کد خبر 471832
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

رئیس‌جمهور ترکیه در سفر به مسکو خواستار همکاری نزدیک ترکیه، روسیه، آمریکا و ایران برای پایان دادن به ناآرامی‌های سوریه شد اما تأکید کرد که «بشار اسد» هیچ جایگاهی در مذاکرات صلح سوریه ندارد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز پنج‌شنبه (امروز) اعلام کرد که ترکیه، روسیه، آمریکا و ایران باید برای متوقف کردن ناآرامی‌های سوریه که چهارسال به طول انجامیده است، همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

بنا به گزارش پایگاه «اسپوتنیک»، اردوغان به خبرنگاران گفت: من هیچ قصد و نیتی در موضع روسیه در قبال سوریه مشاهده نکردم. وزرای سیاست خارجی همچنان به تلاش در خصوص این موضوع ادامه می‌دهند. ارزنده است که با یکدیگر با ایران و آمریکا در این زمینه همکاری کنیم».

این درخواست بعد از سفر یک روزه اردوغان به مسکو برای شرکت در مراسم افتتاح یکی از بزرگترین مساجد اروپا مطرح شد و رئیس‌جمهور ترکیه درباره ناآرامی‌های سوریه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرد.

علیرغم درخواست مداوم روسیه برای همکاری نزدیک‌تر با دولت سوریه، اردوغان در ادامه افزود که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هیچ جایگاهی در مذاکرات صلح سوریه ندارد.

اظهارات اردوغان در حالی مطرح شده است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه باید شامل «بشار اسد» و ایران نیز شود.

مرکل در کنفرانس خبری بعد از نشست اتحادیه اروپا درباره بحران آوارگان سوری گفت: «ما باید با بسیاری از بازیگران گفت‌وگو کنیم. این بازیگران شامل اسد هم می‌شوند و دیگران را نیز در برمی‌گیرد.»

وی در ادامه افزود: «نه تنها آمریکا و روسیه بلکه شرکای مهم منطقه‌ای، ایران و کشورهای سنی همچون عربستان سعودی باید حضور داشته باشند».

با اینحال، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج شنبه تأکید کرد که هیچ جایگاهی برای اسد وجود ندارد و تصریح کرد: «هیچ انتقال قدرتی بدون کناره‌گیری اسد وجود نخواهد داشت. آینده سوریه از طریق بشار اسد عبور نمی‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    اردوغان شما پایت را از سوریه عقب بکش قائله سوریه 1 ماهه تمام می شود
  • رضا ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    تو جایگاهی نداری اتاتورک خود فروخته کارت تمومه عثمانی تقلب کار برو با پکک دعوا کن
  • استاد دانشگاه ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    بعد از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 2006 یه اسراییلی گفت تنها راه مهار مقاومت و ایران ترکیه هست ..امروز می بینیم چه طور این سگ ترک رو انداختن به جون شیعیان و مقاومت در عراق سوریه و لبنان با اسم رمز دموکراسی همون چیزی که امریکا دوازده سال پیش با اون به عراق و افغانستان حمله کرد و امروز وضع این کشورها مشخصه....شک نکنید بعد از اینکه دخل یمن بحرین عراق لبنان سوریه رو بیارن با تمام قوا از عربستان و قطر و امارات گرفته تا پاکستان و ترکیه و ترکمنستان و آذربایجان به ایران حمله خواهد شد با پشتیبانی کامل ناتو و امریکا...بخصوص که دیگه خیالشون از بمب اتمی احتمالی ایران هم راحته.......فقط خدا به داد نسل های بعدی ایران برسه که باید در آتش خشم این فاشیم های نژاد پرست همسایه بسوزن..... مسئولین ایران روسیه و حتی چین باید این سیاست دفاعی و منعلانه رو کنار بزارن و با همین بهانه دموکراسی به این دشمنان حمله کرد..
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    رجب شیطان اردوغان تو در ترکیه و حتی در شهر خودت هم جایگاهی نداری. تو مزدور رژیم اسرائیل و غرب هستی. خاک بر سرت که عامل این کشتار هستی. درود بر بشار اسد. زنده باد بشار اسد مرگ بزرگ
  • هومن ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    اردوغان لطفا خفه شو
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    آخر یکی نیست یه این نادان بگوید تو خودت جایگاهی اولا در ترکیه داری؟ ثانیا در سوریه برای چه مداخله می کنی - ضمنا وضوی نماز مورد نظردر مسجد اموی این صهیونیست باطل شده یانه - هیچ خبرنگاری جرئت ندارد در ترکیه این سؤالهارا ازایشان بپرسد. مردک اشتلم گو می گوید
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۲
    0 0
    یاشسین اردوغان . چقدر ما این بزرگ مرد رو دوست داریم .یاشا اردوغان چوخ یاشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس