کد خبر 471125
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ خودرو سازان زیادی از آخرین فناوری‌های خود پرده برداشتند و سعی ما بر این است که 10 خودرو برتر معرفی شده در نمایشگاه امسال را در اختیار دوستداران صنعت خودرو قرار دهیم.

 به گزارش مشرق، امسال نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در نوع خودش منحصربه‌فرد بود، ما شاهد رقیب تازه تسلا، سوپرماشین‌های بدون سقف ایتالیایی و ساخته‌هایی یکتا از استارت‌آپ‌هایی گمنام بودیم. خبرهایی خوب از داچیا و کانسپت نیم موتور/نیم ماشین هوندا تنها بخش کوچکی از نمایشگاه امسال را تشکیل می‌دادند.

بدون هیچ رتبه‌بندی خاصی، این شما و این ده خودروی برتر اتوشوی فرانکفورت:

سیتروئن کاکتوس ام

آغازگر لیست ما خودروی ساحلی از خودروساز فرانسوی، سیتروئن، است – ماشینی که تنها دلیل وجود داشتنش تفریحات ساحلی است.
کانسپت ام با سقفی تکه شده، فضای داخلی ضدآب نئوپرن، چادر یکپارچه و صندلی‌های عقبی که در مواقع لزوم به جای‌خواب بدل می‌شوند، تجربه‌ای جدید از سفرهای ساحلی به صاحبانش اعطا می‌کند.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

در دنیایی که پراست از ماشین‌های تجملی جدی، دیدن خودرویی متفاوت حس خوبی می‌دهد. پیکره کاکتوس با «پوستی دوم» که از هوا پرشده، پوشیده شده است تا مبادا خط و خش‌ها به او آسیبی برسانند به‌علاوه کاکتوس برای اثبات حسن‌نیتش یک تخته موج‌سواری نیز برای صاحبش خواهد برد. این خودرو به نمایشگاه حس و حال ساحل را اعطا کرد.

مرسدس IAA کانسپت

کانسپت IAA مرسدس «قهرمان آئرودینامیک جهان» است. این خودرو مانند تیری که از کمان رها می‌شود، هوا را شکافته و به پیش می‌رود. بدنه کانسپت با سیستمی دینامیک و انطباقی همراه شده تا با فشار یک دکمه ظاهر آن از این رو به آن رو شود.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

با ضریب درگی معادل 0.19، کانسپت IAA (خودروی آئرودینامیک هوشمند) ماشین‌های اسپرتی دیگر، مثل پاره‌آجری بی‌ارزش جلوه می‌کنند. پس از فشار دکمه یا رسیدن خودرو به‌سرعت ۵۰ مایل بر ساعت، مرسدس هوشمند، هشت بخش خودرو را به قسمت انتهایی خودرو گسترش می‌دهد، علاوه بر این فلپ‌های ویژه‌ای که روی سپر خودرو نصب شده‌اند حرکت کرده تا تکانه‌های ناشی از حرکت به حداقل برسد. همه این‌ها مرسدس کانسپت IAA را به یکی از جذاب‌ترین خودروهای حال حاضر بدل می‌کنند.

ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو

یکی از بهترین خودروهایی که در فرانکفورت به معرفی شد، دست‌پخت خودروساز کره‌ای، هیوندای، بود. این خودرو چهارچرخ انگار که از آینده آمده است. گرن توریزمو مجموعه‌ای است از مهندسی فوق پیشرفته و زیبایی خیره‌کننده.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

درست مثل بسیاری از برادرانش، ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو بر بدنه‌ای پلاستیکی که با فیبرکربن تقویت شده استوار است. نتیجه این که ویژن تنها ۹۷۱ کیلوگرم وزن دارد. وظیفه تولید نیروی هیولا به سلول‌های سوختی هیدروژنی محول شده، هیوندای در این تکنولوژی حرف‌ها برای گفتن دارد. دوتا از آن سلول‌ها راهشان را به این خودرو باز کردند تا ۶۷۰ اسب بخار نیرو را پیشکش ویژن کنند. از آنجا که هیوندای به این تعداد راضی نبود، پس با کمک یک ابرخازن ۲۰۱ اسب دیگر نیز به خدمت گرفت تا هیوندای ان ۲۰۲۵ ویژن گرن توریزمو با ۸۷۱ اسب تنومند به میدان برود.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

بنتلی بنتایگا

SUV-ها برای بسیاری در دو ترکیب خلاصه شده‌اند: کمپینگ‌های خانوادگی و زدن به دل گل‌ولای؛ اما بنتلی بنتایگا – سریع‌ترین SUV جهان – آمده تا این طرز فکر را عوض کند.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

برای به انجام رساندن این مهم، بنتلی رزمناوش را به هیولای ۶ لیتری وی-۱۲ تجهیز کرده تا با ۶۰۰ اسب بخار و ۶۶۴ پوند فوت گشتاور هوش از سر هر بنی‌آدمی برباید. یعنی اینکه فرزند ۲٬۴۲۲ کیلوگرمی بنتلی صفر تا صد را در تنها ۴ ثانیه طی می‌کند و تخت گاز 301 کیلومتر ساعت خواهد سرعت خواهد گرفت. بنتایگا صندلی‌های عقب قابل تنظیم در ۱۸ جهت، تبلت های اندرویدی یکپارچه و یکی از بهترین فضاهای داخلی را با تنها ۲۲۹٬۱۰۰ دلار در اختیار شما قرار می‌دهد.

میشن ای کانسپت

با نخستین خودروی چهار سرنشینِ تمام الکتریکی پورشه آشنا شوید – میشن ای کانسپت.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

میشن ای چهارچرخ متحرک، خاری در چشم تسلا مدل اس شده. سیستم ۸۰۰ ولتی آلمانی‌ها بیش از ۶۰۰ اسب بخار را به خدمت می‌گیرد تا میشن ای را در ۳٫۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر پرتاب کند و بهتر از آن اینکه تنها با یک بار شارژ شما را به ۴۹۸ کیلومتر رانندگی دعوت می‌کند. بُرد این خودرو بارها بهتر از هر مدل اِسی است که تاکنون پا به این کره خاکی گذاشته است.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت


اگر خلاقیت‌های ایلان ماسک را به کناری بنهیم، بسیاری از قابلیت‌های پورشه مختص خودش هستند مخصوصاً زمانی که بحث به هندلینگ می‌رسد. سیستم فرمان میشن ای را از 911 GT3 به امانت گرفته‌اند و علاوه بر این سیستم مبدل گشتاور پیشرفته این خودرو به انتقال کامل نیرو به سطح زمین کمک شایانی می‌کند. همه این عناصر به هم می‌پیوندند تا میشن ای پیست مشهور نوربرگ‌رینگ را زیر ۸ دقیقه طی کند. اگر هنوز هم به پدیده‌بودن این خودرو باور ندارید، بدانید که باتری‌های این خودرو تنها در پانزده دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

لامبورگینی اوراکان LP ۶۱۰-۴ اسپایدر

لامبورگینی‌ها همیشه روی دیوار اتاق‌خواب‌هایمان جای دارند، اما اوراکان اسپایدر، چیزی بیشتر از پوستری برای دیوار است و تصویر آن باید بر سردر خانه حک شود. این خودرو در فرانکفورت خوش درخشید، درخششی که با وجود مهمانان رده‌بالای این نمایشگاه از همیشه نورانی‌تر است.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

همانند گایاردو اسپایدر، اوراکان نیز مجهز به سقف پارچه‌ای الکتریکی است که در سرعت ۳۱ مایل بر ساعتی تنها در ۱۷ ثانیه باز می‌شود. از لحاظ مکانیکی شباهت بسیاری بین این و اوراکان کوپه پیدا می‌کنید.
در زیر کاپوت، موتور ۵٫۲ لیتری وی-۱۰ دست سازی پنهان شده که نیروی ۶۱۰ اسب را به رگ‌های اوراکان تزریق می‌کند. جعبه‌دنده هفت سرعتِ نیرو را به تمام چرخ‌های خودرو می‌سپارد تا ۰ تا ۱۰۰ را در ۳٫۴ ثانیه بپیماید.

نیسان گریپز


10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت


در یک کلام، نیسان رانندگی سطح بالا را با قد و قامت ماشین‌های رالی و دنیای SUV-ها ترکیب کرده تا به گریپز دست یابد. بنابر گفته سازنده‌اش، این خودروی فوق مدرن «توانایی و عملیاتی بودن یک کراس‌اوور کامپکت را با هیجان و کارایی ماشین‌های اسپرت ترکیب کرده است.»
صددرصد با نیسان موافق نیستیم اما بدون شک گریپز قلب‌ها را می‌رباید. عناصر طراحی داتسون 240Z و موتورسیکلت‌ها به هم پیوسته‌اند تا ماشینی از دل داستان‌های علمی تخیلی به حقیقت بپیوندد. درهای قیچی مانند گریپز نیز به اندازه طراحی داخلی خودرو باحال‌اند.

اسمارت فورتو

وقتی به یک اسمارت فورتو فکر می‌کنید، احتمالاً خودرویی کوچک را در ذهن دارید که هر وقت خواستید می‌توانید با دستانتان هلش دهید. به عبارت دیگر، او را نقطه مقابل یک لیموزین می‌بینید. خیلی خب، خودروساز آلمانی یک دفعه به سرش زد و یک لیموزین شش چرخ با شش صندلی از فرزندش را به فرانکفورت آورد. چراکه نه؟

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

 پس از افزودن محوری دیگر به اسمارت فورتو و کش دادن بدنه‌اش، نسخه «ساخته شده برای شش تن» حدود ۵٫۵ متر طول دارد – حدود ۱٫۷ برابر مزداام ایکس ۵ اس؛ و این یعنی فضایی بسیار برای قرار دادن صندلی‌های چرمی، تلویزیون، چراغ‌های LED، محفظه نوشیدنی و سیستم صوتی عالی برای صاحبش باقی می‌ماند.

اسمارت در نمایشگاه از اسمارت فورتو نیز پرده برداشت، خودرویی که عنوان کوچک‌ترین کانورتیبل جاده‌ای را به گردن آویخت.

آئودی ای-ترون کواترو

در سال ۲۰۱۸، آئودی یک SUV تمام الکتریکی را به‌منظور رقابت با تسلا مدل ایکس روانه بازار خواهد کرد و در نمایشگاه فرانکفورت با دیدن ای-ترون کواترو پیش‌زمینه خوبی نسبت به آن پیدا کردیم. جدا از کانسپت بودنش، این کراس‌اوور شباهت بسیاری به مدل ۲۰۱۸ دارد و تا حد زیادی از زبان طراحی کنونی آئودی در ظاهرش استفاده شده. علاوه بر این، پروفسور دکتر Ulrich Hackenberg از آئودی، کواترو را پیش‌نمایشی برای مدل پیش رو خواند.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

ای-ترون نیرویش را از سه موتور الکتریکی می‌گیرد – دوتا در محور عقب و دیگری در محور جلو. این ست‌آپ به خودرو کمک می‌کند تا از فواید گشتاور لحظه‌ای و کشش چهار چرخه نهایت استفاده را ببرد. در رانندگی‌های معمولی، سه موتور کواترو ۴۳۰ اسب بخار تولید می‌کنند اما در صورت نیاز برای اندک مدتی از پسِ ایجاد ۵۰۰ اسب نیرو و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور برمی‌آیند. با رها شدن تمام نیروی الکتریسیته، کواترو در سکوت کامل از صفر تا صد را در ۴٫۶ ثانیه طی می‌کند.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

آئودی عاشقان مسافرت را نیز از یاد نبرده، باتری‌ها تا لبه پر شده‌اند تا پنج در آئودی پیش از پیمودن حداقل ۵۰۰ کیلومتر تقاضای شارژ دوباره نکند علاوه بر این شارژ کامل باتری‌ها تنها پنجاه دقیقه به طول می‌انجامد. سیستم شارژ بی‌سیم القایی ای-ترون را نیز از یاد نبرید.

بوگاتی ویژن گرن توریزمو

هنگام توصیف این خودرو، این عبارت بر لبان نمایندگان بوگاتی جاری می‌شد چراکه خودرویی مجازی به دنیای واقعی سفر کرده است. همانند هیوندای ان ۲۰۲۵ که پیش از این دیدیم، گرن توریزمو بوگاتی نیز برای آسفالت‌های دیجیتالی بازی گرن توریزمو ۶ توسعه داده شده اما در فرانکفورت مانند بقیه چیزها، واقعی بود.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت


این خودرو باشکوه است. قطعه هنری کمیابی که در دنیای مجازی و واقعی حضور دارد و در هردو جهان نیز فرمان‌روایی شایسته اوست. بدنه خودرو هم پیچیده و هم زیباست؛ قوس‌های قوی و چرخ‌های بزرگ با کیت آئرودینامیکی پشتی طراحی فوق‌تصوری را به رخ می‌کشد.

10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت
10 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

به قول سازنده، آن‌ها این خودرو را ساخته‌اند تا طرفداران، خودرویی واقعی را در دنیای مجازی برانند و نه یک تخیلی‌اش را، اما این تنها دلیل وجود بوگاتی گرن توریزمو نیست. «این ماشین پیش‌نمایشی است از زبان طراحی تازه برند» و این زبان طراحی احتمالی گریبان‌گیر جانشین ویرون نیز خواهد شد. بدون شک بوگاتی گرن توریزمو یکی از سریع‌ترین‌هاست، اما نه آن‌قدر سریع که حرفه‌ای‌ها دیوانه‌اش شوند.

منبع: دیجیتال ترندز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس