کد خبر 470629
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۲

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبات قانونی در تأمین نظم و امنیت تجمعات خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور در نشست استانداران که در عصر امروز دوشنبه در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به دستورالعمل اجرایی مصوبات قانونی در تأمین نظم و امنیت تجمعات و اجتماعات قانونی در کشور، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و خلاف قوانین و مقررات، دستورالعمل اجرایی مصوبات قانونی در تأمین نظم و امنیت تجمعات و اجتماعات قانونی کشور تدوین و به زودی با تصویب در شورای امنیت کشور ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از این‌ پس این دستورالعمل مبنای عملی سازمان‌ها، نهادها و شوراهای تأمین استان‌ها خواهد بود.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ادامه به اعتبارات کنترل مرزها اشاره کرد و گفت: 50 درصد اعتبارات کنترل مرز تخصیص یافته که به محض وصول واگذار خواهد شد و با توجه به شرایط پیرامون ضرورت دارد کار افزایش ضریب امنیت مرزها را تأمین کنیم.

ذوالفقاری در ادامه با تأکید براینکه استان‌های مرزی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در کنترل شدید مرزهای شرقی باید از ورود غیرقانونی مهاجرین جلوگیری کند، گفت: این استان‌ها لازم است با تلاش مضاعفی داشته باشند و دیگر استان‌ها نیز همه توان را برای جلوگیری از رسوب و حضور افراد غیرمجاز به کارگیری کند.

وی خطاب به استانداران تأکید کرد: استانداران و فرمانداران در حل و فصل اختلافات مرتبط با آب به هیچ وجه نگاه محلی نداشته باشند و حتماً با نگاه فرا استانی و با تعامل مسائل فی‌مابین را حل و فصل کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: شوراهای تأمین استان‌ها با ارزیابی وضعیت نسبت به کنترل و کاهش جرایم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف و گروکشی، برخورد قاطعانه با اشرار و اوباش اقدام ویژه کنند و به وقایع خاص امنیتی نیز توجه خاص داشته باشند.

ذوالفقاری در پایان افزود: باید در حوادث و اتفاقات طبیعی نیز از برقراری نظم و امنیت در حوزه‌های محل حادثه غفلت نشود و کمیته امنیتی به موقع تشکیل و اقدام شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس