کد خبر 468749
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۲

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در جلسه استماع کمیته امور مسلح سنا در پاسخ به سوالات سناتورها درباره استراتژی واشنگتن برای مقابله با داعش اذعان کرد که برنامه پنتاگون آنطوری که پیش‌بینی شده، پیش نمی‌رود.

به گزارش مشرق، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در نشست کمیته امور مسلح سنا در اظهاراتی به سوالات سناتورها درباره مواضع پنتاگون در قبال داعش، سوریه و دیگر تحولات منطقه پاسخ داد.

در نشست کمیته امور مسلح سنای آمریکا با حضور مقام ارشد ارتش این کشور این مقام اعلام کرد که برنامه 500 میلیون دلاری واشنگتن برای آموزش «شورشیان میانه‌روی سوریه» آنگونه که برنامه ریزی شده بود، پیش نرفته است.

در این جلسه استماع، جان مک کین رئیس کمیته امور مسلح در اظهاراتی به شدت از استراتژی باراک اوباما در قبال مقابله با داعش انتقاد و آن را «شکست خورده» توصیف کرد.

وی گفت: «ما آخرین نشانه از این سیاست شکست خورده را داریم مشاهده می‌کنیم و آن سیل هجوم مردم از خاورمیانه به اروپا است که به فاجعه‌ترین بحران پناهجویان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده است».

در این نشست از رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا درباره آموزش «شورشیان میانه رو» سوال و پرسیده شد؛ استراتژی اولیه و ابتدایی آموزش 5400 سوریه در هر سال طی سه سال متوالی بود.

در ماه جولای اعضای گروه تروریستی جبهه النصره به یک گروه 54 نفره از «شورشیان میانه‌رو» حمله کردند اما پنتاگون درباره سرنوشت آنها اظهارنظر نکرد.

در این نشست سناتورها از «لیولد آستین» مقام ارشد ارتش آمریکا درباره اینکه چه تعداد از این 54 نیروی آموزش دیده همچنان در حال جنگ با داعش هستند، وی جواب داد: «تعداد آنها کمتر شده است. آنهایی که در جنگ هستند 4 یا 5 نفر است».

وی که مسئولیت عملیات نظارت بر حملات به داعش را هم برعهده دارد، همچنین اذعان کرد که برنامه اولیه پنتاگون برای آموزش شورشیان با «شروعی ضعیف» آغاز شده اما در حال پیش رفتن و سرعت گرفتن است.

در این نشست سناتورها از دستکاری در اطلاعات و اسناد درخصوص کم نشان دادن توان داعش و شاخه‌ القاعده در سوریه از سوی مقامات ارشد نظامی ارتش آمریکا سوال کردند.

ژنرال آستین با بیان آنکه بازرس کل پنتاگون در حال بررسی این اتهامات است، افزود: «بر اساس یافته‌های او، ‌شما می‌توانید مطمئن باشید که من اقدامات لازم را انجام خواهم داد».

در این نشست جان مک کین بر لزوم استقرار مناطق پرواز ممنوع در سوریه تاکید کرد و همچنین سناتور دموکرات آنگوس کینگ بر لزوم تجدیدنظر در زمینه لزوم برقراری منطقه امن یا منطقه پرواز ممنوع تاکید کرد.

مقام ارشد ارتش آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا او «ایجاد منطقه پرواز ممنوع را توصیه می‌کند یا نه»،‌ جواب داد که بر اساس شرایط موجود من ایجاد این مناطق را توصیه نمی‌کنم».

سناتورها همچنین در پاسخ به سوالی ضمن اذعان به حضور نیروهای ویژه ارتش آمریکا در شمال سوریه در جنگ با داعش گفت:‌ «آنچه نیروهای عملیات ویژه ما در شما سوریه کردند آن است که آنها منتظر نماندند تا برنامه نیروی جدید سوریه یا برنامه آموزش و تجهیز به طور کامل طرح‌ریزی و اجرایی شود».

اظهارات او در واقع ناقض اظهارات دولت آمریکا به ویژه شخص باراک اوباما است که تاکنون بارها تصریح کرده هیچ نیروی نظامی آمریکایی در خاک سوریه حضور نیافته است.

البته سه ساعت پس از پایان نشست استماع در کنگره،‌فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تلاش کرد اظهارات رئیس این نیرو درباره حضور نیروهای ویژه آمریکا در شمال سوریه در کنار کردها را توضیح داده و رفع و رجوع کند.

در این بیانیه آمده است که منظور ژنرال آستین آن بوده که برخی ارتباطات و هماهنگی‌هایی بین آمریکا و کردها وجود داشته اما نیروهای آمریکایی در عرصه تحولات میدانی حضور ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    وقتی انقلاب شد ما تازه به ماهیت احزاب بعث سوریه و عراق پی بردیم. فهمیدیم که تئوریسین و مغز متفکر این احزاب فرد یهودی بنام میشل عفلق بود. حالا بعد از 37 سال متوجه شدیم که چگونه این دوحزب و رهبران بی شعورش علاوه بر تکه تکه کردن عراق و سوریه با کشیدن جهانخوارانی نظیر آمریکا و روسیه به منطقه در پی نابودی خاورمیانه و ضربه زدن کاری به اسلام هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس