کد خبر 470079
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

استفاده از موبایل و کاربردهایش روز به روز در حال افزایش است و سرویس‌های پرسرعت اینترنت همراه، بسیار پرطرفدار هستند. در چنین شرایطی که با یک بار شارژ کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که یک روز کاری را دوام بیاورند، فقط پاوربانک‌ها می‌توانند به داد شما برسند.

 به گزارش مشرق، با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن گوشی و تبلت‌های هوشمند دارای صفحه نمایش بزرگ، امکانات فراوانی را در اختیار افراد قرار گرفته است. اما اکثر گوشی‌های هوشمند جدید نیاز به یکبار شارژ برای استفاده 5 تا 8 ساعته دارند و اگر در طول روز کمی بیشتر از تلفن و یا تبلت خود استفاده کنید به روزی دوبار شارژ احتیاج خواهید داشت.

استفاده از سرویس اینترنت های موبایل بیشتر از  WiFi شارژ دستاه را کاهش می‌دهد و هیچ چیز بدتر از این نیست که در حین کار و در شرایطی که به تبلت و یا تلفن همراه خود احتیاج دارید خاموش شود.

از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید
شاید این سوال در ذهن ایجاد شود که چرا با وجود رشد فناوری و سخت‌افزار، مساله باتری حل نمی‌شود. در جواب باید گفت که صنعت ساخت باتری با گنجایش بیشتر و ابعاد کوچک تر روز به روز در حال توسعه است این در حالی است که سرعت پیشرفت تکنولوژی ساخت تراشه، صفحه نمایش‌های بزرگ و غیره نسبت به به صنعت باتری بیشتر بوده و این موضوع کمی مشکل‌ساز شده است. به عبارت دیگر تراشه‌ها هر روز بهبود یافته و قدرتمندتر می‌شوند و این به معنای مصرف بیشتر انرژی است.

یکی از راه حل هایی که مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفته استفاده از پاور بانک است. همان طور که از نامش پیدا است، پاور بانک در واقع یک منبع ذخیره‌سازی انرژی است که می‌توان آن را به راحتی جابجا نمود. نام آن از دو لغت لاتین پاور و بانک گرفته شده که به معنی بانک انرژی است.

از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید

مشخصات کلی

درگاه ورودی:

اکثر پاوربانک‌‌ها، دارای یک درگاه ورودی است که به کمک آن پاوربانک شارژ شده و دارای یک یا چند درگاه خروجی است که برای شارژ موبایل یا دستگاه مورد نظر می‌باشد. در ارتباط با ورودی پاوربانک اگر شما از پاوربانک با ظرفیت بالا مثلا 10000 یا بیشتر استفاده می‌کنید دقت کنید شدت جریان ورودی آن بیشتر از 1 آمپر باشد تا شارژ مجدد آزار دهنده نباشد. به‌عنوان مثال اگر پاوربانک 20000 میلی‌آمپری با جریان ورودی 1 آمپر داشته باشیم حتی اگر به شارژر قدرتمند تبلت هم متصل باشد برای شارژ کامل به بیش از 20 ساعت زمان نیاز خواهد بود.
از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید
درگاه خروجی:
در ارتباط با خروجی دستگاه باید متناسب با تعداد دستگاه‌هایی که می‌خواهید همزمان شارژ کنید انتخاب شود. اگر از پاوربانک برای شارژ دستگاه‌های ظرفیت بالا مانند تبلت و لب‌تاب استفاده می‌کنید لازم است به مقدار آمپر خروجی دستگاه هم توجه کرده و پاوربانکی را خریداری کنید که اولا دو یا بیشتر از یک پورت خروجی داشته باشد و ثانیا خروجی مخصوص تبلت و گوشی‌های با ظرفیت باطری بالا داشته باشد. برای مثال از خروجی 2.1 میلی امپری برای شارژ گوشی ظرفیت بالا و تبلت استفاده کنید و برای شارژ لبتاب از خروجی 4 آمپری بهره ببرید.
از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید
میزان شارژ دهی پاوربانک:

یکی از ویژگی‌های اصلی پاوربانک میزان شارژ دهی آن است که برحسب آمپر ساعت اندازه گیری می‌شود. در تمام پاوربانک‌ها توان اسمی (عددی که روی پاوربانک نوشته شده است) با توان واقعی (خروجی واقعی دستگاه) متفاوت است و بدلایل فنی حدود 20 درصدد توان واقعی از اسمی کمتر است. مثلا اگر پاوربانک 10000 میلی‌آمپری داشته باشیم حدود 8000 میلی‌آمپر خروجی می‌دهد که با آن یک گوشی با باطری 2000 میلی‌آمپری را تقریبا 8 بار می‌توان شارژ کرد. ضمنا لازم به‌ذکر است که نمی‌توان به پاوربانک‌های فاقد گارانتی و با مارک‌های متفرقه در خصوص توان اسمی اعتماد کرد و اعداد نوشته شده با توان واقعی آنها تفاوت فاحشی دارد.

از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید

انواع پاوربانک:

به طور کلی می‌توان پاور بانک‌ها را به سه دسته مهم تقسیم کرد.

  • پاور بانک‌های معمول که در سایزها و ظرفیت‌های مختلف قابل استفاده برای اکثر دستگاه‌های دیجیتال بوده و از تنوع بالایی نیز برخوردارند.
  • پاور بانک خورشیدی نوعی دیگری است که دارای پنل‌های فتوولتائیک بوده و می‌تواند باتری داخلی خود را زمانی که در نور آفتاب قرار می‌گیرد، شارژ کند. پاور بانک‌های خورشیدی سریع نیستند و دیر شارژ می‌شوند.
  • مدل دیگری از پاور بانک به شکل محافظ و قاب موبایل است. این مدل معمولا برای گروه خاصی از گوشی‌ها عرضه شده و تنوع بسیار کمی نیز دارد و به خاطر طراحی باریک ظرفیت پایینی نیز دارد.
از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید

پاوربانک یا پاور بمب؟

اما پاور بانک یا شارژر همراه یک باتری شیمیایی و مدار است و به راحتی می تواند برای شما دردسر ساز شود. بسیاری از سازندگان نامعتبر پاور بانک امروزه از باتری های بازیافتی و ترمینال های خراب استفاده می کنند. ممکن است این پاوربانک‌ها ارزان باشند ولی ریسک نشت اسید باتری و انفجار را به همراه دارند و ممکن است شما به جای پاور بانک در حال حمل یک بمب ساعتی در کیفتان باشید.

از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید

از سیر تا پیاز پاوربانک/راهنمای خرید

چه پاوربانکی بخریم؟

حفاظت در مقابل اتصال کوتاه:

می‌دانیم که آتش اغلب توسط یک اتصال کوتاه ایجاد می‌شود. شارژر همراهی را انتخاب کنید که سیستم حفاظتی در مقابل اتصال کوتاه را داشته باشد.

حفاظت در مقابل شار بیش از حد – Overcharge

ما به پاور بانکی نیاز داریم که جریان الکتریسیته را، زمانی که شارژ باطری کامل شد، قطع کند. برای اینکه شارژ بیش از حد حتما عمر باطری پاور بانک و باطری دستگاه در حال شارژ را کوتاه می‌کند.

حفاظت در مقابل دمای بالا:

بهتر است شارژر همراه دارای طیف دمای کارکرد بالایی باشد.

خاموش شدن خودکار – Auto Off

این ویژگی را در واقع می‌توان هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای داخلی آن افزوده نشود.

توجه به کیفیت ساخت و سلول‌های پاور بانک:

مطمئن شوید که باطری‌های پاور بانک اصلی باشند. پاور بانک‌های با کیفیت بالا دارای کانکتورهای خوب و چراغ هشدار دهنده باطری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس