اخبار رسیده حاکی از آن است که نیروهای امداد رسانی برای این حادثه بسیار کند بوده است. و این امر باعث شد که تعداد تلفات حادثه مسجدالحرام بیشتر شود.

توضیحات پزشک ایرانی حاضر در مسجدالحرام در زمان حادثه+صوت
گروه بین الملل مشرق، حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ساعت ۵:۱۰ عصر ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد. بلافاصله رسانه های سعودی در صدد توجیه علل و عوامل آن برامده و عامل جوی را مسبب وقوع این حادثه نامیدند. به طوری که شبکه العربیه مدعی شد ، سرعت باد در لحظه وقوع حادثه ۶۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی سعودی برای این حادثه بسیار کند بوده است. و این امر باعث شد که تعداد تلفات حادثه مسجدالحرام افزایش پیدا کند.

"غضنفر رکن آبادی" در پیامی از مکه نوشت: الحمد لله عمره تمتع بامداد امروز انجام شد، دعاگوی همه شما عزیزان بوده و هستم وضعیت هم الان کاملا عادی است.

وی تأکید کرد: تاخیر زیاد نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی سعودی که سه ساعت بعد از وقوع حادثه رسیدند، باعث شد به دلیل خون ریزی زیاد مجروحان، آمار شهدا بالا برود.

پزشک مستقر در مکه مکرمه با انتشار صوتی درباره طریقه امداد رسانی به مجروحین توضیحاتی را ارائه داده است که  در پی می آید:

در روز حادثه باران شدیدی در مکه می بارید. صدای مهیبی بلند شد به طوری که خیلی ها وحشت زده فرار کردند، چند دقیقه اول کسی متوجه نشد چه اتفاق وحشتناکی افتاده است. بعد از چند دقیقه به محل حادثه رفتم، تعداد زیادی مجروح و کشته آنجا بود، تماماً زیر باران بودند و هیچ کس متاسفانه بالای سر آن ها نبود.

 بعد از حدود بیست دقیقه مجروحین را به زیر سقف آوردند، تعدادی از زنده ها را هم به فکر این  که مرده بودن فقط بر رویشان پارچه کشیده بودند، در حدود 30 دقیقه مجروحان به زیر سقف بودند، یک پانسمان ساده، یک قرص، یک آمپول، یک سرم، یک تخت برانکارد آنجا وجود نداشت. بعد از گذشت یک ساعت فکر کردند صدای آمبولانس می آید، مجروحین را به فضای آزاد منتقل کردند. باران شدید همچنان ادامه داشت، مجروحین را با نرده های اطراف حرم حمل می کردند ... (ادامه توضیحات را در صوت زیر بشنوید)


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    نیروهای نظامی و انتظامی سعودی کند بودن !! بله این افراد برای جلوگیری از دعا و نیایش و زیارت قبور از سوی شیعه تند میشن ..
  • سجاد ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    نامردتر از اینها وجود نداره (البته واژه "نامرد" براشون خیلی زیاده و لایق پست ترین صفتها هستند)
  • عبدالرحمن ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
    0 0
    آیا تا کنون شنیده اید یک نظامی ، امنیتی یا حتی یک نظافتچی و چفیه قرمز های عربستان در این حادثه مرده باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس