کد خبر 469050
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۳

سخنگو و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که این وزارتخانه تنها یک نوزدهم مجموع بودجه فرهنگی کشور را در اختیار دارد که این رقم با مسوولیت های مجموعه به هیچ عنوان مطابقت ندارد.

به گزارش مشرق، حسین نوش آبادی درباره وضعیت اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: درحالیکه این وزارتخانه در بخش فرهنگی کشور 100درصد مسوولیت دارد اما بودجه ای که به ان تعلق می گیرد، بسیار پایین تر از سطح وظایفی است که برآن محول شده است.

وی اظهار کرد: باید رابطه بین مسئولیت ها، اختیارات و همچنین میزان بودجه این دستگاه مهم فرهنگی کشور بازتعریف شود و اگر نقش هر مجموعه و میزان پاسخگوئی آن در حوزه های فرهنگی مشخص تر شود می توان به تعادل و توازن در این زمینه دست یافت.

نوش آبادی ادامه داد: هم اکنون بودجه ای که در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است تنها یک نوزدهم مجموع بودجه فرهنگی کشور است که به هیچ عنوان با مسئولیت های آن همخوانی نداشته و ناکافی است و به همین دلیل بسیاری از برنامه های تعریف شده یا ناقص اجرا می شود و یا در پاره ای از موارد اصلا' اجرا نمی شود.

وی، وضعیت بودجه ای استان های مختلف را نیز مشکل دار عنوان و اظهار کرد: به دلیل کمبودهای بودجه ای استان ها نیز در اجرای برنامه های مختلف با مشکل موجه هستند ، در حالیکه ما مصر هستیم استان ها بر اساس قابلیت ها و استحقاق فرهنگی و هنری خود باید از بودجه های ملی بهره مند شوند.

نوش آبادی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای تخصیص اعتبارات مناسب به بخش فرهنگ، یادآور شد: طی دو سال اخیر وضعیت بودجه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال های قبل بهبود یافته اما ارقام اختصاصی هنوز ناکافی است.

وی، ابراز امیدواری کرد سال آینده سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه عمومی کشور ارتقا یابد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره سیاست این وزارتخانه درباره روند رو به افزایش پایگاه های خبری، گفت: باید به این مساله که از ظرفیت رسانه های دیجیتال به بهترین شکل استفاده شود ایمان داشته باشیم و دولت و وزارتخانه برای حمایت از این پایگاه ها برنامه وسیعی دارد.
نوش آبادی، از ایجاد شبکه ملی فرهنگ در زمینه رسانه ای و پایگاه های اطلاع رسانی خبر داد و اظهار کرد: این شبکه ملی می تواند به عنوان پیوند دهنده تمامی پایگاه های فعال عمل کرده و موجب هم افزائی رسانه ای در کشور شود.

وی ادامه داد: با توجه به نقش همسوسازی و ایجاد هماهنگی این شبکه ملی، قرار است بیشتر استان های کشور به آن متصل شوند که در این زمینه نیز حوزه فناوری اطلاعات وزارتخانه فعال شده و در حال فراهم سازی مقدمات کار است.

نوش آبادی درباره برگزاری و لغو اجرای برخی از برنامه های موسیقی در کشور نیز گفت: متاسفانه در این رابطه تعدادی از رسانه ها بزرگ نمائی کردند و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به هیچ عنوان بر مبنای لغو این برنامه ها نیست و تاکنون در دولت تدبیر و امید تعداد لغو برنامه های موسیقی در مقابل اجراها بسیار ناچیز بوده است.

وی اضافه کرد: اگر مواردی نیز لغو شده است مربوط به بانیان و حامیان مالی برنامه ها و در پاره ای موارد نیز مربوط به مداخله دیگر نهادها بوده است.

نوش آبادی با بیان اینکه در زمینه اجرای برنامه های موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال تدوین شیوه نامه است، گفت: برای تدوین این شیوه نامه با نهادهای امنیتی و انتظامی همکاری خواهیم کرد تا روند موجود بهبود یافته و شاهد لغو کمتر و البته قانونمند برنامه ها باشیم.
حسین نوش آبادی، سخنگو و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در کنگره بزرگداشت استاد شهریار در تبریز به سر می برد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس