کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند رژیم صهیونیستی فاقد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بمب‌های آمریکایی موسوم به «سنگرشکن» علیه تأسیسات هسته‌ای ایران است.

به گزارش مشرق، کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی و مقامات پیشین این رژیم تصریح کرده‌اند «تل‌آویو» فاقد توانمندی‌ها و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بمب‌های سنگرشکن علیه تأسیسات هسته‌ای ایران است.

پایگاه خبری - تحلیلی «المانیتور»، بامداد سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به مباحثات و جدل‌های سیاسی در داخل آمریکا بر سر تهدیدات این بمب علیه ایران می‌نویسد وعده‌های واشنگتن برای تحویل این بمب‌ها به رژیم صهیونیستی در میان مقامات ارشد نظامی این رژیم اشتیاق چندانی برنمی‌انگیزد.

یک افسربلندپایه رژیم صهیونیستی به این رسانه گفت: «این ایده، برای اسرائیل نامربوط است. این بمب در حد منابع ما نیست و ارزش اینکه ما برای آن منابع، پول و تلاش صرف کنیم را ندارد.»

دیگر کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم نیز به این موضوع به دیده تردید می‌نگرند.

آنها خاطرنشان می‌کنند اسرائیل بمب‌افکن‌های سنگین مانند «بی- ‌2» یا «بی-53» برای پرتاب بمب سنگرشکن 15 تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP را در اختیار ندارد. ضمن اینکه، تنها باند پایگاه هوایی «نواتیم»، قابلیت ارتقاء برای انجام پروازهای این بمب‌افکن‌ها را دارد.

کارشناسان اسرائیلی به علاوه هشدار می‌دهند استفاده از این بمب‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های مرتبط، اعم از آموزش، تأسیسات، سامانه‌های مکانیکی و کارشناسان در زمینه استفاده از این سلاح‌ها است. به گفته آنها، اسرائیل سال گذشته در آستانه خرید هواگردهای دو ملخه «وی-22 آسپری» بود، اما پس از برآورد تمامی هزینه‌ها قرارداد 800 میلیون دلاری خرید آن را معوق کرد.

در آمریکا، منتقدان توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که عمدتاً جمهوری‌خواه، یعنی از حزب رقیب رئیس‌جمهور هستند می‌گویند ایده تحویل بمب‌های سنگرشکن به اسرائیل تنها وعده‌ای برای خواستنی کردن توافق با ایران است که ریشه‌ای در واقعیت ندارد.

یک مقام ارشد در یکی از سازمان‌های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «هیچ مدرکی در این باره که آمریکا بمب‌های سنگرشکن را تحویل می‌دهد وجود ندارد. اگر آمریکا آنها را تحویل بدهد، مدرکی وجود ندارد که اسرائیل بتواند از آن استفاده کند. اگر اسرائیلی‌ها بتوانند استفاده کنند، مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آنها با توجه به سایر محدودیت‌های لوجستیکی، تمایلی به انجام این کار داشته باشند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    این خبر یک حقه نظامی است آنها در این زمینه سرمایه گذاری می کنند و همزمان می گویند که ما این قابلیتها را نداریم تا ما در خواب خرگوشی بمانیم. آنها هرگز اطلاعات واقعی نظامی خویش را جار نمی زنند....
  • مرتضی موسوی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    راستم میگن نه اف ۱۵میتونه حمل کنه نه اف۱۶نه اف۳۵الن هواپیمابزرگ بمب افکن بخرن که واقعابی منیه بااین همه رادارای قدرتمندی که پدافنده هوایی داره امکان نفوظ نیست و____
  • افشین تهران ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    شاید یک کلک باشه .فقط امادگی هرچه بیشتر میتون هر ترفندی رو بهم بزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس