گزارش های ضد و نقیض درباره ورود نیروهای آمریکایی به شمار بیش از 3 هزار نفر و استقرار آنها در پایگاه هایی در استان الانبار ، در رسانه های روز چهارشنبه عراق انتشار یافت، یک سخنگوی الحشد الشعبی تایید و دفتر نخست وزیری عراق این گزارش ها را رد کرد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه های عراقی در روز چهارشنبه از ورود هزاران نظامی آمریکایی و استقرار آنها در پایگاه های الحبانیه و عین الاسد در الانبار و لیبرتی در بغداد خبر دادند و گفته شده ، این نیروها بطور روزانه با حمایت بالگردهای آپاچی در مناطقی از الانبار آشکارا به گشت زنی می پردازند.

یک شبکه تلویزیونی عراق نیز خبر داد که آمریکایی ها بالون های جاسوسی خود را برای پوشش منطقه شرقی الانبار در نزدیکی های الرمادی و فلوجه آماده کرده اند.

شبکه الاتجاه به نقل از علی داود التمیمی رییس شورای شهرستان الخالدیه نوشت:
آمریکایی ها 3 بالن را که هر کدام 35 کیلومتر را با دوربین های مجهز پوشش می دهند، آماده کرده و یک بالن را نیز بر فراز الخالدیه به پرواز در آورده اند.

در همین حال، دبیر کل حزب الدعوه تنظیم داخل، این گزارش ها را رد کرد. عبدالکریم العنزی حضور نیروهای آمریکایی در الانبار را اقدامی به نفع داعش تروریستی دانست.

خبرگزاری الفرات نیوز نیز به نقل از یک منبع در نخست وزیری عراق اخبار برخی رسانه ها را مبنی بر ورود نظامیان آمریکایی در الانبار به شدت رد کرد. این منبع گفته این خبرها شایعاتی بیش نیست و صحت ندارد.


سخنگوی یکی از گروه های مقاومت اسلامی زیر مجموعه الحشد الشعبی تحت امر نخست وزیر عراق گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا علاوه بر مشاوران نظامی، هزاران نیرو را در پایگاه های نظامی در بغداد و الانبار پیاده کرده است، تایید کرد.

'جعفر الحسینی' سخنگوی گروه مقاومت اسلامی 'کتائب حزب الله در عراق' روز چهارشنبه گفت که آمریکا اخیرا این نیروها را به صورت کاملا آشکارا در پایگاه های نظامی 'لیبرتی' در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، 'الحبانیه' و 'عین الاسد' در استان الانبار پیاده کرده است.

وی در پاسخ این پرسش که شاید این نیروها در قالب مشاوران نظامی و برای آموزش نیروهای عراق اعزام شده اند، گفت که حجم زیاد نیروهای پیاده شده و تجهیزات و ماشین آلات جنگی و بالگردهای آپاچی که همراه این نیروها آمده است، نمی تواند فقط برای مشاوره نظامی و آموزش باشد، بلکه این نیروها به خاطر اهداف و برنامه های دیگری به عراق آمده اند.

الحسینی ادامه داد که یکی از اهداف آنها ، فلج کردن تشکیلات نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) و جلوگیری از مشارکت الحشد الشعبی در عملیات پاکسازی الانبار از وجود تروریست های داعش است.

برخی شنیده ها حاکی است که آمریکا تلاش دارد، راسا عملیات پاکسازی الانبار را اجرا کند و مشارکت نیروهای داوطلب مردمی در این عملیات را وتو کرده است.

الحسینی درخصوص موضع نیروهای داوطلب مردمی در قبال حضور نیروهای آمریکایی در الانبار گفت که تشکیلات داوطلب مردمی پاکسازی اراضی عراق را از وجود گروه تروریستی داعش، وظیفه شرعی خود می داند و از این موضع خود عقب نشینی نمی کند و هیچ کس نمی تواند مانع نیروهای مردمی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: 'ما به عنوان کتائب حزب الله از امروز هم با نیروهای داعش می جنگیم و هم نیروهای آمریکایی را دشمن تلقی می کنیم. '

کتائب حزب الله ، سازمان بدر و عصائب اهل الحق، سه گروه عمده مقاومت اسلامی در عراق امروز چهارشنبه در بیانیه مشترکی با حضور نیروهای امریکایی در عراق مخالفت کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    مگر شک دارید که امریکا حامی اصلی داعشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس