رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با معاون اول خود، آخرین گزارش‌ها و اقدامات درباره نحوه پیگیری و امدادرسانی به مجروحان حادثه منا را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگو که روز شنبه انجام شد، از جزئیات اقداماتی که برای انتقال سریع پیکر پاک حجاج کشورمان و نیز مجروحان حادثه و سپس مداوا و رسیدگی‌های پزشکی به مصدومان انجام شده، مطلع شد.

رئیس‌جمهور ضمن همدردی مجدد با خانواده‌های آسیب‌دیدگان، از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت برای جان‌باختگان، آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، و حج مقبول و سعی مشکور برای حجاج عزیز کشورمان توأم با امنیت کافی و سلامت مسألت کرد.

روحانی صبح شنبه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن انتقاد شدید از عملکرد دولت عربستان در قبال حادثه منا، اظهار کرد: متاسفانه ریاض همکاری لازم را برای رسیدگی به وضع مفقودین، انتقال اجساد و مجروحان انجام نمی‌دهد و ضروری است که سازمان ملل وظایف قانونی و انسانی دولت ریاض را در این زمینه متذکر شود.

رئیس‌جمهور پیش از این دستور داده بود تا هیات دولت طی جلسه ویژه‌ای در روز جمعه، ابعاد مختلف این فاجعه تاسف‌بار را بررسی کند و با تشکیل ستادی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس