کد خبر 470157
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

رئیس سازمان حج و زیارت برنامه ویژه حجاج در صحرای عرفات را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی در پاسخ به سوالی در زمینه وضعیت زائران در ایام تشریق و عرفات، با بیان اینکه فردا بعدازظهر، همه کاروان‌های ما حدود ساعت 4.5 تا 5 عصر طبق برنامه حمل و نقل به کمک 47 دستگاه اتوبوس، زائران را در چند نوبت از هتل‌ها به عرفات می‌برند، اظهار کرد:‌ تا ساعت 11 روز هشتم ذی‌الحجه همه زائران ما وارد عرفات می‌شوند.

وی با بیان ا ینکه تا روز نهم زائران وقوف در عرفات را داریم، تصریح کرد: دعای عرفه را در صحرای عرفات زمزمه می‌کنیم و بعد از آن تا شب، با اتوبوس‌ها از عرفات به سمت مشعرالحرام روانه می‌شویم.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه امسال برای نخستین بار، برای جانبازان از چادرهای ویژه کولرهای گازی ایستاده استفاده می‌کنیم، ادامه داد: کولرهای سال قبل برای جانبازان، عادی بود و به همین دلیل برخی از جانبازان مجبور می‌شدند در اتوبوس به سر ببرند و از کولر اتوبوس استفاده کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار از خدمه زن که در عربستان وجود دارند، از طریق یک موسسه خدماتی به منظور نظافت چادرها استفاده کردیم؛ در سال‌های گذشته این کار توسط مردها انجام می‌شد و بسیاری از زنان نسبت به این موضوع اعتراض کردند، لذا امسال هیچ مردی به منظور نظافت وارد چادرهای زنان ایرانی نمی‌شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس