کد خبر 472694
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

به نظر می‌رسد مهاجم پرتغالی رئال در فصل جاری نقش جدیدی در ترکیب تیمش را به عهده گرفته است.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو از ابتدای فصل جاری، فراز و نشیب‌های زیادی در محوطه جریمه تیم‌های حریف داشته است. این مهاجم پرتغالی تنها در دو دیدار موفق به گلزنی شده است. شاید اگر نگاهی سطحی به این اتفاق بیندازیم، می‌بینیم که رونالدو روند گلزنی خوبی نداشته است ولی اگر نگاهی دقیق‌تر بکنیم، درمی‌یابیم که او در این فصل موفق به زدن هشت گل شده و در صدر فهرست بهترین گلزنان رئال مادرید قرار گرفته است. با این حال، مهاجم پیشین باشگاه منچستریونایتد انگلیس، نمایش درخشانی جلوی دروازه حریفان نداشته است. او در دو دیدار نخست رئال در این فصل موفق به گلزنی نشد و در دو دیدار آخر قوهای سپید نیز پایش به گلزنی باز نشده است.

مابین این گل نزدن‌ها، دو دیدار در یک هفته بوده که هیچ بازیکنی در تیم حریف نبود که بتواند مانع گلزنی‌های این بازیکن پرتغالی شود. شاید تعداد گل‌هایی که رونالدو در این دو دیدار زده بتواند گل‌نزدن‌های وی را در سایر دیدارها پوشش دهد. او پنج گل در یک بازی وارد دروازه اسپانیول کرد و سه گل دیگر را نیز در لیگ قهرمانان اروپا به شاختار دونتسک زد. نمایشی درخشان. این تعداد گل با توجه به تعداد بازی‌های انجام شده در این فصل، رکورد بهتری نسبت به هفت گلی است که او در آغاز فصل‌های 10-2009 و 14-2013 داشته است.

فصل 10-2009 که در واقع نخستین فصل حضور رونالدو با پیراهن رئال مادرید در میادین بود، در چهار دیدار ابتدایی فصل مقابل حریفان موفق به زدن هفت گل شد. سه دیدار در لالیگا و یک دیدار هم در لیگ قهرمانان اروپا. فصل 14-2013 هم رونالدو تنها به چهار بازی نیاز داشت تا تعداد گل‌هایش را به هفت برساند. سه بازی در لیگ و یک بازی در اروپا.

به دو شکل می‌توان به مدلی که کریستیانو رونالدو این فصل را آغاز کرده است، نگاه کرد. از یک منظر فقط می‌توان گفت که او در دیدارهای تیمش تنها روی نتیجه، تاثیر بالایی داشته است. از منظر دوم نیز می‌توان عملکرد او را اینطور بررسی کرد که رونالدو بیش از گذشته در نمایش کلی که تیمش دارد، موثر است.

رونالدو در ترکیب تیم رافائل بنیتس، بازیکن اصلی تیم به شمار می‌آید. سرمربی رئال از او خواسته گل‌های زیادی به ثمر برساند ولی اکنون نقش رونالدو در ترکیب رئال مادرید به بیش از یک گلزن صرف، ارتقا یافته است.

آمار گلزنی رونالدو نشان می‌دهد که میانگین گلزنی او در هر دیدار طی این فصل، تنها کمی بیش از یک گل در هر دیدار است. او با این روند، توانسته میانگین گلزنی‌هایش برای قوهای سپید را حفظ کند. جالب این است که رونالدو تمام گل‌هایی که این فصل زده را در دو مسابقه وارد دروازه حریفان کرده است. بنیتس هم در گفت‌وگوهایش تاکید دارد به هیچ وجه از گل‌نزدن‌های رونالدو نگران نیست و به نقش جدید رونالدو در ترکیب تیمش دلخوش کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس