کد خبر 468049
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

آمار گمرک نشان می‌دهد، در ۵ ماه امسال حدود نیمی از خودروهای وارداتی، قیمت گمرکی بالای یک میلیارد تومان داشته‌اند.

به گزارش مشرق، براساس آمار 5 ماهه از گمرک جمهوری اسلامی، بیش از 17 هزار و 778 خودرو تاکنون وارد کشور شده که ارزش آن 748 میلیون 306 هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد 48- درصد داشته، بنابراین 5 ماهه اول 93 بیش از 36 هزار خودرو وارد شده بود.

از این تعداد خودرو وارداتی به کشور بالغ بر 3584 خودرو فقط در مرداد ماه امسال به ارزش 137 میلیون و 198 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40- درصد رشد داشته است.

از میان کل واردات خودرو در 5 ماهه نخست سال بیش از 8550 خودرو با قیمت واقعی بیش از یک میلیارد تومان در آمار گمرک مشاهده می‌شود، البته حقوق ورودی را باید به قیمت گمرکی این خودروها افزود و پس از آن وارد بازار داخلی می‌شود. سرجمع ارزش ریالی این خودروها بالغ بر 4 هزار و 871 میلیارد ریال بوده است.

همچنین ارزش دلاری این میزان خودرو بالغ بر 171 میلیون و 727 هزار دلار می‌شود.

این آمار نشان می‌دهد، حدود نیمی از خودروهای وارداتی به کشور بالای یک میلیارد تومان ارزش گمرکی دارد که البته باید قیمت واقعی در بازار را پس از ورود حقوقی 40 تا 90 درصد به این قیمت‌ها اضافه کرد.

این در حالی است که براساس مصوبه دولت، ورود خودروهای بیش از 2500 سی‌سی ممنوعیت واردات دارد.

همچنین به گفته رئیس کل گمرک کشور، پیشنهاد شده تا تلفیقی از حجم موتور و ارزش خودرو ملاک واردات خودروهای سواری به کشور قرار گیرد که البته هنوز این موضوع به تصویب دولت نرسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    تکون خوردم !!!
  • رضا ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    همه کشورهای دنیا واردات خودرو دارند حتی آنها که غول های خودرو سازی هستند،مغلطه نکنید .انگار یه اتفاق غیر منتظره افتاده . هر چند این واردات مال از ما بهترونهاست که ما مردم قشر پایین از داشتن خودرو خارجی ارزون قیمت به جرم کم پولی و به اسم حمایت از خودرو بنجل داخلی از اون محروم هستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس