کد خبر 471568
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

رئیس‌‌جمهور ترکیه با هدف پیگیری مبارزات انتخاباتی، به آلمان، فرانسه و بلژیک خواهد رفت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی نوامبر در این کشور راهی شماری از کشورهای اروپایی خواهد شد. آلمان، فرانسه و بلژیک در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری اتریش نوشت که اردوغان شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی این خبر را اعلام کرد. با این حال اشاره‌ای به زمان و محل دقیقی که اردوغان در آلمان برای سفر انتخاب کرده نشده است.

«احمد داووداوغلو» نخست‌وزیر و رهبر مخالفان هم قرار است مبارزات انتخاباتی خود را در آلمان پیگیری کند.

آلمان از آن جهت برای سیاستمداران ترک اهمیت دارد که حدود نیمی از 2.8 میلیون تبعه ترک که در خارج از کشور زندگی می‌کنند در این کشور به سر می‌برند.

«کمال کلیچ‌داروغلو» رئیس حزب سکولار (CHP)در روزهای آینده قصد دارد به بسیاری از شهرهای آلمان را سفر کند. همچنین سفر به اتریش، سوئیس، بلژیک و هلند هم در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این «صلاح‌الدین دمیرتاش» رئیس حزب حزب کرد (HDP) هم به هامبورگ سفر خواهد کرد. نخست‌وزیر ترکیه هم 3 اکتبر (11 مهرماه) به دوسلدورف می‌رود.

سال گذشته اردوغان که در آن زمان نخست‌وزیر بود برای انتخابات ریاست‌جمهوری به وین رفت. در اتریش بیش از 114 هزار شهروند ترک زندگی می‌کنند که حدود 90 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس