همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، کتاب «دل دریایی اصغر» زندگینامه شهید اصغر علی‌پور در خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، کتاب «دل دریایی اصغر» زندگینامه شهید اصغر علی‌پور روز گذشته، 5 مهر در خانه هنرمندان سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز رونمایی شد.
 
در این نشست که با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و شماری از رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد، نقش شهید اصغر علیپور در دوران دفاع مقدس، توسط نویسنده کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت و چگونگی تألیف این کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفت.
 
شهید اصغر علی‌پور، از فرماندهان گردان حبیب ابن مظاهر لشگر عاشورا گردان غواصی لشگر بود که در خلال جنگ تحمیلی، نقشی ارزنده در دفاع از رمزهای آبی کشور را عهده دار بود. شهید علی‌پور به‌ عنوان یکی از رزمندگان مخلص لشگر عاشورا، لیاقت و شجاعت خود را در نبرد با دشمن بعثی نشان ‌داد تا جایی‌که از سوی فرماندهی گردان حبیب‌بن‌مظاهر به فرماندهی یکی از گروهان‏‌های این گردان منصوب گردید و نهایتاً در نخستین ساعات نوزدهم دی‌ ماه 1365 در شلمچه به شهادت رسید.
 
بحث پیرامون زاویه نگاه نویسنده به شخصیت اول کتاب، بررسی نحوه انتقال درست دغدغه نویسنده، بررسی جنس روایت موجود در متن کتاب و نیز نحوه تصویرسازی نویسنده از شخصیت مخاطب درمقاطع گوناگون از زندگی او از جمله بخش‎ها مهم این نشست به شمار می‎رفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس