کد خبر 467675
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

یک عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس معتقد است در صورت حفظ تحریم ها در برجام ،دست بسته نیستیم.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجن با اشاره به اظهارات عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق در جلسات کمیسیون برجام مبنی بر "حفظ ساختار تحریم‌ها در صورت انجام برجام"، گفت: در شرایط فعلی اختلاف نظری بین کارشناسان مبنی بر موضوع حفظ تحریم‌ها در صورت انجام برجام وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تیم مذاکره‌کننده به هیچ وجه معتقد به حفظ تحریم‌ها در صورت انجام برجام نبوده و همواره عنوان می‌کند، بلافاصله پس از روز اجرای برجام، تحریم‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در موضوع برداشتن تحریم‌ها در صورت انجام برجام اختلاف نظر جدی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود این اختلاف نظر همچنان تیم مذاکره کننده معتقد به اظهارات اعضای تیم سابق مذاکره کننده مبنی بر حفظ تحریم‌ها در صورت انجام برجام نیست.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس در ادامه تأکید کرد: به شخصه معتقدم در شرایط فعلی ما دست بسته نیستیم و همواره در برجام این موضوع تأکید شده که در صورت عدم تعهدات طرف مقابل، می‌توانیم بازگشت پذیری به جای اول داشته باشیم، بنابراین طبیعتا نباید بیهوده نگران بود چرا که این آزمون، آزمون مهم و تاریخی برای 1+5 و به ویژه آمریکاست که اگر نخواهند به تعهدات خود عمل کنند همه چیز با سرعت بیشتری به جای خود بازمی‌گردد.

بروجردی در ادامه در رابط به با حواشی موضوعاتی مبنی بر چالش های امنیتی صنعت موشکی ایران پیرامون قطعنامه 2231 سازمان ملل، گفت: برخی مشخص نیست با چه استدلالی باب چنین مباحثی را در جامعه باز می‌کنند چرا که بنده معتقدم حواشی چنین موضوعاتی بیش از پیش معطوف به یک جنگ روانی و یا گمانه زنی است و هیچ دلیلی بر این موضوع وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه تردیدی بر این موضوع وجود ندارد تا ما بخواهیم گمانه زنی کنیم که صنعت موشکی ما تحت انجام برجام دچار محدودیت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زمانی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    خروجی مذاکرات بااین همه هزینه مادی ومعنوی لغوتحریمها باید باشد
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مثل سال 82

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس