کد خبر 470067
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، در واکنش به خبر آلوده بودن تنباکو به شیشه و آمفتامین، گفت: اخبار و گزارش‌های اخیر را تکذیب می‌کنم.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد بخشنده، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، که به طور رسمی وجود مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین را در توتون قلیان ها برای معتاد و وابسته کردن مشتریان این کالا تایید کرد، گفت: این موضوع از سوی ما تکذیب می شود.

وی ادامه داد: قلیان سراها به صورت دائم از سوی اتحادیه و پلیس اماکن رصد و بازرسی می شوند و ما نیز نسبت به این مسائل حساس هستیم و تاکنون چنین مواردی نداشته ایم.

سرهنگ بخشنده اضافه کرد: ضمن اینکه هر گونه مواد مخدر کشف شده به اداره مبارزه با موارد مخدر پلیس منتقل می شود، اما تاکنون تنباکویی آلوده به شیشه به این مرکز ارائه نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با تاکید بر این مسئله که پلیس با جدیت تمام همه مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مخدر را پیگیری می کند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع ما بر این مسئله تمرکز کرده ایم و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده است، اما هنوز چیزی مبنی بر آلودگی تنباکو به دست نیاورده ایم.

وی تاکید کرد: البته این ممکن است که قهوه خانه ای بخواهد به صورت موردی شیطنت‌هایی انجام دهد، اما حتی در این مورد هم گزارشی به ما ارائه نشده است.

سرهنگ بخشنده با اشاره به طرح این مسائل گفت: به هر حال شاهد افزایش استفاده از قلیان و بویژه فعالیت قهوه خانه های غیر مجاز هستیم و فکر می کنم طرح این مسائل بیشتر نوعی عملیات روانی باشد.

شایعه سازی نکنید

غلامرضا حیدر عرب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران نیز در واکنش به این اظهارنظرها گفت: گزارش هایی که اخیرا درباره وجود شیشه در تباکو و افزودن آمفتامین از سوی قهوه خانه داران برای جذب مشتری منتشر شده، کذب محض بوده و ما قطعا این مسئله را از سوی مراجع قضائی پیگیری خواهیم کرد.

وی برای تکذیب این اخبار دلایلی را برشمرد که اولین دلیل آن نوع تنباکوی مورد مصرف در قهوه خانه هاست

عرب افزود: اول باید تاکید کنم همه تناکوهای میوه ای مورد مصرف در قهوه خانه ها وارداتی است و مهر استاندارد و وزارت بهداشت بر روی آن حک شده است، حتی تنباکوهای سنتی هم در بسته بندی هایی با تایید وزارت بهداشت عرضه می شوند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران ادامه داد: موضوع دیگر این است که همه قهوه خانه ها زیر نظر پلیس اماکن هستند و اتحادیه، پلیس اماکن و بهداشت به صورت مستمر به آنها سرکشی و نحوه فعالیت آنها را بررسی می کنند. این نظارت ها به شدت انجام می شود و تاکنون نیز گزارشی مبنی بر چنین تخلفاتی ارائه نشده است.

وی با اشاره به نوع مصرف شیشه نیز گفت: شیشه نیاز به حرارت بسیار زیاد دارد و برای استعمال آن از فندک های اتمی استفاده می شود، به بیان دیگر اصلا حرارت زغال نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عرب افزود: از سوی دیگر گفته می شود ممکن است این تخلف از سوی برخی کارگران قهوه خانه ها صورت گیرد، در حالی که در دوره جدید یکی از تاکیدات ما استفاده همه قهوه خانه ها از دوربین های مداربسته است که همه فضا را پوشش دهد، به همین دلیل کارگرها نمی توانند چنین مسئله ای را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم که برای قهوه خانه مجوز دریافت می کنند سوابق کاملا روشن و شفافی دارند و قطعا به دلایلی مانند سود بیشتر یا جذب مشتری حاضر نخواهند بود چنین خطای بزرگی را مرتکب شوند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران افزود: دلیل بسیار مهم دیگر هم اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر به شدت نسبت به توزیع این مواد حساس بوده و در صورت صحت این مطلب با جدیت تمام به مسئله ورود می کرد، اما تاکنون چنین پیگیری ای را ندیده ایم و گزارشی هم از برخوردها با واحدهای متخلف به ما نرسیده است.

عرب در ادامه گفت: اینکه بخواهند قلیان‌ها را جمع کنند، قلیان زیر پوست شهر می‌رود و زیرزمینی می‌شود. این آسیب بزرگ اجتماعی است، پس چه بهتر که به جای این نوع تهدید و اقدامات، نظارتها را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به قلیانسراهای غیر مجاز در تهران و کلانشهرها افزود: چهار برابر قلیان سراهای مجاز، قهوه خانه غیر مجاز داریم. از سوی دیگر یکی از مشکلات ما تداخل صنفی است. چرا باید در رستوران ها، کافی شاپ ها، و حتی مکان های تفریحی قلیان داده شود. این قلیان ها بدون مجوز است و نیاز به حضور مسئولان بویژه ورود صنف های مربوطه دارد. اگر جلوی این ها گرفته شود، قطعا بخش اعظم نگرانی ها کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در اتحادیه گفت: ما در اتحادیه کلاس های آموزشی در قالب آموزش‌های انتظامی، بهداشتی و سلامت، ساعت خاموشی ودیگر مسائل صنفی برگزار می کنیم و تمام این جلسات مکتوب شده و به قهوه خانه ها ارائه می شود تا شاهد کاهش مسائلی باشیم که در این صنف وجود دارد.

عرب در پایان گفت: ما تعامل مناسبی با اداره اماکن، بهداشت و... داریم و حاضریم برای کاهش مسائل و مشکلات پیرامون نشست برگزار کنیم، انتقادها را هم می پذیریم اما اجازه نمی دهیم کسی به ما تهمت بزند یا شایعه پراکنی کند. به همین دلیل با توجه به اینکه انتشار چنین اخباری مسبوق به سابقه بوده، این بار موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ج ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    رییس اتحادیه قهوه خانه داران؟؟؟یعنی اینقدر به موضوع قلیان رسمیت بخشیدند؟؟ من از سیگار و قلیان متنفرم و امیدوارم روزی برسه که بساط این مواد مضر چیده بشه.
  • علی ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    دست نیروی انتظامی درد نکنه ماکه شرمنده ایم
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    دود سفید یخچالی در قلیان نشانه آلودگی به مواد مخدر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس