کد خبر 471847
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

تیم های تراکتورسازی و پرسپولیس بازی بزرگ هفته هفتم را با یکدیگر انجام می دهند و البته هیچکدام از این تیم ها در این فصل در امتیازگیری موفق نبوده اند و اوضاع مساعدی در جدول رده بندی ندارند.

به گزارش مشرق، سرخ پوشان تهرانی و تبریزی در دیداری حساس از هفته هفتم لیگ پانزدهم در حالی به مصاف یکدیگر می روند که تراکتورسازان اکنون با 7 امتیاز در جایگاه نهم و پرسپولیسی ها نیز با 4 امتیاز در رده چهاردهم جدول رده بندی ایستاده اند.

در این مطلب، 10 نکته از بازی ها و شرایط این دو تیم در لیگ پانزدهم را که در بعضی از آنها مشترک و در بعضی دیگر متفاوت هستند را عنوان می کنیم:

1 . مهمترین اشتراک؛ تنها یک پیروزی

هر دو تیم در شش بازی انجام داده خود در این فصل تنها به یک پیروزی توانسته اند دست پیدا کنند، پرسپولیسی ها در هفته پنجم و در برابر فولاد توانستند این برد را به دست بیاورند و تراکتوری ها نیز تنها بردشان را در هفته دوم و در دربی تبریز به دست آوردند.

البته در تعداد برد و باخت های این دو تیم یک نکته جالب دیگر نیز به چشم می خورد و آن هم اشتراک این دو تیم در عدد 4 است! تبریزی در شش بازی خود 4 تساوی کسب کرده اند و تهرانی ها نیز در همین تعداد بازی 4 شکست را پذیرفته اند.

2 . دومین اشتراک؛ فقط یک موفقیت آن هم خارج از خانه

این دو تیم تنها بردشان را در لیگ پانزدهم از بازی های خارج از خانه خود به دست آوردند و می توان گفت در سه دیدار خانگی خود توفیقی را کسب نکرده اند. البته پیروزی تراکتوری ها در دربی تبریز در حالی صورت گرفت که آنها میهمان بودند و گسترشی ها میزبان.

3 . سومین اشتراک؛ بهترین پاسورهای لیگ

هر دو تیم بازیکنی را در میان خود دارند که در رده اول ارسال کننده بیشترین پاس گل حضور دارند. یان رامسی، هافبک دورگه فیلیپینی – استرالیایی تراکتوری ها در این فصل توانست سه بازیکنان تیش را با پاس های به موقع ترغیب به گلزنی کند و در طرف مقابل نیز علی علیپور، مهاجم جوان سرخ ها این اتفاق را تکرار کرد.

یان رامسی در 357 دقیقه حضور خود و در مقابل تیم های گسترش و راه آهن این عملکرد را از خود برجاگذاشت و علیپور نیز در 289 دقیقه حضور در زمین و در بازی های تیمش در مقابل پدیده، سپاهان و ذوب آهن توانست برای هم بازیانش پاس گل ارسال کند.

4 . چهارمین اشتراک؛ داور مشترک

حسین زرگر را می توان تنها داوری دانست که در لیگ پانزدهم هم برای تراکتوری ها قضاوت کرده است و هم برای پرسپولیسی ها، وی در هفته اول بازی حساس تراکتورسازی و نفت را قضاوت کرد و در هفته سوم نیز قاضی دیدار تیم پرسپولیسی ها در برابر سپاهان بود.

نکته جالب در رابطه با قضاوت های حسین زرگر برای این دو تیم اینکه، وی در بازی تراکتورسازی و نفت دست به جیب نشد و از کارت های زرد و یا قرمز خود برای تبریزی ها استفاده نکرد اما در دیدار پرسپولیس و سپاهان، 5 بار از کارت زرد و 1 بار نیز از کارت قرمز برعلیه سرخ پوشان استفاده کرد.

یداله جهانبازی (2 بار)، محسن ترکی، علیرضا فغانی و احمد صالحی دیگر داوران بازی های پرسپولیس و اشکان خورشیدی(2 بار)، محمدرضا اکبریان، حمید حاج ملک و موعود بنیادی فر نیز دیگر داوران بازی های تراکتورسازی در این فصل بودند.

5 . پنجمین اشتراک؛ 14 بازیکن بالای دویست دقیقه

سرخ پوشان تهرانی در این فصل از 22 بازیکن در ترکیب خود و در بازی های مختلف سود برده اند و در این میان از 10 دقیقه تا 540 دقیقه، بازیکنان این تیم برای پرسپولیسی ها جنگیدند و سرخ پوشان تبریزی نیز 19 بازیکن خود را در این فصل به بازی گرفتند. البته تفاوتی که در این میان وجود دارد کمترین دقیقه ای که بازیکنی از تراکتورسازی به میدان رفته است 129 دقیقه است. اشتراک دو تیم البته در این زمینه حضور 14 بازیکن بالای دویست دقیقه در ترکیبشان است.

6 . آغاز تضادها؛ بهترین و بدترین خط دفاع

این بازی را به نوعی می توان تلاقی بهترین و بدترین خط دفاعی لیگ دانست، تراکتورسازان در بازی های خود در لیگ امسال و در شش بازی خود تنها سه بار دروازه خود را باز شده دیدند و میانگین 0.5 گل خورده را برای هر بازی ثبت کردند.

در طرف مقابل اما پرسپولیسی ها با 12 گلی که در این فصل دریافت کردند بدترین آمار دفاعی را تاکنون از خود به جا گذاشتند، میانگین دو گل خورده در هر بازی، نکته ای است که در آمار کلی مربوط به این تیم بسیار به چشم می آید.

7 . دومین تضاد؛ خط حمله پرکار در مقابل کم کارها

البته از نظر تعداد گل زده پرسپولیسی ها را می توان دومین خط حمله برتر لیگ دانست، پرسپولیسی ها در بازی های خود در این فصل 9 بار توانستند دروازه حریفان شان را باز کنند و متوسط 1.5 گل را به ازای هر بازی برای خود ثبت کنند.
اما تراکتورسازان در شش بازی خود تنها 4 بار توانستند برای تیم شان گلزنی کنند و میانگین ضعیف 0.66 گل زده برای هربازی را به نام خود بنویسند و البته جالب اینجاست هر 9 گل پرسپولیسی ها توسط بازیکنان هجومی این تیم به ثمر رسید، برعکس تبریزی ها که دو گل خود را توسط مدافع شان به ثمر رساندند.

8 . سومین تضاد؛ حضور و عدم حضور در صدر جدول گلزنان

مهدی طارمی، مهاجم بوشهری پرسپولیسی ها اکنون با 5 گل زده در صدر جدول گلزنان به سر می برد، این اتفاق در حالی می افتد که بهترین گلزن تراکتوری ها، مدافع این تیم یعنی شجاع خلیل زاده است که با دو گل زده در پایین این جدول به سر می برد. خلیل زاده هر دو گل خود را در دربی تبریز برای تیمش به ثمر رساند.

9 . چهارمین تضاد؛ تفاوت در تعداد بازیکنان ثابت

با اینکه هر دو تیم دارای تعداد محدودی از بازیکنانی هستند که دقایق کامل را زمین گذرانده باشند اما باز با این حال با یکدیگر تفاوت دارند. به دلیل ترکیبهای مختلفی که دو تیم در بازی های خود استفاده کردند، تراکتورسازان دو بازیکن و پرسپولیسی ها تنها یک بازیکن در ترکیب خود دارند که هر 540 دقیقه بازی های تیم های شان در لیگ پانزدهم را در زمین حضور داشته باشند.

محمدرضا اخباری و سزار دوسانتوس دو بازیکن سرخ پوشان تبریزی هستند که در بازی های این فصل حتی یک دقیقه نیز رنگ نیمکت را به خود ندیدند و در طرف مقابل رامین رضاییان با ثبات ترین سرخ پوش تهرانی بود که حداکثر دقایق را در زمین حضور داشت.

10 . پنجمین تضاد؛ اختلاف در پنالتی ها

اختلاف در تعداد پنالتی های گرفته شده برای این تیم ها نیز از نکات جالبی است که می توان به آن پرداخت، پرسپولیسی ها در لیگ پانزدهم تاکنون 4 بار فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی داشتند و در کمال تعجب تنها از یک بار آن استفاده کردند و سه بار از موقعیت های شان استفاده نکردند و در طرف دیگر تراکتورسازان تاکنون امکان استفاده از پنالتی را اصلا به دست نیاوردند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس