کد خبر 470636
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳

یک مقام آمریکایی گفت نخستین عملیات پهپادهای متعلق به روسیه برای شناسایی مواضع تروریست های داعش در خاک سوریه انجام شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اولین عملیات نظامی روسیه علیه تروریست های داعش با پرواز پهپادهای شناسایی این کشور در خاک سوریه آغاز شد. به گفته مقامات آمریکایی این پهپادها از یک پایگاه نظامی در سوریه هدایت می شوند.

بر این اساس شروع عملیات شناسایی روسیه نگرانی هایی برای مقامات آمریکایی در مورد پروازهای نیروهای ائتلافی ایجاد کرده است. یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت پهپادهای روسی با جنگنده های این کشور پشتیبانی می شوند.

به گفته مقامات آمریکایی پایگاه نظامی کنترل کننده پهپادهای شناسایی روس ها در نزدیک شهر لاذقیه واقع شده است. گزارش آمریکایی ها حاکی است روسیه در این شهر بندری تجهیزات و نیروهای نظامی قابل توجهی مستقر کرده است.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی از ارسال ۲۸ هواپیمای جنگی روسیه به سوریه خبر داد. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود مدعی شد این هواپیماها و بمب افکن ها در یک پایگاه نظامی در لاذقیه مستقر شده است.

هر چند دولت آمریکا هنوز واکنشی نسبت به این پروازها نشان نداده ولی پنتاگون می گوید که از این پروازها اطلاع کامل دارد و از تداخل در پروازهای نیروهای ائتلافی نگران است. مقامات نظامی آمریکا و روسیه روز جمعه در یک تماس تلفنی راهکارهای موجود در سوریه برای مبارزه با داعش را بررسی کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    این آمریکای دهن سرویس میاد کل برنامه روسیه رو میریزه رو دایره تو این گزارشش که میشه فهمید کجا چندتا و چه تسلیحاتی رو آوردن و کم کم میگه چه پهپادایی و کجا دارن گشت میزنن داعشیا هواستون جمع کنید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    الان امریکا که انقدر اشراف داره روی فعل و انفعالات منطقه جطور در نابودی مراکز رسمی و علنی داعش در این کشور عاجز هست؟چطوره داعش در روز روشن در مقابل جشمان کور شده ماهواره ها و هواپیماهای مدرن امریکا شهرها رو میگیره اما امریکا حمله نمیکنه و نابودشون نمیکنه؟
  • محمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    چون در حال حاضر باتوجه به رجزخونیهای ایران و حزب الله برای اسرائیل ... داعش رو یه وزنه تعادل در مقابل گروههای مبارز شیعه در عراق و سوریه و لبنان میدونه ... بخاطر همین شل کن صفت کن راه انداخته ... وقتیم که عرصه برای داعش تنگ میشه با ادعای تثادفی بودن براشون سلاح میریزه واشتباهآ هم نیروهای شیعه رو بمب باران میکنه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس