رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد مداخله غرب و عربستان سعودی در یمن باعث قیام مردمی این کشور شد.

به گزارش مشرق، سید عبد الملک بدر الدین، رهبر جنبش انصار الله یمن در سخنانی به مناسبت اولین سالگرد انقلاب یمن از طریق شبکه تلویزیونی العالم گفت: حرکت مجدانه و مسئولانه ای که مردم غیور یمن در بیست و یکم سپتامبر شروع کردند تا محقق شدن تمام حقوق قانونی خود متوقف نخواهد شد.

وی افزود: مشکل یمن آنقدر پیچیده و بزرگ بود که جز با قیام همگانی بر طرف نمی شد.

سید بدر الدین گفت: مداخله غرب و عربستان سعودی در یمن باعث قیام مردمی این کشور شد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی در نطق تلویزیونی خود گفت: در ابتدا به ملت یمن فرا رسیدن سالگرد بیست و یکم سپتامبر را تبریک می گویم؛ روزی که خداوند به ملت یمن کمک کرد تا در انقلاب مبارک مردمی خود پیروز شود و پیروزی مهمی را رقم زد که گام قوی و پیشرو در تلاش برای ایجاد تغییر و ایجاد آینده بهتر مبتنی بر استقلال، آزادی و زندگی با عزت شمرده می شود. این پیروزی به فضل خداوند نقطه مهمی در تحرکات جدی و مسئولانه شمرده می شود و به یاری خداوند این تحرکات ادامه خواهد یافت تا همه خواسته های به حق و عادلانه ملت یمن محقق شود.

این روز مبارک به معنای پایان انقلاب مردمی یمن نیست و هر چند که این روز ، گامی بزرگ است و مردم یمن توانستند از یکی از موانع عبور کنند. معمولا نیروهای طاغوتی در داخل و خارج از این موانع برای سرکوب مردم و نادیده گرفتن خواسته های عادلانه آنان استفاده می کنند.

پیروزی در این تلاش دارای درس مهمی است و امید را در دل ناامیدان تقویت و قدرت تحرکات مردمی و فایده مند بودن و اهمیت آن را اثبات کرد.

وی افزود: همه اقشار ملت یمن در این انقلاب مردمی حضور دارند و اهداف این انقلاب مشروع و عادل است و این انقلاب بیانگر خواسته های یک عده از یمنی ها نیست و تنها ناشی از مشکلات محدود قشر مشخصی نیست بلکه این انقلاب برآمده از مشکلات و دردهای همه مردم یمن و همچنین همه خواسته های آنان است.

این انقلاب مردمی یک تحرک مردمی، هوشیارانه، مسئولانه و به حق است که شرایط فاجعه بار که مردم یمن با آن روبرو بودند آن را به راه انداخت بنابراین این انقلاب نماد مشکلات واقعی همه مردم یمن و احساس ظلم و ستم است. بنابراین این انقلاب یک هوشیاری مردمی درست و تلاش برای تغییر است.

مشکلاتی که در یمن وجود دارد بزرگ و پیچیده است و نیازمند این گونه تحرکات مردمی و گسترده بوده است.
در درجه نخست مردم و کشور یمن هدف حملات شماری از کشورهای خارجی قرار دارند و تجاوز به یمن نماد این حملات و طمع ورزی هاست.
قدرت های متجاوز و استکباری نظیر آمریکا، اسرائیل، رژیم آل سعود و وابستگان آن در منطقه و همچنین ابزارهای متنفذ داخلی آن، مردم یمن را هدف قرار داده اند.

این سطح از نفوذ و سیطره بر سرنوشت مردم و همچنین اقدامات استکباری آنان باعث بروز انقلاب گسترده مردمی یمن شد و در نهایت این انقلاب توانست در بیست و یکم ستپامبر به پیروزی برسد. مشکلات یمن نیز ناشی از استبداد و رفتارهای طاغوتی قدرت های خارجی و ابزارهای داخلی است.
مشکل نخست ملت یمن نداشتن حاکمیت بوده که مشکل مهمی بوده است و مردم یمن نمی توانستند منتظر بمانند این مشکل حل شود یاآن را نادیده بگیرند.
نداشتن حاکمیت و قدرت تصمیم گیری خطری بزرگ برای یمن و همچنین استقلال آن بوده است. یمن در مسیری حرکت می کرد که استقلال خود را به صورت کامل از دست می داد و قدرت های متجاوز وطاغوتی و مستکبر و ظالم می خواستند به صورت کامل بر یمن حاکم شوند.

وی افزود: مشکل نبودن سیاست و تصمیم گیری درست در میان زمامداران یمن مشکلی نبود که بتوان درباره آن سکوت کرد. دولت یمن به دست نشانده قدرت های خارجی تبدیل شده بود.

سید بدر الدین تصریح کرد: ساختار دولت در یمن در خدمت منافع کشور نبود بلکه در خدمت آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی بود.
رهبر جنبش انصار الله خاطر نشان کرد: مسیری که دولت گذشته در پیش گرفته بود منجر به دخالت نظامی بیگانگان شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس