دهد و این دست دادن به معنای دست دادن ایران با آمریکا نیست. (مشروح خبر)


از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیزیباکلام: آقای ظریف! یک ملت پشت شما هستند

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار داشت: آقای ظریف! شما باید از کاری که کردید دفاع کنید، عمل شما در جهت منافع ملی است و باید به آن  افتخار کنید، بدانید یک ملت پشت شما هستند و از شما حمایت میکنند. مردم به آقای دکتر روحانی و شما رأی داده اند که عملکرد غلط دوره قبل به توسط شما اصلاح شود.

صادق زیبا کلام گفت: من ضمن تقدیر از عملکرد آقای ظریف به ایشان یادآور میشوم که شما نیازی نیست که از این کار دفاع کنید شما کافی است در رسانه ها ، در مجلس و حتی در نماز جمعه حضور پیدا کرده و این را بیان کنید که بدیهی است که روابط ما باید با همه کشورها بر اساس منافع متقابل، برقرار باشد .

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنی افتخاری: وزیرخارجه باید به مجلس پاسخ دهد

لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا در صحن علنی گفت: یکی از نمایندگان تذکری در مورد دیدار و دست دادن آقایان ظریف و اوباما مطرح کردند که منجر به سر دادن شعار مرگ بر آمریکا توسط نمایندگان مردم شد.

وی افزود: هنوز مسئله ای در مورد احضار ظریف به مجلس عنوان نشده اما مجلس در این زمینه پیگیر است و نمایندگان به شدت پیگیری می کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: رفتاری که دستگاه دیپلماسی کشورمان دارد هم با نحوه رفتار توهین آمیز و تهدید آمیز طرف مقابل  و هم بافرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پس از پایان مذاکرات بنا نیست روابط دو طرف توسعه یابد مغایرت دارد. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیاژه ای : آیا با دست دادن و سازش مشکلات کشور حل می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه ای در ادامه سخنان خود گفت: جاسوس تنها کسی که مستمری بگیر و دریافت کننده حقوق از دشمن باشد نیست، بلکه او می‎آید و زمینه و بستر را برای ورود دشمن فراهم می‌کند. یعنی دشمنی دشمن را کمتر می‌کند و می‌گوید آمریکا دیگر دشمن نیست و سر عقل آمده، چرا اجازه نمی‌دهیم با اوباما دست داده شود؛ چه اشکالی دارد آدمی با آدم‌ها بنشیند و گپی بزند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: کسی امروز برای آمریکا شیطان بزرگ بخواهد جاسوسی کند و با آن کشور همکاری کند مجرم، خائن و قابل مجازات است.

وی اظهار کرد: نوع دیگری از جاسوس توانایی و امکانات ملت خود را دست کم می‌گیرد و می‌گویند ما آنچنان که گفته می‌شود امکانات زیاد و بسیجیانی که منسجم باشند نداریم و از طرفی برای حل مشکلات آدرس غلط می‌دهند و می‌گویند همه مشکلات به دلیل تحریم است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: بدون شک تحریم‌های ظالمانه در به وجود آمدن برخی مشکلات موثر بوده است؛ اما یک زمانی فردی می‌گفت بیست در صد مشکلات به خاطر تحریم است و هشتاد درصد آن به دلیل سوء مدیریت است؛ اما در حال حاضر نظرش عوض شده است، آیا مشکلات ما با سازش و کوتاه آمدن و دست دادن حل می‎‌شود و یا با مقاومت کردن و ایستادن!

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: این دشمن بزرگ و در راس آن آمریکای غدار شیطان بزرگی است که امروز ناگریز به خضوع درمقابل ایران شده است و پای میز مذاکره نشسته است، کشوری است که برای حل مشکلات مردم منطقه و دنیا از ایران کمک می‌طلبد و این به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی ایران و روحیه انقلابی است و نه کرنش و تواضع ما در برابر آن‌ها. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیبیرانوند: لااقل به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید/ ابوترابی: غیرت ظریف کمتر از من نیست

بهرام بیرانوند، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در تذکر شفاهی با تسلیت عروج هزاران زائر خانه خدا گفت: زمانی که صدها حاجی ایرانی به دنبال جنایت سعودی‌ها در آغوش مرگ رفته‌اند یا مفقود شده‌اند، ظریف وزیر امور خارجه به طور تصادفی خود را به آغوش اوباما رساند.

وی با استفاده از ادبیات توهین‌آمیز به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف غلط زیادی کرده است، اگر به عنوان وزیر خارجه این خطا را کرده از چارچوب وظایف و اختیارات و...

براساس این گزارش، ابوترافی‌فرد رییس جلسه در مواجهه با این سخنان بیرانوند تاکید کرد که باید ادب رعایت شود، اما بیرانوند گفت: تمام شد همان که گفته‌ام.

در این هنگام ابوترابی فرد میکروفن بیرانوند را قطع کرد و گفت که باید رعایت مقام مسوول شود. شما می‌خواهید تذکر دهید اما باید ادب را رعایت کنید و استفاده از این ادبیات صحیح نیست.

در این هنگام بیرانوند با فریاد خواستار ادامه صحبت‌هایش شد که در نهایت با پادرمیانی دهقان عضو هیات رییسه مجلس و تاکید ابوترابی‌فرد بر رعایت ادب و اصول، تذکرش را ادامه داد.

بیرانوند ابراز عقیده کرد: اگر آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه این خطا را انجام داده، از چارچوب وظایف و سیاست‌های کلی نظام تخطی کرده و باید مجازات شود، اما اگر به عنوان یک شخص عطش روبوسی با کری و اوباما را دارد بهتر است استعفا کرده و در خانه کری و اوباما بساط کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: ملت شریف ایران سال‌هاست تاوان رفتار استکباری شیطان بزرگ را می‌دهند و اکنون بسیاری از شهدای ما به خانه بازنگشته‌اند.

وی با وجود تذکرات مکرر ابوترابی مبنی بر ضرورت حفظ ادب از سوی این نماینده افزود: آمریکا قصد ریشه‌کنی ملت ایران را دارد لااقل به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید. ایران فروختنی نیست، در رگ‌های ایران غیرت جاری است، ایران تسلیم آمریکا نخواهد شد. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیهانی‌زاده: دست دادن با اوباما در چنین شرایطی دردناک است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی دست دادن وزیر امور خارجه کشورمان با اوباما رئیس جمهور آمریکا، را دردناک خواند و اظهارداشت: با توجه به شرایطی که اکنون در آن هستیم از جمله فاجعه‌ای که در منا صورت گرفت و سخنرانی تندی که باراک اوباما در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران انجام داد به نظر می‌رسد آقای ظریف با تجربه طولانی که در مسائل دیپلماتیک دارند می‌توانستند واکنش بهتر و مناسب‌تری به سخنان باراک اوباما و وزیر امور خارجه عربستان بدهند اما متاسفانه با نوعی دیپلماسی خجولانه و غیر صریح از سوی دولت یازدهم مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ما باید متناسب با حجم فاجعه منا با ادبیات تهاجمی‌تری با عاملان این فاجعه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان باید سفر دوره‌ای را به 22 کشور قربانی حادثه منا داشته باشد و رایزنی را علیه عربستان و اقداماتی که درباره آن مسئول است انجام دهد. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنی مطهری: دست دادن با اوباما، دلیل نفوذ آمریکا در ایران نیست

علی مطهری نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به صحبت‌های تند بیرانوند علیه وزیر امور خارجه در جلسه امروز مجلس، گفت: این همه حساسیت برای یک موضوع غیرمهم و کوچک کار درستی نیست و اینکه یکی از مقامات کشور با اوباما دست داده است نمی‌تواند اهمیت داشته باشد و مهم این است که ما از آرمان‌های خود نظیر مسأله فلسطین کوتاه نیاییم.

وی افزود: باید از نماینده‌ای که بی‌احترامی کرد پرسید که چرا فردی را که رهبری مورد اعتماد و متدین می‌داند بی‌غیرت خطاب می‌کند؟ ضمن آنکه دست دادن با اوباما نیز دلیل نفوذ آمریکا در ایران نیست.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: بیشتر در اینگونه واکنش‌ها هدف‌های سیاسی در کار است،‌ با شعار و فریاد راه نفوذ بسته نمی‌شود و باید در جای خود طبق فرموده رهبری راه‌های نفوذ را ببندیم و این افراد بیشتر به دنبال تضعیف دولت هستند. چراکه اگر در دولت سابق این اتفاقات افتاده بود که مواردی نیز داشت اینها رفتاری چنین نداشتند. (مشروح خبر)

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیآقا تهرانی:دست دادن ظریف با اوباما غیر قابل قبول بود

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اقدام ظریف برای دست دادن به اوباما اظهار کرد: این اقدام غیر قابل قبول است و وزیر امور خارجه نباید به هیچ عنوان به اوباما دست می داد و در این مورد باید تدبیر می کرد.

وی در تصادفی خواند این اقدام از سوی ظریف، افزود: تصادف اصلا معنا ندارد ضمن اینکه اگر فلسفه خوانده باشید متوجه می شوید که در علم فلسفه ثابت شده تصادف اتفاقی به هیچ وجه وجود ندارد بنابراین تصادفی بودن این اقدام از سوی ظریف غیر قابل توجیه است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چه معنا دارد که وزیر امور خارجه در عرصه بین المللی این گونه حرکت کند؟! اگر وی، خود را نماینده مردم می داند باید نظر مردم را در این مورد بپرسد و مطابق با خواسته آنها در سیاست خارجه گام بردارد، من نمی دانم ما به کجا می رویم؟

از دیدار اتفاقی ظریف با اوباما تا دست دادن به دستان چدنیجوکار: اگر دست‌ دادن با اوباما اتفاقی بوده، اطلاع‌رسانی در این باره چه معنایی دارد؟

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دست دادن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در راهروی سازمان ملل گفت: گفته می‌شود این دو نفر به‌صورت تصادفی با هم روبرو شده‌اند و ادب حکم می‌کرده است که بایستیم و احوال پرسی کنیم، هرچند ادب دیپلماسی با کشوری که با ما در حال تخاصم است این کار را حکم نمی‌کند.

وی با ابراز شگفتی از اطلاع‌رسانی اولیه در این‌باره از سوی هیات ایرانی گفت: اگر واقعاً به قول خودشان، این روبرو شدن تصادفی صورت گرفته است، اطلاع‌رسانی در این باره چه معنایی دارد؟

جوکار با تاکید بر اینکه انتشار این خبر از سوی هیات ایرانی جای سؤال دارد، خاطرنشان کرد: اگر این دست دادن در نتیجه یک برخورد اتفاقی در راهروی سازمان ملل صورت گرفته است، پس نباید خبر آن رسانه‌ای می‌شد و اگر درباره آن اطلاع‌رسانی شده است پس چگونه اتفاقی بوده است؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 74
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    درود بر اقاى ابوترابى سياستمدار منصف و ولايتمدار
  • ناشناس ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    درود بر نمایندگان انقلابی مجلس که این اقدام ظریف و مصافحه با شیطان را تقبیح کردند .
  • جواد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 1
    متاسفانه همین اتفاق به ظاهر ساده " از سوی دستگاه تبلیغاتی امریکا که تقریبا همه رسانه ها را دراختیار دارد " برای کاهش نفوذ معنوی و عمق استراتزیک ایران در بین ملت های منطقه " مورد سوئ استفاده قرار میگیرد. منتقدان نیز به اثرات و پیامد های این گونه حرکات " در عرصه بین الملل و سوئ استفاده دشمن انتقاد دارند . اما متاسفانه رسانه های زنجیری و البته شبکه های فارسی زبان بیگانه "در اقدامی هماهنگ به جای پاسخ مستدل به منتقدان " با حالت تمسخر " این گونه وانمود میکنند که منتقدان به دست دادن دو انسان عادی معترض اند !
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    مشکل امروز مملکت بیکاری و گرانی، و رکود است. نه کم داشتن تصویر و عکس دست دادن با آمریکایی ها،
  • User ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    عملکرد سنجیده و هوشمندانه‌ٔ ایران در زمان زمامداری دکتر ظریف چنان شوکی بر صف‌آرایی سیاسی و پیکره دستگاه سیاسی آمریکا وارد کرده که از یک سو تعادل موجود میان قوای سه‌گانه و - از سوی دیگر - تعادل موجود میان دولت‌های فدرآل و ایالتی در امر سیاست خارجه به صورت بی سابقه‌ای بهم ریخته و همین امر موجب تنش‌های حقوقی/سیاسی فراوان و فروشکستن انضباط سابق در مواجهه با ایران شده است.
  • اسماعیل ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به نظر من اقایون خیلی شلوغش کردن خب اگه دست نمی داد نشان بی ادبی دکتر ظریف بود .
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به نوبه خود مصافحه آقای ظریف با اوبامای بی ادب و بی هوش را تقبیح و تخطئه میکنم
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    زود قضاوت می کنید. فردا پشیمان میشید.
  • ارغوان ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خدا شفات بده
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    کاش نمایندها اینطوری دنبال حق مردم بودن
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این جنجال سازی و مظلوم نمایی بعضی ها توی مجلس یعنی چی؟
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    برو
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    کمال سادگی ...................
  • مجتبی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    بابا سایت مشرق خیلی شلوغش کردی یه کاری کن مشتری سایت تون بمونیم و منصفانه قضاوت کن..
  • اکبر ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    ای کاش این نمایندگان محترم در همه ی مسائل اینقدر به اصطلاح "مقتدرانه" عمل میکردند.
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    من فقط میخوام عکس العمل این دوستان و اقایان در این موقع بدونم ایا بدون هیچ توجهی رد میشدند .نه واقعا چی کار میکردند؟
  • اهوازی ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جاسوسان در روزنامه های زنجیره ای لانه کرده اند ...
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    " ظریف " با "ظرافت " کار می کند
  • ایران آباد ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    به شخصه از آمریکا متنفر هستم اما دست دادن وسلام کردن با یک مقام آمریکایی امتیاز دادن به آمریکا نیست ما در مذاکرات نباید به آمریکا امتیاز دهیم . در ضمن دوسال بود ایران وآمریکا با هم مذاکره داشتند بارها این مقامات با هم احوالپرسی کردند ودست دادند چرا امروز این مسئله حساسیت پیدا کرده است برای ما که قابل درک نیست لطفا یکی دلیل واقعی این حساسیت را توضیح دهد آیا واقعا به شان ومنزلت ایران توهین شده است یا جنگ سیاسی وجناحی است ؟
  • پژمان ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تفاهم و توافقی با دشمن صورت گرفته به منظوره کم کردن خصومت و ابهامات....حالا باید انتظار داشته باشیم که آقای ظریف هنگام رویارویی با آنها چیکار کنه؟؟؟با کارد بهشون حمله کنه؟؟یا خیلی بی ادبانه از دست دادن طفره بره...اگه تا این حد انزجار وجود داره پس چرا برای ایجاد تفاهم و از بین بردن تنش قدم برداشتیم؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    نماینده های مجلس به جای وقت تلف کردن سر اینجور مسائل به فکر مشکلات مردم باشن که خود نمایندگان مجلس اندازه کافی باید به ملت بابت کوتاهی هاشون جواب پس بدن و اینو خبر 20:30 اندازه کافی نشون داده
  • سامین ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    دست ندادن با جنایت کاران و مستکبران بی ادبی نیست ....اینها داران در سرتاسر جهان زورگویی میکنن ...قتل و جنایت میکنن...شما حاضر میشوی با یک دزد معمولی یا یک جانی خیابانی دست بدهی !!!!!؟
  • ناشناس ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    خیلی باید ساده لوح باشی که فکر میکنی با این حرکات صف آرایی سیاسی دشمن بر علیه ما بهم ریخته ! بلکه آنها در طول 37 سال گذشته در مواجهه با ایران متحد بوده اند .
  • ناشناس ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    باید با زیرکی خودش رو در موقعیت مواجهه قرار نمیداد یا با یک سر تکان دادن عبور میکرد .
  • اهوازی ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب ظریف نمی شد اتفاقی سفیر سفاک سعودی را در راه رو ببینی و پیگیر کشتار مسلملنان و هم وطنانمان شوی ؟
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    درود بر ظریف که ادب اسلامیشو به رخ دنیا کشید!!!
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    جناب وزیر امور خارجه، به خدا قسم آمریکا، کاری نمی کند که به نفع ما تمام شود.
  • سعید ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این زیباکلام چی میگه این وسط ،هی خودشو میندازه وسط میکنه
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    من فكر ميكنم جمله ايي كه آقاي روحاني درمصاحبه با امانپور گفته خيلي بدتر از دست دادن ظريف است اونجا كه گفته: "من معتقدم مردم ایران بیشتر می‌خواهند به آینده نگاه کنند تا در گذشته بمانند و این بسیار مهم است. " يعني اين همه ظلم امريكا به ايران در هفتاد سال گذشته ،كشك.!!!!!!!!!!!!!!!
  • ناشناس ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    این زیبا کلام حافظ منافع امریکا چه ذوق زده شده است !
  • الی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    اتفاقا ظریف میدونه داره چیکار میکنه!!! لطفا تو کارش دخالت نکنید!!!!!
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    آقا اسماعیل کاملا باهاتون موافقم.حالا انگار چی شده که اینقدر شلوغش کردن.
  • امیر ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    بهترین کار این بود که آقای ظریف رو شو از اوباما برمی گردون
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    اوه اوه امریکا رو از هم پاشوندین
  • ابوترابی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    آقای ابوترابی باید بعضی مواقع مواظب موضع گیریهاتون باشید. در برجام هم همین طور.
  • سید دکتر محمود ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    خدا به یه عده عقل و به عده دیگر انصاف مرحمت نماید
  • ناشناس ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    1 0
    درود بر ظریف
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    کاش نمایندگان در باره مسائل مردم اینچنین غیرتی می شدند در مورد گرانی اقلام اساسی غیرتی می شدند در مورد وضع معیشت مردم غیرتی می شدند و برخورد می کردند
  • محمد ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    اقایان محترم مجلس شما کمی غیرت به خرج بدهیدومشکل اقتصادی مملکت راهم درست کنید
  • علی رضا ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    دمت گرم محمد جواد عزیز
  • محمد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا چرا ظریف با کسی که دوست صمیمی ملک عبدالله هست دست میده؟ چرا با کسی که برای تامین امنیت عربستان ما رو تحریم کرد، دست داده؟؟؟؟؟
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    میشه من به جات برم نروژ؟
  • رامین ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    من سوالم از اونایی هست که ادعای متابعت از مقام ولایت رو دارن. مگه حضرت آقا نفرمودن:تا وقتی وضع کنونی یعنی دشمنی امریکا و اظهارات خصمانه دولت و کنگره امریکا درباره ایران ادامه دارد تعامل با آنها نیز هیچ وجهی ندارد. مگه آقا نفرمودن:این کار ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند. من واقعا موندم چطور ما ادعای ولایی بودن داریم ولی بیانات صریح آقا در زمینه تعامل با آمریکا رو نادیده میگیریم؟ مرگ بر آمریکا
  • رها ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    واقعا!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    شهدا شرمندایم
  • محمد ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    امیدوارم برجام تصویب نشود چون به ضرر ایران است
  • صلح طلب ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط میشه گفت باید برای این اظهار نظرات متاسف بود
  • عسل ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط می خوام به همه عزیزانی که این مطلبو می خونن بگم ده دقیقه بشینین و فکر کنین کدوم کشور از تعامل با امریکا بهره برده که ازش سواستفاده نشده باشه یکی و بگین . این امریکای بدصفت فقط به فکر منافع خودشه من نمیدونم این سرمداران مملکت با خودشون چه فکری می کنن؟ که به قاتل جوانان ما در انقلاب و مردم ما در منا دست اتفاقی میدن؟ بابا امریکاه روباه مکاره گر که دوست زخم زند به که دیگری مرهم بابا اگه از یک سری مشکلات در کشور ناراضی ایم مثل گرانی و شرایط بد اقتصادی درست باز هم مگر به دست افرادی در همین کشور درست بشه و گرنه گره به دست آمریکایی جماعت باز نمیشه ولله ...فقط دعا کنین پای امریکا به این مملکت باز نشه امریکای آدم کش
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    انصافا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس