امام جمعه قم در مراسم سالگرد شهید هاشمی نژاد در حرم رضوی گفت: خصلت ها و ویژگی های شهید هاشمی نژاد الگویی برای همگان است، بنابراین همه مردم به ویژه کسانی که در کسوت مسؤولیت هستند با تأسی از ساده زیستی و قناعت آن شهید به او اقتدا کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق مراسم سالگرد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد پیش از ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) در رواق امام خمینی برگزار شد و در این مراسم سید مرتضی سادات فاطمی، حجت الاسلام مهدی شجاع وجعفر ماهرخسار ذاکران اهل بیت در رثای شهادت آن بزرگوار همچنین جانباختگان حادثه اخیر منا به مرثیه سرایی پرداختند.

تضعیف نظام؛ هدف ترور شهید هاشمی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم در این مراسم اظهار کرد: شهید هاشمی نژاد همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه در ابتدای پاییز سال 1360 به دست منافقان ترور شد که هدف از این ترور تضعیف نظام و حکومت بود، حکومتی که در آن روزها 36 میلیون نفر در داخل کشور و میلیون ها نفر در خارج از مرزها عاشق و طرفدار آن بودند.

وی با اشاره به هدف دشمن که از پای درآوردن نظام بود، تصریح کرد: ممکن نبود حکومت و نظامیکه ملت با رنج، خون و ایثار آن را برپا کرده اندومیلیون ها انسان عاشق و طرفدار پیدا کرده است، با این اقدامات منحرف یا ساقط شود.

امام جمعه قم ابراز کرد: مردم با این ترورها نه تنها دست از انقلاب برنداشتند بلکه به راستی و درستی راهی که انتخاب کرده و نظامی که برپا کرده بودند، عاشقانه تر پی برند و مصمم تر و قاطع تر پای انقلاب ایستادند.

انقلاب با خون شهدا مقاوم تر می شود

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: دشمن سعی داشت با خون شهید هاشمی نژادها روحانیان را از چشم مردم بیندازد اما با ترور شخصیت هایی امثال هاشمی نژاد نگاه، توجه و اطمینان مردم به روحانیانی که در رأس نظام و انقلاب و جلودار این نهضت بودند، بیشتر و این شجره طیبه تنومندتر شد، چنان که در طول تاریخ دشمنان اسلام با کشتن فرزندان پیامبر(ص) و اباعبدالله الحسین، اولاد و اصحابشان در کربلا نتوانستند به هدف شوم خود برسند.

وی افزود: امروز هم با حلول ماه محرم و صفر مشتاقان بسیاری در سراسر دنیا و میهن اسلامی مان در ایام عزای سالار شهیدان پای علم اباعبدالله ایستاده، سینه زنی می کنند و ادامه دهنده راه ایشان هستند که همه از برکات ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) است.

تولیت آستانه حضرت معصومه بیان کرد: امروز نیز با شهادت هاشمی نژادها و مطهری ها مردم از انقلابی که ریشه در نهضت عاشورای حسینی دارد، دست بر نمی دارند، اگر هدف از ترور این سیدانقلابی تضعیف نظام بود بدانند که با این خون ها درخت تناور اسلام، مکتب اهل بیت و انقلاب مقاوم تر می شود.

تأسی مسؤولان به ساده زیستی شهید هاشمی نژاد

وی با بیان این که امام امت در رثای شهادت این جوان عالم، او را جوانمرد فاضل خواند و از او، خط و راهش تجلیل کرد و افزود: خصلت ها و ویژگی های مثبت شهید هاشمی نژاد از او الگویی برای همگان ساخته است بنابراین ساده زیستی و قناعت آن شهید برای مردم به ویژه کسانی که در کسوت مسؤولیت هستند باید مورد توجه قرار گیرد و به او اقتدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: شهید هاشمی نژاد در آن سال های سرشار از ترس، غربت و خفقان برای تبلیغ دین خدا سراز پا نمی شناخت، با این که به زندان می رفت اما دست از راهش بر نمی داشت.

وی افزود: همه باید در عرصه علمی، مجاهدت در راه خدا، در تهذیب نفس و تبلیغ دین تلاش کنند، با شبهه پراکنی های دشمن از طریق رسانه آگاهانه مقابله کنند و با آنان برخورد جدی و شدید داشته باشند.

ضرورت تلاش همگانی در راستای تبلیغ دین

امام جمعه قم ابراز کرد: اکنون که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(قدس سره) به ثمر نشسته و راهشان با هدایت های آگاهانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب تدام پیدا کرده است، آن شهید در آرامگاه خود در جوار علی بن موسی الرضا(ع) چون شاهد ادامه راهش است، آرام است.

تولیت آستانه حضرت معصومه متذکر شد: پس از گذشت این همه سال که شما مردم وفادار ولایتمدار با برپایی چنین مجالسی از آن شهید قدردانی می کنید، خون آن بزرگوار به ثمر می نشید، مبادا در نشر معارف دین و اهل بیت که امام از آن به عنوان اسلام ناب محمدی یاد کردند غفلت کنید.

وی تصریح کرد: همان اسلامی که امام هشتم(ع) فرمودند اگر محاسن دین ما به درستی بیان شود همه از آن پیروی می کنند، بنابراین این رسالت بر دوش همه مبلغان دین است.

عذرخواهی در قاموس آل سعود نیست

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود به حادثه و فاجعه منا اشاره کرد و گفت: زائران بیت الله الحرام و حجاجی که با لباس احرام در حادثه منا کشته شده اند به یقین بنا به آیه قرآن به لقاءالله پیوسته و شهید هستند.

وی افزود: طبق گزارشات رسیده عامل این جنایت و فاجعه عبور شاهزاده عیاش سعودی از میان مردم بود که راه بسته می شود و عده ای جوان بی تجربه و دور از خوی انسانی که تازه سرکار آمده اند، مسیر را طوری هدایت کردند که زائران خانه خدا در آن کشته می شوند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: شلوغی و ازدحام جمعیت ظاهر قضیه است و در آینده روشن می شود که چه توطئه ای پشت صحنه بوده است اما تأسف بار و فجیع تر این است که سعودی ها نه تنها عذرخواهی و استعفا نکردند بلکه علت این فاجعه را ابتدا به سمت مردم آفریقا و سپس مردم ایران سوق دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در دنیا مرسوم است وقتی مسؤولی یا زیر مجموعه او خطایی مرتکب می شود آن مسؤول عذرخواهی کند و گاهی از سمتش استعفا می دهد، اما این سعودی های پلید و مزدور آمریکا و عامل صهیونیست ها در منطقه حتی یک عذرخواهی ساده نکرده اند.

وی افزود: این قسی القلب ها از طایفه بنی امیه و ابولهب هستند، کسانی که فرزند رشید پیامبر(ص) را در کربلا به شهادت رساندند در حالی که هیچ قوم یهود و مسیحی در آن فاجعه دخالت نداشت اما این افراد به ظاهر مسلمان که در این حادثه دخیل بودند از همان طایفه هستند.

تولیت آستانه حضرت معصومه بیان کرد: تنها چیزی که در قاموس آل سعود بی لیاقت و دور از خوی انسانی نیست عذر خواهی است که ریشه در تکبر آن ها دارد.

امام جمعه قم ابراز کرد: پذیرش این مصیبت برای خانواده ها و بازماندگان این قربانیان که چشم به راه عزیزانشان از این سفر روحانی بودند و برایامت ایران سخت است و به فرموده رهبر انقلاب این غم فراموش شدنی نیست.

*خبرگزاری رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس