کد خبر 468952
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸

در حادثه واژگونی قایق حامل ۱۵ آواره به مقصد سواحل یونان، یک دختربچه ۴ ساله سوری غرق شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، آناتولی نوشت: یک قایق حامل ۱۵ آواره سوری که در مسیر سواحل یونان در حرکت بود، در حاشیه سواحل غربی ترکیه واژگون شد که بر اثر آن ۱۴ سرنشین قایق مذکور نجات یافته، اما دختربچه ۴ ساله سوری غرق شد و جان خود را از دست داد.

جسد این قربانی که فعلاً هویت وی مشخص نشده است در یکی از سواحل غربی ترکیه پیدا شد.

این در حالیست که چند هفته قبل، انتشار عکسی از کودک آواره سوری غرق شده دل میلیون ها انسان را به درد آورد. آب جسد «ایلان کردی» کودک خردسال که ۳ بهار بیشتر از عمرش نمی گذشت را به ساحل آورده بود.

«ایلان کردی» کودک سه ساله سوری بود که که به همراه پدر و مادر و بردار پنج ساله اش در هنگام تلاش برای مهاجرت به اروپا گرفتار حادثه شد و به همراه برادر و مادرش غرق شد.

ایلان، که همراه مادر و دیگر برادرش از غرق شدن قایق جان به در نبردند، به تصویری نمادین از «گسترده‌ترین بحران ناشی از پناهجویان» در اروپا، از زمان پایان جنگ دوم جهانی تبدیل شده است.

«مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه در سخنان چند هفته پیش خود، سیاست های «فرانسوا اولاند» و «نیکلا سارکوزی» رؤسای جمهوری کنونی و پیشین این کشور را به باد انتقاد گرفت و گفت که سیاست های اتخاذی کشورش موجب بی ثباتی در خاورمیانه در نتیجه سرازیر شدن موج مهاجران به فرانسه و کشورهای اروپایی شده است و در نتیجه اکنون این کشورها باید بهای آن را بپردازند.

لوپن به شبکه تلویزیونی تیوی وان فرانسه گفته بود: اگر بی ثباتی در سوریه رخ نمی داد، بحران کنونی مهاجران هم اتفاق نمی افتاد. همه چیز از همین جا شروع شد. باید از فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی برای آنچه امروز شاهدش هستیم تشکر کنیم.

رهبر سومین حزب بزرگ در فرانسه با اشاره به کمک هایی که اروپا در بحبوحه این مشکل می تواند ارائه کند، تصریح کرد: راه حل بشردوستانه این رخداد این است که سوریه را بی ثبات نکنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    لعنت و سخط و غضب الهی بر بانیان این آوارگی و سیاست بازان غربی و مستکبرین عالم که برای نزدیک شدن به ذره ای از مطامع شیطانی خود، حاضرند دنیا را به آتش و ویرانی بکشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس