کد خبر 473773
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

رئیس جمهوری به جنایات تروریست ها علیه مسلمانان در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: باید همکاری ها و رایزنی های جدی دو کشور گسترش یابد تا با درک درست واقعیت ها، رایزنی و همکاری مشترک بتوانیم کمک کنیم تا بسیاری از مشکلات فعلی از سر ملتهای منطقه برداشته شود.

به گزارش مشرق، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، که پنج‌شنبه گذشته برای شرکت در هفتادمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شده است.

تهران - آنکارا خواهان بازگشت آرامش به منطقه و جلوگیری از تجزیه همسایگان هستند

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورکحسن روحانی روز یکشنبه در دیدار "احمد داوود اوغلو" نخست وزیر ترکیه که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، گفت: ایران و ترکیه در بسیاری از مسایل جهانی با هم اشتراک نظر دارند و باید روابط دو کشور در همه زمینه ها بیش از پیش توسعه یابد.

رئیس جمهوری به جنایات تروریست ها علیه مسلمانان در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: باید همکاری ها و رایزنی های جدی دو کشور گسترش یابد تا با درک درست واقعیت ها، رایزنی و همکاری مشترک بتوانیم کمک کنیم تا بسیاری از مشکلات فعلی از سر ملتهای منطقه برداشته شود.

روحانی اظهارداشت: دولتهای ترکیه و ایران خواهان بازگشت آرامش به منطقه، از بین بردن تروریست ها، جلوگیری از تجزیه همسایگان در منطقه و تامین امنیت و نیز بازگشت آوارگان به خانه هایشان هستیم.


هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند برای مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند

از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "اوو مورالس" رئیس‌ جمهوری بولیوی، روابط دو کشور را صمیمانه و دوستانه برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ دولت ثالثی نمی‌تواند در خصوص مناسبات ایران و بولیوی تصمیم‌گیری کند و ما در خصوص هر آنچه به نفع دولت و ملت خود می‌دانیم، مستقل تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین بویژه بولیوی برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت ویژه ای هستند، افزود: باید در راستای توسعه و تقویت مناسبات همه جانبه با یکدیگر تلاش کنیم.

روحانی فشار و تحریم قدرت‌های بزرگ در موضوع هسته‌ای را برای تسلیم شدن ملت ایران در برابر خواسته های آنان دانست و گفت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات توانستند قدرتمندانه همه اصولی که بر آن اصرار داشتیم را مطرح کنند تا ملت ایران با ایستادگی و مقاومت به اهداف خود در این مذاکرات برسد.

ایران از توسعه روابط با اکوادور استقبال می‌کند/ظرفیت‌ها و استعدادها باید به نفع دو ملت عملیاتی شوند

از قرارهای نیویورکی روحانی چه خبر؟حسن روحانی عصر یکشنبه به وقت نیویورک در دیدار "رافائل کوره‌آ" رئیس‌ جمهوری اکوادور با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ اگر ببینند که کشورهای در حال توسعه در کنار یکدیگر هستند، نمی‌توانند زورگویی کنند، گفت: کشورهای مستقل باید در محافل بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، صدایی واحد داشته باشند، تا قدرتمندان بدانند ملتها تنها نیستند.

روحانی خاطر نشان کرد: کشورهای در حال توسعه باید در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی سیاست‌های واحدی داشته باشند و با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های مشترک همکاری با یکدیگر به بهترین شکل استفاده کنند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه روابط در بخش‌های مختلف با اکوادور است، گفت: فضای جدید به وجود آمده پس از توافق هسته ای و لغو تحریم‌ها علیه ایران فرصت مناسبی را ایجاد می کند که باید برای استفاده بهینه از آن برنامه‌ریزی کنیم.

ایران توسعه و امنیت افغانستان را توسعه و امنیت خود می‌داند

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورکحجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار عبدالله عبدالله که در محل اقامت رئیس‌جمهور در نیویورک برگزار شد، گفت: تحکیم امنیت افغانستان باعث تقویت روند توسعه این کشور می‌شود و تلاش‌ها باید در این راستا متمرکز شود.

روحانی ادامه داد: ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان است و توسعه و امنیت همسایگان و از جمله افغانستان را توسعه و امنیت خود می داند.

وی اظهارداشت: با جنگ و کشتار هیچ گروهی به نتیجه نخواهد رسید و اگر واقعا بتوان راه‌حلی یافت که برخی گروه‌ها اسلحه را زمین بگذارند، برای توسعه افغانستان خوب است.

روحانی به معضل تولید مواد مخدر در بخش‌هایی از افغانستان و مشکلات آن برای همسایگان اشاره کرد و اظهارداشت: دولت افغانستان باید اقدامات خود را برای مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر تشدید کند.


همه باید در برابر تروریسم یکصدا و یکپارچه شویم

تمام دیدار های امروز رئیس جمهوری در نیویورکحجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه و در این دیدار که در محل اقامت وی در نیویورک انجام شد، گفت: ایران و سنگال ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه دارند که از این ظرفیت‌ها باید در جهت اهداف دو ملت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: از گسترش روابط با داکار در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

روحانی اظهارداشت: ایران پیشرفت‌های زیادی در بخش علم و فناوری‌های نوین داشته که می‌تواند در این زمینه ها نیز با کشور دوست و برادر سنگال همکاری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس