کد خبر 469182
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان 11 استان کشور را تشریح کرد و سه نفر از مصدومان سیل شب گذشته ورامین در بیمارستان زعیم بستری هستند.

 به گزارش مشرق، دکتر ناصر چرخساز رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی شب گذشته در شرق استان تهران و مفقود شدن هشت نفر شامل یک خانواده پنج نفره و سه نفر دیگر از هموطنان، گفت: تیم‌های امداد و نجات در همان لحظه گزارش حادثه به محل اعزام شدند و عملیات جستجو و امدادرسانی آغاز شد.
 
به گفته وی، پنج نفر از مفقودشدگان تهرانی (چهار نفر در صحنه و یک نفر در بیمارستان) در این حادثه جان باختند و سه نفر دیگر نیز در بیمارستان زعیم بستری هستند.
 
وی ادامه داد: در مجموع استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، اصفهان، چهار‌محال و بختیاری، زنجان، سمنان، گلستان، هرمزگان، مازندران، البرز و تهران تحت تاثیر بارش‌های چند روز اخیر دچار آب گرفتگی و سیل شده بودند که تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفتند.
 
وی در این باره افزود: 29 شهرستان متاثر از این حادثه بودند که 41 شهر و روستا دچار آسیب شدند و 97 تیم عملیاتی متشکل از 358 نفر نیروی عملیاتی به امدادرسانی در این مناطق مشغول بوده‌اند. در استان‌های متاثر از بارش‌ها، 1500 نفر تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته، 44 تن از حادثه دیدگان نجات یافتند و دو نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
 
به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، 225 نفر از هموطنان متاثر از سیل، اسکان داده شدند و تخلیه آب از 210 واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر نیز صورت گرفت. همچنین تا کنون 227 تخته پتو، 47 تخته موکت، 150 قوطی کنسروجات و سایر اقلام زیستی، بهداشتی و غذا میان توزیع شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس