سومین همایش ملی زبان شناسی و آموزش زبان فارسی همراه با تجلیل از نیم قرن تلاش علمی دکترمهدی مشکوه الدینی، 11 و 12 اسفند ماه سال جاری با حمایت بنیاد سعدی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

به گزارش مشرق، سومین همایش ملی زبان شناسی و آموزش زبان فارسی دارای دو محور اصلی « زبان شناسی نظری و کاربردی» و « آموزش زبان و ادب فارسی» است که هر کدام را بخش های مختلفی در بر می گیرد.

محور زبان شناسی نظری و کاربردی از « آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، رده شناسی زبان، معنی شناسی، زبان شناسی تاریخی – تطبیقی، کاربرد شناسی زبان و تحلیل گفتمان، زبان شناسی رایانه ای و پیکره، نشانه شناسی، زبان شناسی و ترجمه، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، یادگیری و آموزش زبان های خارجی، زبان شناسی شناختی، فرهنگ نگاری، گویش شناسی و زبان شناسی قرآن» تشکیل شده است.

محور کاربردی و آموزش زبان و ادب فارسی نیز شامل « آسیب شناسی روش های تدریس و ارزشیابی زبان فارسی، تهیه و تدوین مواد آموزشی زبان فارسی، چالش های جهانی سازی زبان فارسی، زبان فارسی و رایانه » است.

علاقمندان برای شرکت در این همایش می توانند چکیده مبسوط مقالات را تا 15 مهر ماه و اصل مقاله را تا 30 آبان سال جاری به دبیر خانه همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی به نشانی مشهد، میدان آزادی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه ادبیات و علوم انسانی اتاق 231 ارسال کنند و با شماره  38806790 051 ، 09336308528 و  09335308526 تماس داشته باشند.

همچنین نشانی http://lingconf3.um.ac.ir و پست الکترونیکی lingconf3@um.ac.ir برای سومین همایش ملی زبان شناسی و آموزش زبان فارسی راه اندازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس