کد خبر 468510
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارم و نگران مشارکت مردم در انتخابات هم نیستیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدرضا اکرمی امروز اظهار داشت: 37 سال است از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مسئولان و مردم نسبت به انتخابات، اشراف کامل و آگاهی خوبی دارند؛ مردم ما تجربه زیادی در عرصه انتخاب و انتخابات دارند و تنها امید و آرزوی بنده نیز این است که انتخابات اسفند 94 شکوهمند و آبرومند باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: انتخابات به نوعی همه‌پرسی و رفراندوم است و حضور همه مردم در عرصه‌های انقلاب اسلامی و احساس تکلیف، وظیفه و تعهد آنها را نشان می‌دهد که بسیار مهم است.

اکرمی بیان کرد: ایران اسلامی امروز و به ویژه در آستانه انتخابات اسفندماه، شرایط ویژه و حساسی دارد و خوب است داوطلبان و کسانی که واقعاً نسبت به انقلاب، نظام، رهبری، قانون اساسی و شهدا خود را مدیون و متعهد و وامدار می‌دانند و واجد شرایط هستند، در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داوطلب شوند.

نماینده دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنج دوره در مجلس بوده و این کافی است و دیگر قصدی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس ندارد، ادامه داد: مردم در انتخابات باید شرکت حساس و ویژه داشته باشند؛ تا دشمن احساس کند اگر در سال 92 بیش از 72 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند، در سال 94 کمتر از این نیست و باید مشارکت‌ها بیشتر شود.

اکرمی بیان داشت: به برکت انتخابات، بسیاری از کارها را می‌توان در داخل و خارج از کشور انجام داد و انتخابات نظام اسلامی با دنیا حرف می‌زند و در دنیا نیز نظیر انتخابات جمهوری اسلامی ایران نداریم که مردم در 37 سال، بیش از 30 انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم باید در انتخابات آتی بیشتر شرکت کنند و بدانند با شرکت آنها، دنیا خیلی از مطالب را می‌فهمد و البته نگرانی و دغدغه‌ای نسبت به داوطلبان، انتخاب‌شوندگان و شرکت مردم نداریم؛ ولی باید دانست هر چه بر وحدت و اتحاد و انسجام ما افزوده شود، توصیه امام و رهبری است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان داشت: مذاکرات هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران را روی آنتن‌های بین‌المللی آورده و حساسیتی که در این مقطع زمانی وجود دارد، منحصر به فرد است.

اکرمی بیان داشت: اگر بتوانیم انتخابات را شکوهمند و بهتر از گذشته برگزار کنیم، دستاورد دیگری در سال همدلی و همزبانی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس