کد خبر 469123
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

اتحادیه فوتبال اروپا درخواست تجدیدنظر فدراسیون فوتبال کرواسی را رد کرد.

یوفا فرجام‌خواهی کرواسی را رد کردبه گزارش مشرق، اوایل مردادماه امسال بود که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به خاطر نقش بستن نشان صلیب شکسته (نشان مخصوص نازی‌ها) در بخشی از چمن ورزشگاه محل بازی کرواسی و ایتالیا در مرحله مقدماتی یورو 2016، یک امتیاز از تیم کرواسی کم کرد. در نیمه اول این بازی که به دلیل محرومیت ناشی از شعارهای نژادپرستانه طرفداران کرواسی در جدال مقابل نروژ پشت درهای بسته ورزشگاه اشپیلت برگزار شد، نشان نژادپرستانه صلیب شکسته توسط برخی افراد ناشناس روی بخشی از چمن ورزشگاه نقش بسته بود.

با وجود اینکه این نشان در بین دو نیمه پاک شد و فدراسیون فوتبال کرواسی هم رسماً عذرخواهی کرد، اما یوفا یک امتیاز از تیم سوم جام جهانی 1998 کم کرد و دو بازی خانگی بعدی کرواسی هم قرار شد پشت درهای بسته انجام ‌شود. همچنین قرار شد هیچکدام از بازی‌های خانگی باقیمانده تیم در مقدماتی یورو 2016 هم در ورزشگاه اشپیلت برگزار نشود و فدراسیون فوتبال کرواسی هم صد هزار یورو جریمه شد.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته استیناف یوفا تصمیم خود را مبنی بر کسر یک امتیاز از تیم ملی فوتبال کرواسی به خاطر رفتار نژادپرستانه‌ای که در بازی این تیم در گروه H از مرحله انتخابی یورو 2016 مقابل ایتالیا از کروات‌ها سر زد، تأیید می‌کند. درخواست تجدیدنظر فدراسیون فوتبال کرواسی برای حکم صادره پذیرفته نیست.

با رد شدن فرجام‌خواهی کروات‌ها، این تیم همچنان با 14 امتیاز از هشت بازی خود در مکان سوم جدول رده‌بندی گروه H یورو 2016 قرار دارد و با ایتالیای صدرنشین و نروژ دوم جدولی به ترتیب چهار و دو امتیاز اختلاف دارد. در صورتی که کرواسی در دو بازی باقیمانده در جایگاه سوم بماند برای صعود به مرحله پایانی جام ملت‌های اروپا باید دو بازی رفت و برگشت در مرحله پلی‌آف انجام بدهد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس