خرید جنگنده های پیشرفته به موضوعی برای تقابل نامزدهای انتخابات دو هزار و پانزده کانادا تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، جاستین ترودو رهبر حزب لیبرال کانادا اعلام کرد: در صورت پیروزی در انتخابات قرارداد خرید هواپیماهای شکاری اف-35 را ملغی و پول حاصل از آن را صرف نوسازی نیروی دریایی کانادا می کند.

او گفت می توان هواپیماهای سی اف-18 را جایگزین اف-35کرد.

رهبر لیبرال های کانادا تصریح کرد: لغو قرارداد خرید هواپیماهای گرانقیمت اف-35 به دولت امکان می دهد میلیاردها دلار برای دهه های آینده صرفه جویی کند.

جاستین ترودو با این حال اضافه کرد: هزینه های دفاع ملی را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد و حتی به افزایش بودجه وعده داده شده پایبند خواهد بود.

دولت محافظه کار کانادا در سال 2012 تصمیم به خرید 65 فروند هواپیمای اف-35 گرفت. اکنون مخالفان دولت می گویند دولت هارپر هزینه های اف-35 را کمتر از میزان واقعی ارزیابی و بدون تحقیقات کافی اقدام به خرید کرده است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع کانادا، هزینه خرید و نگهداری 65 فروند هواپیمای اف-35 به 45 میلیارد دلار می رسد اما استفان هارپر نخست وزیر کانادا در دفاع از تصمیم خود می گوید: ما به این نوع هواپیما در برنامه های خود در جهان نیاز داریم و قصد نداریم ماموریتمان در مبارزه با داعش رها کنیم.

وی افزوده است: نمی خواهیم متحدانمان و نیز مردم منطقه را رها کنیم. ما نمی خواهیم توانایی های نیروهای هوایی کانادا را کاهش دهیم و از حمایت از صنایع هوافضا به خصوص صنایع مستقر در مونترال دست برداریم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس