کد خبر 469821
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر برخی فکر می کنند که با آتش زدن درختان می توانند ماهیت باغات را تغییر دهند در اشتباه هستند.

به گزارش مشرق، مهدی چمران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به حادثه آتش سوزی درختان باغ اراج در منطقه ۱ گفت: بر طبق گزارش های ارائه شده این باغ به متراژ ۲۷۰۰ متر مربع بوده که ۸ بار دچار آتش سوزی شده و با اطلاع مردم و حضور به موقع اتش نشانان آتش مهار شده است.

وی ادامه داد : در عرض ۴ دقیقه ماموران آتش نشانی به محل رسیده و آتش را خاموش کردند ولی با این حال تعداد زیادی از درختان باغ از بین رفته بودند .

چمران با بیان اینکه این حادثه به نوعی از قبل طراحی شده بوده گفت: اگر به محیط پیرامون باغ نگاهی بیاندازیم می بینیم که درختان سبز هستند و قطع نشده اند ولی درختان داخل باغ یا خشک شده اند و یا با حوادثی که از پیش طراحی شده اند از بین رفته اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران شکایت خود را رسما به دادگاه اعلام داشته و ما امیدواریم حکم مصادره به نفع شهر از سوی دادگاه صادر شود.

وی افزود: اگر مالکان تمام درختان این باغ را قطع کنند این مکان باز باغ خواهد بود.

چمران یاد آور شد : شهرداری چند بار برای تملک این باغ اقدام کرده اما با مالک  نتوانسته اند به توافق برسند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تورق تاریخی ایام هفته پرداخت و گفت : امروز یکشنبه ۶ ماه ذی حجه مصادف است با سالروز شهادت مظلومانه مسلمین توسط حکام ال سعود که در سال ۱۴۰۷ هجری قمری تعداد زیادی از مسلمین از جمله هموطنان ما در مکه مکرمه و در مراسم برائت از مشرکین به وحشیانه ترین وجهی به شهادت رسیدند و آل سعود با این اقدام نمونه ای از ظالمانه بودن حکومت خودشان را نشان دادند.

وی ادامه داد : چند روز پیش هم حادثه سقوط جرثقیل موجب شهادت تعداد زیادی از مسلمانان شد ، حادثه ای که مسئولان سعودی احتیاط های لازم را به کار نبرده بودند و تعداد زیادی به شهادت رسیدند. همه  اینها حاکی از مدیریت ضعیف و نابخردانه  آل سعود است که نشان می دهد آنان شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارند.

چمران افزود: فردا نیز مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) است که شهادت این امام همام را به حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب و مردم مسلمانان تسلیت عرض می کنم .

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درگذشت آیت الله خزعلی را نیز تسلیت گفت و افزود: آیت الله خزعلی همواره پشت امام و رهبری بودند و دوران طولانی مبارزات وی زبانزد همه است.

چمران همچنین درگذشت پدر شهیدان جهان آرا را نیز تسلیت گفت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به وضعیت مرتضی طلایی اشاره کرد و گفت: حال عمومی آقای طلایی رو به بهبود است و به بخش منتقل شده اند. برای وی آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هر چه زودتر به صحن شورا باز گردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایرانی ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    دست پرتوان حق یاور دوستداران طبیعت باد. خیابان ازگل باغی برایش نمانده کلا تهران و باغ های شمیران کجاست.هویت بومی دربند با ساختمان های مرتفع که شهرداری مجوز داده است و درختان هتل دربند بالاتر از کلانتری و باغ شاطر و گلاب دره. ..........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس