کد خبر 468452
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

یک روزنامه کویتی به نقل از متهم ردیف اول پرونده گروهک تروریستی این کشور نوشت: نگهداری سلاح را به دستور رئیس سابق سازمان امنیت این کشور انجام داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه الرأی چاپ کویت امروز چهارشنبه نوشت: "حسن حاجیه" متهم ردیف اول پرونده " گروهک تروریستی موسوم به "العبدلی" در اولین جلسه دادگاه کیفری کویت اعلام کرد که سلاح های مکشوفه را به دستور "عذبی الفهد الصباح" رئیس سابق سازمان امنیت کشور مخفی کرده است.

عذبی الفهد الصباح یکی از اعضای خاندان حاکم کویت است.

حسن حاجیه گفت که چند بار با عذبی دیدار کرده است و عذبی در این دیدارها از وی می خواسته است که سلاح ها را همچنان پیش خود حفظ کند و مخفی نگه دارد.

حاجیه افزود: سلاح های مکشوفه متعلق به عذبی است و من سلاح ها را از عذبی دریافت کرده بودم و در محلی که روی آن سیمان ریخته بودم، نگه می داشتم.

متهم ردیف اول گفت: سلاح ها را به دستور عذبی جمع می کردم و ابتدا در مزرعه مخفی می کردم سپس به خانه ام در منطقه عبدالله المبارک آوردم و پنهان کردم.

این در حالیست که دیگر متهمان این پرونده در دادگاه کیفری کویت به ریاست محمد راشد الدعیج اعلام کردند که عوامل زندان به ضرب و جرح آنها پرداخته و به آنها توهین کرده و اجازه خوابیدن نداده اند.

دادگاه کیفری کویت جلسه محاکمه را به روز 29 سپتامبر 2015 موکول کرد.

دستگاه امنیتی کویت ماه اوت گذشته از متلاشی کردن یک گروهک تروریستی به نام العبدلی خبر داد و مدعی شد که این گروهک در انبار خود مقدار زیادی اسلحه و بیش از 19 تُن مهمات نگهداری می کرد و با ایران و حزب الله لبنان در ارتباط بود.

همۀ 30 متهم پرونده اتهامات "جمع آوری اسلحه و مهمات و همکاری با ایران و حزب الله لبنان" را رد می کنند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس