کد خبر 473775
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا اخیرا به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌ و هر روز هزاران پناهجو به امید بهبود شرایط زندگی و آینده خود راه مهاجرت به این قاره را در پیش می‌گیرند و این در شرایطی است که شمار زیادی از آنان شامل زنان و کودکان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا اخیرا شدت بیشتری گرفته و به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌ است. هزاران تن از اتباع کشورهای بحران‌زده در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند و هر روزه شمار زیادی پناهجو که اکثریت آنها را سوریها، عراقی، افغانی و بعضا آفریقایی تشکیل می‌دهند، راه اروپا را در پیش می‌گیرند تا خود را از جنگ‌ها و اوضاع نامناسب حاکم بر کشورهای متبوعشان خلاص کرده و زندگی جدیدی را در پیش بگیرند.

در این میان جایگاه آلمان بسیار قابل توجه است چرا که بسیاری از مهاجران خواستار ورود به این کشور و اتریش هستند. طی یک ماه گذشته در رکوردی بی‌سابقه هزاران پناهجو به طور عمده از سوریه، عراق و افغانستان وارد اروپا شده‌اند و در مسیر مهاجرت صدها تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شود سیل مهاجرت‌ها به این قاره همچنان رو به گسترش باشد.

سیل مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا در حالیست که برخی دولت‌های اروپایی از پذیرش پناهجویان خودداری کرده‌اند و در برابر پیشنهادات اتحادیه اروپا بر سر یک طرح مشترک مقاومت نشان داده‌اند و برخی دیگر نیز در حال سخت‌تر کردن سیاست‌های مهاجرت در زمینه پناهجویی و امنیت مرزی هستند که بعضا به دلیل افزایش احساسات ضدمهاجر در داخل این کشورهاست.

در زیر به آخرین اخبار و تحولات مربوط به این بحران می‌پردازیم:

*کمک 700 میلیون یورویی ژاپن برای پناهجویان سوری و عراقی

ژاپن که به تازگی قوانین خود در خصوص اعطای پناهندگی را سخت تر کرده است، حدود  725 میلیون یورو برای کمک به پناهجویان سوری و عراقی اختصاص خواهد داد.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن  فردا سه شنبه تصمیم دولت این کشور برای اختصاص این کمک را طی سخنرانی مقابل مجمع عمومی سازمان ملل اعلام خواهد کرد.

*عبور روزانه 5500 مهاجر و پناهجو از مرز مقدونیه

بنابر اعلام پلیس محلی مقدونیه, حدود 5500 مهاجر و پناهجو که اغلب آنها را سوری ها تشکیل می دهند، هر روزه از مرز یونان و مقدونیه عبور کرده و راهی کشورهای ثرزتمند شمال و غرب اروپا می شوند.

بنابر اعلام همین منبع، نزدیک به 60 درصد این مهاجران پناهجویان سوری هستند که اغلب مایل به عزیمت به آلمان و کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشند.

*آتش سوزی در یک مرکز پذیرش پناهجویان در سوئیس

یک ساختمان مرکز پذیرش مهاجران متقاضی پناهندگی در منطقه سنت گال سوئیس طعمه شعله های آتش شد و در آن سوخت.

بر اساس این گزارش، این آتش سوزی هیچ تلفات جانی نداشته است.

14 متقاضی پناهندگی حاضر در این مرکز هم اکنون به طور موقت در نهادهای حفاظت مدنی اسکان داده شده اند.

بنابر اعلام پلیس سوئیس، آتش سوزی در بخشی از این ساختمان اتفاق افتاده و هیچگونه مدرک یا دلیلی دال بر جنایی بودن این آتش سوزی در دست نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس