دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به هرکدام از والدین کشته‌شدگان یک میلیون، مجروحان قطع عضو شده نیز یک میلیون و مصدومان بستری شده نیز مبلغ ۵۰۰ هزار ریال سعودی غرامت پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز سه شنبه به نقل از بیانیه دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که به هرکدام از والدین کشته شدگان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه یک میلیون ریال عربستان غرامت پرداخت می کند

این رسانه افزود: همچنین به هر یک از مجروحان قطع عضو شده نیز یک میلیون ریال و به بقیه مصدومان بستری شده در بیمارستان های این کشور نیز مبلغ 500 هزار ریال سعودی غرامت پرداخت خواهد شد.

این بیانیه افزود: والدین افراد فوت شده در حج سال 1437 قمری مهمان عربستان خواهند بود و والدین افراد مجروح نیز با ویزای زیارتی ویژه به این کشور سفر خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: کمیته تحقیق این حادثه در گزارش خود هرگونه شبهه جنایی در این حادثه را به دلیل اینکه طوفان عامل حادثه بوده رد کرد.

در این بیانیه هرگونه ارایه درخواستی از اولیاء دم کشته شدگان یا مجروحان حادثه برای پیگیری و دریافت غرامت مجاز شمرده شده است.

عربستان همچنین شرکت بن لادن، مسبب این حادثه را از مشارکت در طرح های جدید منع کرد.

در پی طوفان شدید عصر جمعه گذشته در مکه مکرمه و سقوط یک بالابر در صحن مسجدالحرام علاوه بر کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از زائران بیت الله الحرام، 11 زائر ایرانی فوت کردند و 32 زائر ایرانی دیگر مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    توسرت بخوره غرامت دانشمند مردم را کشته ملک سلمان مگه خداوند یک ماه قبل از ذی الحجه ویک ماه بعد از ذی الحجه را ماه حرام اعلام نکرد تا زائرین خانه خدا در سلامت وصلح به حج مشرف شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اما شما ساختمان سازی در اطراف مسجد الحرام را در ایام حج تعطیل نکردی! قطعا این حادثه به عمد بوده و توطئه سرورتان آمریکا واسرائیل و بفرموده خمینی کبیر لیاقت خادمی حرمین شریفین مکه ومدینه را ندارید
  • مریم ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    این که این حادثه در 11سپتامبر اتفاق افتاده و هبچ سعودی کشته نشده.جای تامل دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس