کد خبر 474341
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

سنگربان پیشین منچستریونایتد با اختلاف زیادی نسبت به دیگر رقبا، عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال فرانسه را به دست آورد.

به گزارش مشرق، فرانس فوتبال نوشت: در نظرسنجی که مجله فرانس فوتبال برای انتخاب بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال فرانسه انجام داد، فابین بارتز بیشترین رای را به خود اختصاص داد و به عنوان بهترین دروازبان تاریخ فوتبال فرانسه انتخاب شد.

در این نظرسنجی، دروازه‌بان سابق شیاطین سرخ اختلاف بسیار زیادی نسبت به نفر دوم داشت تا جایی که او توانست 73 درصد از آراء را به خود اختصاص داد. بارتز از سال 1994 تا 2006 سنگربان نخست تیم ملی فوتبال فرانسه بود و عملکرد درخشانی هم از خود به جای گذاشت. او توانست با خروس‌ها قهرمانی در جام جهانی 1998 را به دست آورد و دو سال بعد هم قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد.

بارتز در فینال جام جهانی 2006 آلمان هم برای تیم ملی فوتبال فرانسه به میدان رفت اما نتوانست در ضربات پنالتی، عملکرد خوبی از خود نشان دهد تا این ایتالیا باشد که جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. این دروازه‌بان بزرگ، در منچستریونایتد جانشین پیتر اشمایکل بود اما نتوانست جانشینی شایسته برای این دروازه‌بان بزرگ باشد.

نفر دوم این رای گیری نیز هوگو لوریس، سنگربان کنونی تاتنهام است. لوریس چند سالی است که در لیگ برتر انگلیس به میدان می‌رود. او الان به دروازه‌بان بزرگ و قابل اعتمادی تبدیل شده است و بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال فرانسه و باشگاه تاتنهام را بر بازو می‌بندد. او تنها هشت درصد آراء را به دست آورده است.

لوریس 69 بار پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه را پوشیده است اما تاکنون نتوانسته قهرمانی در یک جام را با پیراهن این تیم تجربه کند. البته او این فرصت بسیار خوب را دارد که در جام ملت‌های 2016 که به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نفر سوم این نظرسنجی نیز گایل باتس است که از سال 1983 تا 1989 برای خروس‌ها به میدان رفت. نفر چهارم هم برنارد لاما است که از سال 1993 تا 2000 سنگربان تیم ملی فوتبال فرانسه بود و 44 بازی ملی هم در کارنامه دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس