کد خبر 469988
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸

مدیرکل امور استان های حوزه هنری گفت: هنرمندانی در سراسر کشور داریم که اگر آثار آنها در تهران عرضه شود صف طولانی برای تماشای آثار آنها ایجاد می شود؛ بسیاری از هنرمندان تهرانی خود ازشهرستان به پایتخت رفته اند اما گویی گردباد تهران دیالوگهای هنرمندان را عوض می کند؛ وقت آن است تا نگاه تمرکز گرا به هنر شکسته شود.

به گزارش مشرق، مدیرکل امور استان های حوزه هنری گفت: هنرمندانی در سراسر کشور داریم که اگر آثار آنها در تهران عرضه شود صف طولانی برای تماشای آثار آنها ایجاد می شود؛ بسیاری از هنرمندان تهرانی خود ازشهرستان به پایتخت رفته اند اما گویی گردباد تهران دیالوگهای هنرمندان را عوض می کند؛ وقت آن است تا نگاه تمرکز گرا به هنر شکسته شود.

مجید مصلحی  در نشست خبری به مناسبت چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مرکز استانی حوزه هنری در اصفهان اظهار داشت: چهارمین جشنواره با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان مراکز استانی و تولیدات نمونه در رشته‌های مختلف هنری از جمله نمایش، هنرهای تصویری، موسیقی، ادبیات، ادبیات پایداری، پژوهش‌های فرهنگی و هنرهای تجسمی و محصولات فرهنگی با ماموریت تولید و ابلاغ پیام های انقلاب از زبان هنر به عنوان ماموریت اصلی حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال کار نمایشی نیستیم بلکه این جشنواره محلی برای عرضه محصولات هنرمندان است، تاکید کرد: در روزهای برگزاری جشنواره آنچه در مراکز استانی تولید شده به داوری و نقد دیگران می‌گذاریم چراکه معتقدیم این ظرفیت باید در کشور ایجاد شود که شنوایی خوبی برای داوری، نقد و تحلیل آثار در هنرمندان وجود داشته باشد.

مدیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری با بیان اینکه نبود ظرفیت تبدیل تولید به محصول مشکل حوزه فرهنگ و هنر کشور است، ابراز داشت: نبود ظرفیت تبدیل تولید به محصول مشکل حوزه فرهنگ و هنر کشور است که باید در افق‌های آتی تبدیل به گفتمان و مطالبه جدی شود که جریانی برای توزیع و نشر آثار تولید شده و گردش اقتصادی در این موضوع  فراهم شود.

مدیرکل امور استان های حوزه هنری بیان داشت: از سویی در سیستم توزیع و عرضه تولیدات توجه به ذائقه مخاطبان مورد بی مهری قرار گرفته و لازم است تولیدات ما متناسب با نیاز مخاطبان باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان های کشور هنرمندانی فیلم می سازند که اگر تهرانی خطاب می شدند صف های طویل برای مشاهده آثار آنها شکل میگرفت، گفت: بسیاری از هنرمندان تهرانی خود ازشهرستان به پایتخت رفته اند اما گردباد تهران دیالوگهای هنرمندان را عوض می کند؛ وقت آن است نگاه تمرکز گرا در تهران شکسته شود و به جغرافیای کشور انتقال داده شود تا از ظرفیت های دیگر هنرمندان کشور نیز استفاده شود.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس