کد خبر 471802
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد، برنامه اقدام برای عملی کردن ایده‌های مندرج در قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی گری» را تهیه و به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برساند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد با اعلام این خبر در دیدار با موگن لیکتوفت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره چگونگی پیشبرد اهداف مهم بین‌المللی با محوریت سازمان ملل متحد هم گفت‌وگو کرد.

ظریف در بخشی از گفت‌وگوهای خود با اشاره به برگزاری اجلاس سران درباره دستورکار پسا-2015 و اهمیت موضوعات مربوطه از جمله مسائل محیط زیستی که یکی از موارد چالشی در ایران نیز است و همچنین تعیین دستورکار برای تحقق اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 شامل تغییرات اقلیمی، محیط زیست، بهداشت، اقتصاد و سایر مسائل مرتبط با توسعه، حمایت کشورمان را از سازمان ملل در این زمینه‌ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران را مبارزه با خشونت و افراطی‌گری دانست و اعلام کرد: در نظر است  برنامه اقدام برای عملی کردن ایده‌های مندرج در قطعنامه «جهان علیه خشونت و افراطی گری» که دو سال قبل به ابتکار رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با اجماع به تصویب رسید، تهیه و به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد برساند.

ظریف در پاسخ به سؤال رئیس مجمع عمومی درباره بحران منطقه خاورمیانه از جمله سوریه گفت: تنها راه حل این مشکل از طریق سیاسی ممکن است و جمهوری اسلامی ایران در این رابطه یک طرحی را معرفی کرده است که چنانچه بازیگران ذیربط آن را بپذیرند، امید می‌رود بحران حل شود.

وی تاکید کرد که کنار گذاشتن هر یک از بازیگران منطقه‌ای سبب تاخیر در حل بحران خواهد شد.

وزیر خارجه ایران افزود: ایران مایل به کنار گذاشتن هیچ دولت یا بازیگری در پروسه صلح سازی در منطقه نیست و معتقد است که اساسا هیچ طرف درگیری نباید از جریان صلح سازی کنار گذاشته شود.

موگن لیکتفت رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پس از تبریک به مناسبت حصول توافق فیمابین جمهوری اسلامی ایران و 1+5 با اشاره به دستورکار پسا-2015 و تعیین دستورکار برای تحقق اهداف توسعه‌ای تا سال 2030، اجرای دستورکار مربوطه و ضرورت تدوین برنامه اقدام ملی توسط همه کشورها را عاملی مهم در نیل به اهداف مشترک دانست و از جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد و پیشرفت برنامه‌های سازمان ملل در این زمینه درخواست کمک و حمایت کرد.

وی در خصوص مسائل مربوط به خاورمیانه و حل بحران موجود، بر کاربرد راه حل سیاسی و استفاده از شیوه‌های دموکراتیک برای اداره کشورهای مبتلابه تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس