کد خبر 472734
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال روسیه تاکید کرد دوست دارد تیم‌هایش به جای ارائه فوتبال زیبا و شکست، فوتبال کثیف ارائه دهند ولی به پیروزی برسند.

به گزارش مشرق، سایت فوتبال ایتالیا نوشت: اینتر در این فصل رقابت‌های لیگ فوتبال ایتالیا با پنج پیروزی پیاپی در صدر جدول رده بندی کالچو قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان فوتبال در ایتالیا به انتقاد از مدل فوتبال و نوع پیروزی‌های نرآتزوری در فصل جاری پرداخته‌اند. نشریه گازتا دلو اسپورت در گفت‌وگویی که با فابیو کاپلو انجام داده است، تیتر این مصاحبه را «زیباییِ کثیف بودن» گذاشته است.

کاپلو که چندی پیش از مربیگری در تیم ملی فوتبال روسیه اخراج شد، در این گفت‌وگو اظهار کرد: «به خاطر دارم در دوران مربیگری‌ام در باشگاه میلان، بین سال‌های 1992 تا 1996، چهار بار پیاپی توانستیم قهرمان سری A شویم. البته سومین قهرمانی‌مان در حالی به دست آمد که گل‌های زیادی به ثمر نرسانده بودیم. در فصل آخر، خط دفاعی فوق العاده‌ای داشتیم که قدرت‌مان در دفاع، یکی از مسایل تاثیرگذار در این قهرمانی بود.

در هر حال فکر می‌کنم به پیروزی‌های یک بر صفر هم باید احترام گذاشته شود. بر این باورم پیش از اینکه همه به پیروزی‌های خفیف واکنش منفی نشان دهند، باید به نکته‌های دیگری هم توجه داشته باشند. این مدل پیروزی‌ها، سه نکته در خود دارند. یک تیم در آن به پیروزی می‌رسد، دروازه‌اش را بسته نگه داشته است و اینکه خیلی خوب توانسته از تک گلش محافظت کند.

میانگین سطح فوتبالی که همه تیم‌ها در سال‌های اخیر ارائه می‌کنند، افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل کار بسیار سختی است که یک تیم در هر دیدار بتواند سه امتیاز را از آن خود کند.»

کاپلو افزود: «تیم روبرتو مانچینی هم در سال جاری نمایش خوبی دارد. مانچینی هم مربی بسیار خوبی است. او در طول فصل تابستان توانست سران باشگاه را متقاعد به خرید بازیکنان مورد نظرش کند. ابزاری هم در دست دارد که توانسته تیمش را به این سطح برساند. در واقع، مانچینی در حال حاضر موفق شده تیمش را به جایگاه خوبی برساند.»

آریگو ساچی، دیگر مربی میلان در سال‌های نه‌چندان دور، تاکید دارد پیروزی‌های خفیف اینتر نشانه‌ای از این است که تیم‌های ایتالیایی به سمت نتیجه‌گرایی می‌روند اما می‌گوید فوتبال زیبا هم باید در دستور کار تیم‌ها قرار داشته باشد.

کاپلو در واکنش به صحبت‌های ساچی هم اظهار کرد: «مدل ایده‌آل فوتبال این است که هم نتیجه گرفته شود و هم سرگرم کننده باشد. اگر نتوانیم درک کنیم فوتبال امروزه با تجارت گره خورده است، بدون هیچ شکی به هیچ‌جا نمی‌رسیم. تیم‌هایی هستند که باید حضورشان را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قطعی کنند. برای برخی از تیم‌ها هم سقوط به دسته پایین‌تر، ممکن است ورشکستگی به همراه داشته باشد. اگر بخواهم بین پیروزی در یک دیدار با فوتبال زیبا و باخت در یک دیدار با فوتبال نازیبا، یکی را انتخاب کنم، بدون شک اولی را انتخاب خواهم کرد. بدون شک، بسیاری از هواداران فوتبالی هم با من هم‌عقیده هستند.

سرمربی پیشین تیم‌های رئال مادرید و یوونتوس در ادامه به صحبت در مورد ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی چلسی پرداخت که همواره به ارائه فوتبالی نتیجه‌گرا متهم می‌شود پرداخت و گفت: «همواره به مورینیو احترام می‌گذارم زیرا همیشه نظراتش را بدون هیچ ابایی ابراز می‌کند. او می‌داند چه برنامه‌هایی دارد و قصد دارد به چه چیزهایی برسد و همچنین می‌داند برای رسیدن به اهدافش باید چه کارهایی انجام دهد. در فصل جاری می‌توانم یک مربی دیگر را هم معرفی کنم که چنین شرایطی دارد و آن، سینیشا میهایلوویچ، سرمربی میلان است. وقتی در شهر دبی بودیم با او صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که چنین ذهنیتی دارد.»
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس