کد خبر 469271
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

رئیس‌جمهور کشورمان می‌گوید: "مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند. مردم ایران به دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران بوده است."

به گزارش مشرق، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در مصاحبه‌ با برنامه "60 دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره شعار "مرگ بر آمریکا" در ایران گفت: "این شعار علیه مردم آمریکا نیست."

روحانی در ادامه گفت: "مردم ما به مردم آمریکا احترام می‌گذارند. مردم ایران به دنبال جنگ با هیچ کشور دیگری نیستند، اما در عین حال سیاست‌های آمریکا علیه منافع ملی مردم ایران بوده است."

روحانی بالاخص به حمایت دولت آمریکا از شاه - که با کمک سیا در سال 1953 میلادی دولت محمد مصدق را طی کودتایی سرنگون کرد - و نیز حمایت‌های این کشور از صدام حسین طی هشت سال جنگ تحمیلی بین عراق و ایران اشاره کرد.

وی گفت: "مردم این چیزها را فراموش نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم، اما در عین حال باید نگاه‌مان به آینده باشد."

مشروح مصاحبه روحانی با برنامه "60 دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا فردا (یکشنبه) پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    وقتی می گی مرگ بر آمریکا جیگرت حال میاد...........................................
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    اجب....
  • جلال ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    رهبری انقلاب *ما می خواهیم با همه ملت ها رابطه داشته باشیم. حتی ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم *نظام اسلامي حتي با ملت آمريکا هيچ دشمني ندارد، اگرچه دولت آمريکا، نسبت به ملت ايران و نظام اسلامي، مستکبر و دشمن و بدخواه و کينه ورز است. * در همین‏جا من بگویم که قضیه‏ی ما، قضیه‏ی رژیم امریکاست؛ نه قضیه‏ی ملت امریکا. ما با ملت امریکا کاری نداریم، دشمنی هم نداریم؛ مثل بقیه‏ی ملتهایند. البته در این سالهای طولانی، رژیم امریکا با تبلیغات پیگیر، آن ملت را شستشوی مغزی زیادی داده است. خیلی از افراد ملت امریکا نمی‏دانند که در ایران چه خبر است و اصلاً قضیه‏ی ایران چیست؛ یک چیزهایی شنیده‏اند: ارتجاع و اصولگرایی و ضدحقوق بشر! اینها را دولتها و تبلیغاتچیهایشان به آنان گفته‏اند، مردم هم باور کرده‏اند؛ والاّ مردم امریکا به خودی‏خود ملتی مثل بقیه‏ی ملتها هستند و ما هم هیچ دشمنی با آنها نداریم. ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم. ما با مردم چه کار داریم؟ قضیه‏ی ما، قضیه‏ی رژیم امریکاست. *
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    کار دنیا به کجا رسیده که ما در مظان اتهام گرفتیم. ما رو به خاطر حقمون تهدید تحریم و در آخر تحقیر(برجام) میکنند حالا توقع دارند برده سر بزیرشون هم باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس